מבחן שוונג | נעלי ריצה של נייקי Free 5.0

מבחן שוונג לנייקי מדגם FREE 5.0. הבוחן שלנו יצא למספר ריצות ובחן את הדגם החדש של הנעל - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מבחן שוונג לנייקי מדגם FREE 5.0. הבוחן שלנו יצא למספר ריצות ובחן את הדגם החדש של הנעל – כל התוצאות לפניכם

 

מאת:דני בורשבסקי

נייקי הוציאו לשוק שלושה דגמים חדשים לסדרת ה-FREE, נעליים שמדמות ריצה יחפה. הכל התחיל בשנת 2001 כשבחברה האמריקאית נחשפו לרצים למרחקים ארוכים שבחלק מהאימונים שלהם רצים יחפים על הדשא כדי לחזק את הרגליים ולמנוע פציעות. בנייקי הבינו שלא לכל אחד יש את הפריבילגיה להתאמן על דשא וכך השיקו בשנת 2004 את דגם ה-FREE  הראשון. השנה הם חוגגים למעשה עשור לדגם הזה, ויש להם סיבה טובה לחגוג.

הנעליים מדמות ריצה יחפה – להיות עם ולהרגיש בלי

דגם
ה-FREE  התאחד עם טכנולוגיית ה-FLYKNEET  וזה אומר שאנחנו מקבלים שילוב של
סוליה מיוחדת שעליה נרחיב בהמשך, וגפה סרוגה שמאפשרת גמישות מרבית
לכף הרגל. מבין שלושת הדגמים, קיבלנו את ה-FREE  5.0, שמצד אחד מזכיר יותר
מכל השאר נעל ריצה רגילה ומצד שני אמור לעשות את העבודה של "להיות עם
ולהרגיש בלי". לקחנו את הנעל ל-5 ריצות כביש ושטח, כפי שאנחנו נוהגים לעשות
במבחן שוונג
, על מנת לנתח את ההרגשה והתחושה שהרגל עוברת בזמן הריצה.



מבחן שוונג NIKE FREE  5.0
נתחיל בזה שהנעל הזאת לא מיועדת לכל אחד, אלא בעיקר לצרכני הנעליים הנייטראליות. מי שזקוק לנעליים מתקנות, לא אמור לרוץ עם FREE. באופן אישי, היו לי חששות עוד לפני הריצה הראשונה. מצד אחד אני נוהג לרכוש נעליים נייטראליות, אבל דואג למידת רוחב מתאימה שאין לכל יצרנית. הנעליים האלה לא מגיעות במידת רוחב, וכשנעלתי אותן בפעם הראשונה הרגשתי לחץ. הכל השתנה כבר בקילומטר הראשון של הריצה. הגמישות עושה את העבודה, כף הרגל מרגישה שיש עליה כפפה ועכשיו נותר לראות איך החלקים השונים שלה יגיבו לקרקע שאותה ציפיתי להרגיש כמו רץ יחף. אבל זה בדיוק העניין, לא מרגישים את הקרקע בצורה שמפריעה במשהו, וכן – מרגישים שהרגל נעה בצורה קצת אחרת ובסוף הריצה הראשונה אני מרגיש שהרגל עבדה. 

ב"נייקי" מסבירים שזה הרעיון של כוורת המשושים, שמרכיבה את הסוליה הייחודית של הנעל. למעשה, הסוליה מתאימה את עצמה לכל נטייה של הרגל ימינה, שמאלה או לאמצע. הגובה של העקב שלה הוא 21 מילימטרים והיחס בין החלק האחורי לחלק הקדמי הוא 8 מילימטרים, זה גדול פי שניים מדגם ה-FREE  3.0, אבל זה עדיין נחשב למשהו שמחבר לקרקע. 

עם כל הכבוד למילה קרקע, החלטתי לקחת את ה-FREE  למבחן האמיתי שלהם, כי בחברה הבטיחו שהנעל הזאת מיועדת לכביש ועפר. מדובר בשלוש ריצות ל-10 קילומטרים במסלול עפר שכולל ירידות, עליות והרבה אבנים. החדשות הטובות – לא הרגשתי הבדל מיוחד בין הנעליים האלו לבין זוגות נעליים אחרים שאני בדרך כלל רץ איתן. זה מבחינתי היה החלק המפתיע ביותר במבחן, כי אם תראו מקרוב את הנעליים האלה, תרגישו אותן ותצ'קמקו אותן תתרשמו מנעליים קלות (במשקל של כ-230 גרם) שנראות עדינות במיוחד. אז בפועל זה ממש לא ככה, הן חזרו הביתה משטח "מאיים" התגמשו בחזרה לצורתן המקורית, וממתינות לריצה הבאה. בריצת הכביש הנוספת שקיימתי איתן הרגשתי נפלא. מה זה אומר? שאני רץ עם כפפות של משי על הרגליים, ובבית מחכות כפפות מטבח גדולות ומאסיביות. 


סוליית הנעל. הסוליה מתאימה את עצמה לכל נטייה של הרגל ימינה, שמאלה או לאמצע

סיכום: עוד לפני הסיכום המקצועי אפשר להבין למה NIKE FREE  5.0 נמכרות כמו לחמניות בארצות הברית. זו ללא ספק אחת מנעלי הריצה היותר יפות שיוצרו אי פעם, והעובדה שהיא נראית יותר כמו נעל מאשר גרב לעומת דגמי ה-3 ו-4, הופכת אותה לאטרקטיבית במיוחד גם עבור מי שמחפש נעל להליכות בפארק. מעבר ליופי, כמי שרץ לפחות 5 פעמים בשבוע נהניתי מאוד לשלב את הנעל הזאת בשגרת האימונים שלי, ובכל ריצה היא מפתיעה אותי מחדש, חבל רק שהיא מתלכלכת בקלות. 

פחות: אם אתם צוברים קילומטראז גבוה לאורך השבוע, אתם לא יכולים להסתמך רק על הנעל הזאת. אחרי הכל היא מדמה ריצה יחפה, וזה אומר שהיא טובה לאימון או שניים בשבוע שהם אימונים "רגועים" יחסית. המשמעות – הנעל הזאת צריכה להיות נעל ריצה משנית עבורכם. 

יותר: זו כנראה נעל הריצה המשנית הטובה ביותר שתמצאו. 

משקל: 232 גרם 

גובה עקב: 21 מ"מ 

סוג: נייטראלית 

יציבות: טובה מאוד 

מחיר: 650 שקל

ציון שוונג: 9 מתוך 10

1.6.2014

 


דני בורשבסקי
עיתונאי שחולה ספורט וכותב על זה

 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג