מבחן PEZ ל- POLAR CS600 עם מד הספק

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:קרייג גריפין







קיימת כיום מגמה בתחום האופניים לעבור לאימון באמצעות מד הספק. עד לאחרונה, עלו מדי ההספק הרבה מעבר למה שרובינו מסוגלים להרשות לעצמם. כיום המצב משתנה לטובה- מחשב האופניים CS600 POLAR עם מד הספק הוא דוגמא מצוינת לכמה נגיש אימון עם מד הספק.





ערכה קטנה עם ביצועים גדולים -CS600 POLAR




פולאר, הידועים בזכות שעוני הדופק שלהם, השיקו לאחרונה את ה- CS600, מחשב אופניים חדש המשלב בין שעון דופק למד הספק ובתוספת התכונות הבאות: דופק ממוצע, דופק מקסימאלי, סיבובי פדלים, מהירות וגובה. כל הפונקציות הללו ניתנות בכדי לאפשר לרוכב לנתח אימון בפרוט רב. יותר מזה, POLAR CS600 לא מצריך החלפה של רכיבי האופניים, כך שניתן להשתמש בכל גלגל או קראנק שרוצים. במחיר של 3500 ¤, דגם ה- POLAR CS600 הוא אחד ממדי ההספק הפחות יקרים שיש. הבה נבדוק.


ערכה קטנה עם ביצועים גדולים

ערכת ה – CS600 בעלת מד הספק קטנה, יחד עם זאת, יש לה פונקציות רבות. יש 19 קופסאות וחלקים, 5 מדריכי משתמש או דפי מידע ו- CD אחד. אחד הדברים בהם הבחנו מיד הוא גודל ראש המחשב- קטן משמעותית מכל מד הספק אחר, ומעט יותר גדול ממחשב אופניים רגיל- תכונה מצוינת עבור אופני טריאתלון ונג"ש. בנוסף, ראשים גדולים של מדי הספק לא מתחברים טוב לאירובר.

ערכת ה – CS600 בעלת מד הספק קטנה, יחד עם זאת, יש לה פונקציות רבות. יש 19 קופסאות וחלקים, 5 מדריכי משתמש או דפי מידע ו- CD אחד. אחד הדברים בהם הבחנו מיד הוא גודל ראש המחשב- קטן משמעותית מכל מד הספק אחר, ומעט יותר גדול ממחשב אופניים רגיל- תכונה מצוינת עבור אופני טריאתלון ונג"ש. בנוסף, ראשים גדולים של מדי הספק לא מתחברים טוב לאירובר.
לאחר שהוצאנו את כל החלקים מהאריזות, הגיע הזמן לקרוא את דפי ההסבר המצורפים. לכל רכיב נפרד (מד הספק, מהירות וסיבובי רגלים) יש מדריך למשתמש משלו (ב- 7 שפות), המון נייר…
ה- CS600 קיים גם ללא מד הספק, שאותו ניתן לקנות בנפרד ולהוסיף למחשב ( מחיר- 2700 ש"ח ).

סך המשקל של ה- POLAR הוא 257 גר', כמו מערכת SRM המוסיפה 308 גר' לקראנק DURA ACE רגיל, וכמו מערכת POWERTAP SL המוסיפה 267 גר' למערכת DURA ACE.





יחידת המחשב המותקנת על הכידון



התקנה, הרכבה, ורושם ראשוני

כל מדי ההספק דורשים דיוק ותשומת לב בהתקנתם. בהחלט לא מכשיר פשוט להרכבה. חיישן WIND של מד ההספק עובד בצורה אחרת לגמרי מאשר המכשירים מודדי ההספק המסורתיים. במקום למדוד הטיה ברכיב מתכתי כמו ה- SRM,ERGOMO, POWERPAT,
יחידת ה- POLAR עושה מספר חישובים מתמטיים מורכבים בכדי למדוד את הרטט והמהירות של השרשרת העוברת על החיישן המורכב על החלק התחתון של המשולש האחורי. תיאורטית, תהליך זה זהה לרטט של גיטרה חשמלית. במקרה של POLAR זה מאפשר מערכת למדידת הספק שאינה מוסיפה חיכוך למערכת.



ההרכבה של החיישן היושב על החלק התחתון של המשולש האחורי היא קריטית, ומצריכה מדידה קפדנית של אורך החלק התחתון של המשולש האחורי – מציאת נקודת האמצע, והנחת החיישן כך שיהיה מקביל לגמרי ביחס לשרשרת. 3 סטים של אזיקונים מצורפים בכדי שהחיישן יהיה הכי קרוב לשרשרת. לחיישן יש מגנט עוצמתי בתוכו, כך שיתכן מצב שבזמן רכיבה על הגלגל הקטן ביותר של הקסטה תוך כדי שיוט, השרשרת "תדבק" לחיישן. זו לא בעיה, כיון שהם ייפרדו מיד כשתתחיל לפדל, אבל זה קצת לא צפוי כשזה קורה לראשונה.
מגנט סיבובי הרגליים גם צריך התקנה. הוא אינו כמו ב- CATEYE ASTRALE! סיבובי הרגליים נמדדים בנקודה מאוד מסוימת על החיישן המותקן על החלק התחתון של המשולש האחורי, כך שיש להתקין את המגנט על מוט הפדל עצמו בחלק הפנימי. זכור שהחיישן על החלק התחתון של המשולש האחורי צריך להיות בנקודה מסוימת גם הוא, כך שיש צורך להרכיב הכל בקו ישר- משימה קצת קשה במיוחד אם המשולש האחורי אינו מורכב מקווים ישרים.





חיישן המודד את מהירות השרשרת




יש צורך להסיר את השרשרת ולשקול אותה, לספור את החוליות ולמדוד את אורכה. למה? כי החישובים המתמטיים שה- CS600 עושה מצריכים לדעת מה היא הדחיסות (משקל/ אורך) של השרשרת. ישנה טבלה של "ערכים אופייניים" במדריך למשתמש, אך המדידות שלנו מצאו נתונים שהיו 10% יותר מערכים אלו, מה שאומר שמדידות ההספק גם יהיו יותר מ- 10%. אז מדוד בעצמך והבטח מדידות מדויקות.

גם על המעביר האחורי צריך להתקין חיישן למהירות שרשרת. באריזה ישנם 3 ברגים שמחליפים את הברגים של המעביר האחורי במעבירים אחוריים מסוג CAMPY או SHIMANO. אנחנו התקנו על מעביר SRAM , ומצאנו שהבורג של SHIMANO DURA ACE מתאים גם ל- FORCE ו- RIVAL. החלפת הבורג פשוטה.
ברגע שהחיישן על החלק התחתון של המשולש האחורי והבורג מותקנים, שאר המערכת די אופיינית למחשבוני אופניים. ישנו מארז סוללות גדול שיושב על מוט הכידון ( ובו 2 סוללות AAA ). היינו צריכים ללחוץ די חזק את המארז לכן שלו כדי שהכל ידלק. אל תפחדו לתת לו "דחיפה קלה" שם. הרכבה של חיישן המהירות וראש המחשבון די קלים.
ישנם מספר פרמטרים שיש להזין למחשב האופניים- גודל גלגל, יח' אורך, הספק, וכו', אך אפשר בקלות לקרוא במדריך המשתמש ולעבוד לפי ההוראות המפורטות. ה- CD כולל מדריך נפרד לשימוש בראש המחשב של ה- CS600, ותוכנת POLAR PRO TRAINER 5 לניתוח המידע.





חישנים במזלג גלגל אחורי



שימוש ב- CS600 עם מד הספק

כפי שבודאי ניחשתם, הרכבת ה- CS600 לוקחת זמן ודורשת מאמץ, אך ברגע שהיא הסתיימה, היא אמינה ויציבה. POLAR ייצרה מד הספק כבר לפני מספר שנים אך ישנן המון תכונות חדשות ל- CS600 בהשוואת לדגם הקודם עם מד ההספק.
שיפור משמעותי אחד הוא בהקלטת המידע- עכשיו ניתן להקליט מידע כל שנייה. זה קריטי לניתוח קפיצות בהספק בספרינטים או התקפות. ה- POLAR נותן גם אופציות לאינטרוולים של 515 , ו-60 שניות. הבעיה היחידה היא שבאינטרוולים של שנייה אחת יש רק שעתיים ו-50 דקות של זיכרון – מגבלה ברכיבות ארוכות.
בכמויות של מידע מוקלט ממספר פרמטרים קשה להציג הכל בו זמנית על צג. POLAR חשבו על כך ואפשרו לתכנת מסכים מראש המציגים כל אחד את המידע המעניין שלו, וכך ניתן לראות תוך כדי רכיבה את כל הפרמטרים בדפדוף.
שדרוג נהדר נוסף ב- CS600 הוא משדר ויחידת הספק המשדרים בתדר 2.4GHZ. תדר זה ימנע הפרעות שידור שיכולות להיות במשדרים הישנים, כך שכמעט ואין קריאות חריגות של דופק והספק.
את המידע מה- CS600 מורידים למחשב באמצעות אינפרא אדום מראש המחשב. אם למחשב אין IR שהוא ממשק מובנה, ניתן להשתמש ב- IR USB.

עמידות

מד ההספק של ה- POLAR מורכב חיצונית על האופניים, ולא מצריך החלפת חלקי אופניים. יש להעביר את כל החווטים בכיוון הנכון ולהדקם שלא יהיו רופפים. הרכבה קריטית נוספת היא של החוטים באזור המעביר האחורי, שאסור להם להיות רופפים. כשהמעביר זז, צריך שגם החוטים יהיו בעלי טווח תנועה קטן, אחרת הם יתלשו. במערכת POLAR הישנה, חוט שנתלש השבית את כל היחידה. ל- CS600 יש רכיבים מוברגים, כך שניתן להחליף חוטים די בזול. חיישן השרשרת עוצב מחומר קשיח שעמיד בפני המכות שהשרשרת נותנת לו. שמן על השרשרת והמעביר האחורי לא מפריע למדידת ההספק – POLAR CS600 מותאם למציאות.

מידע רב

ניתוח המידע עם תכנת PRO TRAINER 5 מאפשר לרוכב לעקוב אחרי המידע הבא המתקבל ברכיבות: הספק, דופק, מהירות, גובה, מרחק וסיבובי רגליים. יומן האימונים נראה כמו לוח שנה, כך שניתן לדפדף בו ולראות התקדמות. תכונה מאוד יעילה- הגובה מוצג כגרף מתחת להספק ומידע נוסף, כך שניתן לראות בקלות את ההספק בטיפוסים. ניתן לשמור את המידע במגוון דרכים ולשלוח למאמן.
תכונה ייחודית נוספת ל- CS600 היא היכולת להראות את ההספק היחסי של רגל ימין מול שמאל. הייתה לי פגיעת ברך בתחילת דרכי כרוכב, ותמיד תהיתי האם רגל אחת שלי התחזקה יותר מהשנייה. זו הדרך בה ניתן לגלות זאת. המחשב מראה גם את אחוז ההשקעה בכל סיבוב פדל. למשל- האם אתה מפדל בסיבובים או רוקע?
ניתן להעביר את המידע מה- POLAR לתכנת CYCLING PEAKS, שזהו הסטנדרט היום לתכנת מאמן- ראיה קדימה של POLAR.

בשורה התחתונה

אהבתי את הרעיון שניתן להשתמש בכל גלגל וקראנק כשרוכבים עם CS600. לרוב הרוכבים התחרותיים יש מספר סטים של גלגלים, והם יכולים להחליפם ללא בעיה. לנג"ש אין מדי הספק הבנויים לתוך גלגל דיסק. מד הספק בנג"ש הוא כלי מצויין לקצב, ואז ה- CS600 הוא בחירה מצוינת.
אני רוצה מידע לגבי הספק באימונים וגם בתחרויות, כך שאוכל להתקדם. יחדית ה-POLAR עושה עבדה מצוינת באיסוף והורדת מידע שניתן לנתחו ולעקוב אחריו בפרוט רב.
במחיר שלו, אני יכול להרשות אותו לעצמי. ההרכבה קצת מרוכבת, אך זו יותר שאלה של הרבה שלבים שצריך לעבור ולא משהו מסובך שלא ניתן לפתרון. הייתי שמח אם היה לו יותר זיכרון כך שאוכל להקליט רכיבות ארוכות עם מידע מלא בהקלטה של שנייה אחת או אפילו 2-3.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג