אופל קורסה לרוכבי אופניים

זה לא ממש הוגן לתת לי רכב למבחן דרכים. קודם כל אין לי מושג איך בוחנים רכב ושנית הרכב שקיבלתי לסוף שבוע הוא מכה מתוקה של נוסטלגיה עבורי. אבל על האופל קורס שקיבלתי לסוף שבוע חידוש עולמי בדמותו של מתקן נשיאה לאופניים וכאן כבר יכולתי לבדוק היטב את מה שמציע הרכב ואהבתי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

זה לא ממש הוגן לתת לי רכב למבחן דרכים. קודם כל אין לי מושג איך בוחנים רכב ושנית הרכב שקיבלתי לסוף שבוע הוא מכה מתוקה של נוסטלגיה עבורי. אבל על האופל קורס שקיבלתי לסוף שבוע חידוש עולמי בדמותו של מתקן נשיאה לאופניים וכאן כבר יכולתי לבדוק היטב את מה שמציע הרכב ואהבתי

מאת:יאיר בן עמי


המקום בו נולדתי וגדלתי התיימר להציג את החברה השוויונית ביותר בעולם ללא סיכוי קלוש לכך. גם בקיבוץ של שנות השבעים היו מעמדות הנקבעות על ידי סטאטוסים כאלו או אחרים. אחד מהם היה העבודה של אבא. שלי היה קם מוקדם בבוקר ונוסע למקומות שאז נראו לי כקצה העולם על מנת להעניק שירות שדה ללקוחות אחד ממפעלי הקיבוץ. בערב, כשהיה שב הביתה, האופל סטיישן הצהובה שלו הייתה חונה בקרבת בית ההורים שהיה גם קרבת בית הילדים. זו הייתה אחת מפסגות חיי כילד ובחופשים, כשהייתי מצטרף לנסיעות של אבא באופל הצהובה לא ישנתי בלילות לפני מרוב התרגשות. לימים גם אחי עבד בשירות השדה של המפעל וגם הוא קיבל אופל צהובה. אין ספק כי חלק מילדותי היה אופל צהובה.

כשנאמר לי כי אקבל אופל למבחן דרכים לא כל כך הבנתי את הקשר ליכולות שלי כבוחן רכב או ההקשר לשוונג. הסבירו לי לאט אז הבנתי מהר שחברת אופל צירפה, לחלק מדגמי המכוניות שלה, מתקן מובנה לנשיאת אופניים ולכן הפינוק לו זכיתי בסוף שבוע של חווית אופל קורסה.

אז קבענו, המנהל אילן ועבדכם הנאמן, בצריפין, ביום חמישי, כדי שאוכל לבדוק את הרכב כרוכב אופניים בסוף השבוע. בפעם האחרונה שהייתי בתוך צריפין קיבלתי הצבה מחדש ולא רכב חדש. ההבדל הזה כנראה עשה סוג של תיקון בנפשי אחרת קשה לי להסביר את התרוממות הנפש שהרגשתי באותו סוף שבוע עם האופל קורס. רכב המוגדר כ"קטן" עשה לי מצב רוח גדול.

אני נהג רגיל (אולי מעט זהיר מהרגיל) ולא בוחן רכב ולכן ההתייחסות לנסיעה באופל קורסה היא מהמקום הכי טהור של חווית הנהג שבי ולא בבחינה מקצועית של "ביצועי רכב". מצד שני "ביצועי רכב" לא ממש מדברים אליי כמי שמתייחס לחוק הגבלת המהירות ולא כהמלצה. זה רכב משוכלל בהרבה ממה שאני רגיל לנהוג בו כשאני שוכר רכב לטובת העבודה או נסיעות מזדמנות. אפילו מסך הווידיאו שנפתח (על מסך הרדיו) כדי לאפשר לנהג לבחון את הנסיעה לאחור גרם לי להתלהבות של ילד שפתח מתנת הפתעה.

ההתייחסות הרצינית היא למתקן האופניים המובנה באחורי הרכב. החלק בו מוצב מספר הרכב הוא למעשה מגירה הנשלפת לאחור ובתוכה מתקן אחיזה המאפשר לשאת שני זוגות אופניים.

מה כל כך מיוחד במתקן? העובדה כי הוא לא חלק מוחצן מהרכב אלא מובנה וככזה הוא מאפשר להפוך את הרכב לשימושי ביום יום לכל מטרה וצורך, בלי שמתקן האופניים יהווה מגבלה או הפרעה מכל סוג. לעומת זאת, בפעולה פשוטה ומהירה, יכולה האופל קורסה להפוך לרכב האופטימאלי לרוכב האופניים וחברו בדרך לאימון או תחרות.

 
מתקן הגב הרגיל והלא נחמד                           אותם אופניים על האופל קורסה

כחסיד מתקני הגג ומתנגד קיצוני למתקני ההרכבה על אחורי הרכבים, לנשיאת אופניים, חיפשתי את הלא טוב במתקן אחורי. אז זהו, המתקן של אופל, אינו מתקן אחורי במובן לו הורגלנו עם כל המתקנים אותם צריך להרכיב ולפרק לפי הצורך.

בדיקות (לא אני עשיתי אלא קראתי עליהן) מתקן גג, לנשיאת אופניים, גורם לצריכת הדלק לעלות ב- 10% ויותר (לפי מספר זוגות האופניים ואיכותו של המתקן). מתקן המורכב על ישבן הרכב יכול לגרום לשריטות במקרה הטוב ופגיעה של ממש בשלדות או גלגלי האופניים. המתקן המובנה של אופל מעניק את כל התשובות והפתרונות שצריך רוכב האופניים.

בשליפת מגירה ועוד מספר פעולות שלא לוקחות יותר מדקה, מעניק האופל אפשרות לנשיאת שני זוגות אופניים באופן בטוח, נקי (כמעט ואין בליטה של הגלגלים מצידי הרכב) והחלק המשפר חוויה הוא באפשרות לארוז את המתקן כך שהאופל קורסה לא יהיה נושא מתקן חיצוני בכל מקרה.

סיכום אישי:

בצד הרגיל של הנהג, האופל קורסה, העניק לי חווית נהיגה מענגת בסוף שבוע שכלל שתי נסיעות מהמרכז לצפון הקרוב וחזרה. כל הסיבוב הזה (של כ- 500 ק"מ) לא דרש מעט יותר מחצי מיכל דלק. כשהחזרתי את הרכב לגיל, מנהל בחברה, ביקשתי ממנו שנמלא דקל ונראה מה הייתה צריכת הדלק. אז 14 ק"מ לליטר זה לא משהו שיכבוש את פסגת מדרג החיסכון אבל עם אופניים על הרכב זה כנראה נתון הרבה יותר טוב מסביר ובטוח שהרבה יותר מהצהרת היצרן מתוך בדיקות שלו בתנאי מעבדה.

הציון שלי למתקן הרכב- 5 (מתוך 5) וזה בהחלט מעיד על דעתי – זהו הפתרון האידיאלי לנשיאת אופניים.
הציון שלי לחווית הנהיגה – (נהג כמעט רגיל ולא מומחה רכב) 5 (מתוך 5).

מפרט טכני של האופל קורסה – כאן

הערת הכותב: הדגם שקיבלנו למבחן היה קורסה אך היבואן מציע גם את האסטרה עם מתקן נשיאה לאופניים ובקרוב יגיע לארץ דגם ה- זפירה עם המתקן המובנה ואפשרות הרחבה לנשיאת 4 זוגות אופניים.

יבואן – שלמה יבוא רכב – אתר החברה – כאן


בתמונות צד- צילום מקדמת הרכב (האופניים מאחור לא בולטות לצדדים) ומתקן האחיזקה של זרועה הדוושה.


מתקן אינטגרלי של אופל להובלת אופניים


8.4.2012


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג