קצב הצעדים הוא מפתח לריצה מוצלחת

הנטייה קדימה בזמן הריצה היא מהירות חינם, אך קצב פסיעות, תחלופת רגליים או קאדנס גבוהים הם ההיבט החשוב ביותר להצלחה בריצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הנטייה קדימה בזמן הריצה היא מהירות חינם, אך קצב פסיעות, תחלופת רגליים או קאדנס גבוהים הם ההיבט החשוב ביותר להצלחה בריצה

מאת:בובי מקגי; תרגום: תומר גמינדר

כתבה מתורגמת מהבלוג של בובי מקגי: http://bobbysez.blogspot.com

ככל שמשך הזמן שהרגל נמצאת על הקרקע בכל נחיתה מתקצר, נדרש פחות כוח, יש פחות עייפות מצטברת ונגרמים פחות מיקרו-קרעים אקסצנטריים בשרירי הרגל.


סימן היכר של אלופי ריצה למרחקים ארוכים הוא קצב צעדים גבוה מ-180 צעדים לדקה – לפעמים עד כדי 208! 

מדדו את קצב הצעדים שלכם על ידי ספירת מספר נחיתות אחת הרגליים שלכם ומשך 15 שניות וvכפילו ב-4 (או תשתמשו בשעון עם פוד רגל שמציג את קצב הצעדים). מספר זה ייתן לכם את המחזור של אחת הרגליים. המספר המינימלי אליו אתם חותרים הוא 23 (או 92 צעדים לכל רגל לדקה, המהווים 184 צעדים לשתי הרגליים). הגובה שלכם, אורך הרגל או המגדר אינם רלוונטים. 

לסיום, אל תנסו סתם לעלות את קצב הרגליים שלכם על ידי הזזה מהירה של הרגליים, זה עלול להוביל לפציעה ולא ישפר את הביצועים. עשו זאת על ידי שתשענו מעט קדימה מן הקרסול, תשארו ישרים בירכיים ובמתניים, כופפו את המרפקים בכ-90 מעלות (עד שתוכלו להחזיק אבן בכיפוף של המרפק שלכם מבלי להפיל אותו בזמן הריצה), דחיפת המרפקים מעט אחור, והכי חשוב, לדחוף את הרגל שלכם אל הקרקע (אך לא בזמן שעל הקרקע). עשו זאת במקום לשגר את עצמכם לאוויר (דחיפה למעלה) ולנחות על הקרקע בכל צעד – סגנון שהוא מתכון לפציעה, עייפות וביצועים גרועים.

צילום: Thinkstock




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג