מבחן שוונג | נעלי ריצה של נורת' פייס מדגם הייפר טראק

מבחן שוונג לנעלי השטח-כביש החדשות של נורת’ פייס. הבוחן שלנו יצא למספר ריצות ובחן את הדגם החדש של הנעל - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מבחן שוונג לנעלי השטח-כביש החדשות של נורת' פייס. הבוחן שלנו יצא למספר ריצות ובחן את הדגם החדש של הנעל – כל התוצאות לפניכם

מאת:ארן הרשלג


קיבלנו למבחן את הדגם החדש של נורת' פייס מדגם Hyper Track, וכמו בכל מבחני שוונג, גם את הנעליים הללו בדקנו את במינימום של חמש ריצות. מכיוון שמדובר בנעל שהיא דו-שימושית בדקנו את הנעליים גם בשטח וגם בכביש. הבדיקה כוללת בנוסף לניתוח ופרשנות גם התרשמות אישית של מה שעבר על הגוף והנעל בזמן הריצה.



גוף מרושת. רשת סיבים מנדפים האמורים ליצור נוחות ויובש לאורך זמן


מבחן שוונג הייפר טראק בשטח
את הנעל החדשה מבית נורת' פייס לקחנו לסיבוב היכרות ראשון בשטח ולא בכביש, על מנת להכיר את היכולות שלה (בסוליה ובגוף) שנראים כמותאמים יותר לכך. מדובר בנעל קלה יחסית במשקל 268 ג' (מידה 43 גברים) המיוצרת בטכנולוגיה ללא תפרים (SEAMLESS) ולמעשה עושיה מקשה אחת, דבר הנועד ליצור סוג של "כפפה" לרגל שאין בה סוג של "פינות" שיציקו לכף הרגל בזמן ריצה, במיוחד כשמדובר בריצה למרחקים ארוכים.

מבחן שוונג | אופני כביש רידלי נואה אר.אס. – NOHA
> מבחן שוונג | נעלי ריצה נייקי
Flyknit lunar2

כשמדובר בריצה בשטח בהחלט מורגש שהנעל מתאימה את עצמה לקימורים של השטח בעליות, בירידות ובמישור. אחת הסיבות לכך היא מערכת בלימת הזעזועים מסוג EVA שהוא חומר בולם זעזועים בעל עמידות ויחד עם זאת קל משקל. בולם נוסף הוא מסוג Guide Cardle עליו לחברה יש פטנט ולדבריהם הוא קיים על מנת לאגד את רקמת השומן בתחתית העקב על מנת שגם גופנו ישמש כבולם. הבולמים אכן עושים את העבודה ונותנים תחושת ביטחון שבדרך כלל אנו מחפשים כשאנחנו רצים באזורים לא מבויתים.
לאורך כל ריצות השטח, יתרון הנידוף של הנעל בא לידי ביטוי בעיקר ב"נשימה" של מכלול הנעל. מדובר בנעל עם רמת הנדיפות  Flash Dry והיא בעלת רשת סיבים מנדפים האמורים ליצור נוחות ויובש לאורך זמן. סוגיה חשובה נוספת היא גוף הנעל העשוי ברובו מרשת נושמת, כך שגם לאחר מסלול של עשרה קילומטרים בשטח, הנעל היתה מאווררת ולא הזיעה על כף הרגל.

מבחן שוונג הייפר טראק בכביש
כשעוסקים בחפץ שהוא דואלי, קשה להגיע לתוצאה שתרצה את שתי המגמות, כך גם בנעל הזו. ההצהרה כי הנעל מתאימה גם לשטח וגם לכביש היא הצהרה חסרה בבואנו לבחון את הנעל על מרחבי האספלט. להבדיל מהנוחות בשטח, קשה לראות את המקבילה שלה על הכביש. הנעל פחות בולמת את הדף הכביש הצפוף ונותנת תחושת זעזוע כלשהו. ריצה לאורך זמן משכיחה אמנם את הדפיקות הללו, אך לאורך זמן הריצה פחות נעימה.


תחתית הנעל. מערכת בלימת זעזועים כפולה


יחד עם זאת, כניסת הרגל לנעל וקשירת שרוכי ה"ספגטי" על כף הרגל מעניקים קשירה איתנה, הדוקה ולא חונקת, ומאפשרת ריצה ללא צורך הידוק נוסף של השרוכים לאחר מספר קילומטרים. נקודה נוספת ששופכת אור על איכות הנעל היא הצהרת היצרן כי הנעל מתאימה לטווח ריצה של כ-900 ק"מ לעומת המתחרים שנעים סביב ה-600 ק"מ. מדובר בהצהרה אמיצה שבאה בד בבד עם האמירה כי מדובר בנעל הרשמית של מרוץ ה-UTMB.

סיכום
נראות: ססגונית ועכשווית. ניתן למצוא גם בצבעי בורדו וכחול.

פחות: מתאימה פחות לריצת אספלט.

יותר: עיקר יתרונה בשטח. מדובר בנעל עם מערכת בלימת זעזועים כפולה, קלה יחסית לנעל שטח-כביש ועשויה מחומרים הניתנים למיחזור.

סוג: ניטרלית

משקל: 268 גרם (מידה 43 גברים); 224 גרם (מידה 37 נשים)

גובה עקב: 16 מ"מ

יציבות: טובה מאוד

מחיר: 650 שקל (נמכרות ב-120$ באתר היצרן). המגמה שלנו היא לעודד יבואנים להוריד את מחירי הנעליים הנמכרים בישראל ועל כך אנו כותבים במבחני שוונג. במקרה של נעלי ההייפר טראק של נורת' פיס מדובר בתמורה טובה למחיר.


ציון שוונג: 8.5 מתוך 10

7.5.2014


  אֹרן הרשלג
  עורך ראשי אתר Shvoong




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג