חצי מרתון עין גדי: 5 טיפים לביצוע מושלם

בעקבות דחייתו של מרוץ עין גדי, זהו השבוע האחרון של ההכנות. כדי להגיע למרוץ בשיא אספנו 5 טיפים שיהפכו את ההכנה מטובה למושלמת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בעקבות דחייתו של מרוץ עין גדי, זהו השבוע האחרון של ההכנות. כדי להגיע למרוץ בשיא אספנו 5 טיפים שיהפכו את ההכנה מטובה למושלמת

מאת:מערכת שוונג


1. חדדו:
אחד מחוקי הברזל הכתובים והבלתי כתובים בכל תכנית אימונים אומר: בשבוע שלפני התחרות מורידים את עומס האימונים – טייפר. תקופת הטייפר (חידוד) נועדה לאפשר לכם להתאושש פיזית ומנטאלית לפני תחרות אותה הגדרתם כיעד. ספורטאים מסוימים נוטים לחשוב כי תקופת החידוד היא תקופה של בטלה והעמסת קילוגרמים בלתי רצויים על הגוף – טעות. בטייפר רצוי ואף הכרחי להתאמן אך כמובן בעצימות וכמות קילומטרז' נמוכים מהרגיל.

2. כל המוסיף גורע:
גם אם לא הצלחתם לעקוב בקפידה אחר תכנית האימונים שלכם בגלל עומס בעבודה, חיי משפחה לחוצים או כל סיבה אחרת שסובבה את ראשכם ומנעה מרגליכם להגיע לקילמוטרז' הרצוי, אל תעשו את הטעות הנפוצה ותנסו להשלים את הקילומטרים האבודים בשבוע האחרון. עליה חדה בעומס האימונים בימים הסמוכים למרוץ עלולה להביא אתכם ביום האמת למצב של עייפות שתקשה עליכם במרוץ עצמו. אם אתם לא רוצים לזחול לקו הסיום או מצד שני לעבור אותו מאושרים אך פצועים, הורידו עומס כפי שנהוג. זכרו את הכלל הבא: כל המוסיף קילומטרז' (בשבוע לפני) גורע.

3. תאכלו, אל תזללו:
אחד מהנושאים המטרידים ביותר ספורטאים: כיצד לאכול בשבוע הקודם למרוץ. ישנן כמה נקודות חשובות שעליכם לשים לב אליהן: ראשית, בימים הקודמים לחצי המרתון אל תשתגעו. נסו לאכול את אותה כמות של פחמימות אליה הורגלתם וביומיים לפני המרוץ מעט יותר כדי שהגוף שלכם יאחסן אותן. אל תחכו ללילה שלפני כדי לפרק את כל הפחמימות שבמקרר,זה יגרום להרגשה של כבדות בבוקר המרוץ. אם כבר החלטתם להעמיס פחמימות ביום שלפני המרוץ, עדיף כי תעשו זאת בארוחת הצהריים ולא בשעות הערב המאוחרות.

4. מה לא לאכול?
כדי להגיע לתחרות בשיא קלילותכם והמרץ, ישנן כמה סוגי מאכלים שמומלץ להימנע מהם בשבוע האחרון. מאכלים עשירים בסיבים: אם אינכם מתכננים על עצירה מטעמי נוחיות בכביש 90 במהלך התחרות הימנעו ממאכלים עשירים בסיבים שעלולים להכביד על המערכות. מאכלי חלב: אלה עלולים לגרום לרצים מסוימים תחושה לא נוחה ומכבידה בגלל הלקטוז המצוי בהם. נושא הנפיחות תופס גם פה. ממתיקים מלאכותיים: למרות שרובכם משתמשים בהם כדי להימנע בקלוריות מיותרות בחיי היומיום – ידוע כי ממתיקים מלאכותיים עלולים ללחוץ על נקודות רגישות בקיבה ולגרום לכאבים ברגע האמת. קפאין: צריכת כמות מוגברת של קפאין בימים הקודמים למרוץ עלולה לגרום לכם לנדודי שינה במקרה הטוב ובמקרה פחות טוב: להעלות לכם את לחץ הדם והדופק – מה שיוביל למתח ולתחושה של תשישות ברגע המכריע.

5. אל תתעצלו – תאספו:
נשאר לכם שבוע לאחד מחצאי המרתון המרהיבים בישראל. לכו, אספו ברוגע ושלווה את ערכת ההרשמה שלכם באחד ממוקדי החלוקה ומנעו מעצמכם לחץ מיותר ביום המרוץ. הדבר האחרון שאתם צריכים להתעסק בו לפני היציאה לריצת חייכם היא עמידה בתורים ארוכים לאיסוף ערכת ההרשמה.
כל הפרטים על איסוף ערכות ההרשמה כאן

למצולמים אין קשר לכתוב.
צילום טיפ 3- Sugar Bear
צילום טיפ 4: www.thenerdpolice.com




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג