מבחן שוונג | בקבוק ומחזיק בקבוק של חברת עילית

מבחן שוונג לבקבוק ומחזיק הבקבוק של חברת עילית (ELITE) הזכיר לבוחן שלנו את העברית של ותיקי הקיבוץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מבחן שוונג לבקבוק ומחזיק הבקבוק של חברת עילית (ELITE) הזכיר לבוחן שלנו את העברית של ותיקי הקיבוץ

מאת:יאיר בן עמי


ברכיבה על אופניים יש את המרכזי – הכושר האישי, השלדה עליה רוכבים, החלקים המניעים, הגלגלים אליהם אנו מודעים רוב הזמן. יש דברים שניזכר בנחיצותם כשניתקל בבעיה.

חברת עילית (ELITE) מוכרת היטב לכל רוכב אופניים שצבר כמה רכישות, לאורך כמה שנים. היא מהמובילות במתקני אימונים (טריינרים), בקבוקי שתייה, מתקני שתייה (אוחזי בקבוק), משחות חימום (לשרירים), מתקני עבודה ועוד.

חצי מהדבוקה המקצוענית זוכה לחסות כזו או אחרת של חברת עילית, וכשנזכרתי בזה אז חשבתי כי מה שטוב למנצח הטור דה פראנס בשנים האחרונות ישרת היטב גם אותי. עכשיו נותר לי רק להוריד "כמה" קילוגרמים, לחזור 20 שנים אחורה ולחשוב שוב.

בקבוקי שתייה ומחזיקי בקבוק נכנסים לקטגורית ה"דברים שנגלה את חשיבותם כשלא ימלאו את תפקידם על הצד הטוב".

קיבלתי מניר וגילי רייכמן, יבואני ציוד של חברת עילית (ELITE) לישראל, את בקבוקי ג'וסהנובה (Jossanova) בנפח 550 מ"ל ואת מחזיקי הבקבוק Custom Race – "מותאם אישית למרוץ" (בתרגום בעל צליעה קשה). מה כבר יכול להפתיע בבקבוקי שתייה ומחזיקי בקבוק, שאלתי את עצמי, והקורא הממוצע כנראה שאל עצמו עוד בשלב הכותרת. אז לאחר כמה שעות של רכיבה במזג אוויר שהפינים כנראה חווים באביב ואנחנו מכנים חורף, שמחתי להבין כי גם רוכב עתיק כמוני יכול ליהנות מחידושי הטכנולוגיה בצדדים הפשוטים ביותר של הרכיבה.

הבקבוק שנקרא ג'וסהנובה או חוסהנובה, אולי אפילו "יוסי בוא כבר", עשוי מפלסטיק גמיש מאוד ולכן קל ללחוץ עליו במטרה שהנוזל מתוכו יזרום החוצה בקלות, אבל גולת כותרת והזרימה של הבקבוק היא במכסה והפייה שלו.

הפייה עטופה סיליקון והיא מורכבת על מערכת קטנה וחכמה בתוכה קרום המווסת את זרימת הנוזל בקלות מרשימה לזרם אותו אפשר לקבוע בקלילות על ידי לחיצה מאוד קלה. החלק האחראי לוויסות הוא קרום המוצב בתחתית הברז והוא שגרם לי לחזור למחוזות ילדות ועבודה במפעל מדי המים של הקיבוץ, כשאותו חבר קיבוץ לימד אותי כי לקרום המווסת את הזרימה קוראים ממברנה.


הממברנה בפנים


השילוב בין הקרום (ממברנה בפיהם של מייסדי קיבוץ שעבדו במפעל למדי מים) לגמישות הבקבוק אכן יוצרים קלות מרשימה הנשכחת כמובנת מאליה כשחוזרים על הפעולה, ומה שלא דורש שימת לב המהלך רכיבה הם הדברים המתנהלים בקלות וללא תקלות.

לבקבוק ג'וסנובה יש יתרון נוסף וחשוב – מכסה בקבוק כפול המאפשר סגירה הרמטית ומניעת נזילות הכה מוכרות לכל ספורטאי מ"אופס, כל התיק רטוב מנזילה של איזוטוני". אחת התקלות המרגיזות והמוכרות ביותר – בקבוקים של מים ומשקאות איזוטוניים המוכנסים לתיק טרם אימון או תחרות ומתגלים כאחראים על הרטבת כל הציוד רק כשמגיעים לאימון או למרוץ.

אם חשבתם שבזה הסתכמו יתרונות הבקבוק התבלבלתם ממש כמוני. הפייה (אותו ברז עם ממברנה שהוזכר קודם) מאפשר פירוק לגורמים, למה זה טוב? לניקיון. כל רוכב אופניים ורץ מכירים את הכתמים השחורים המופיעים בפינות שונות של לאחר שימוש ממושך, ובעיקר בפייה. בג'וסה נובה של עילית אפשר למנוע את זה בקלות על ידי פירוק, ניקיון והרכבה.

מחזיק בקבוק, המורכב על שלדת האופניים, או על מתקן אחורי (מאחורי האוכף – אצל מתחרי טריאתלון, בעיקר במרחקים הארוכים) נחשב פרט שולי, עד שמגלים את הבעיות שמתקן לא מוצלח יכול לגרום.

הנדרש ממחזיק בקבוק הוא חוזק (אנחנו באמת לא רוצים כאלו שיתפרקו תוך כדי שימוש, וחוויתי כאלו לא פעם), משקל קל (באמת שזה יהיה מצחיק להרכיב על אופניים מודרניות של 7-8.5 קילו מחזיק בקבוק השוקל 100 גרם), נוחות (אפשרות הכנסה והוצאה קלה של הבקבוק) ואחיזה (של הבקבוק, על מנת שלא ייפרד מהמחזיק כשאנו נתקלים במכשולי הדרך).

מחזיקי הבקבוק Custom Race של עילית כשמו כן הוא – מותאם אישית, ובחלקו השני של שמו – למרוץ, אבל יעניק חווית משתמש גם למי שיבחר בו ללא קשר להיותו משתתף במרוצים. הוא נוח לשימוש באופן שיבהיר עד כמה ובמידה שעד היום השתמשתם במחזיק שאינו בעל מבנה דומה. מסוג הציודים שבמובן החיובי ביותר גורמים לרוכב לשכוח את עצם קיומם ומשום שהם ממלאים את תפקידם על הצד הטוב ביותר.

לא שביר, מתפרק בקלות


אז הכל טוב? כמעט. בסופו של דבר מגיעים למחיר. הבקבוק  יבקש מכם פרידה מ-75 שקלים, המחזיק בקבוק עונד תג מחיר של 85 שקלים. כמה זה שווה? רק על הבקבוק אוכל להעיד כי אני זוכר לפחות מקרה אישי אחד בו הייתי מוכן לשלם יותר מ-85 שקלים כדי להימנע מתיק מלא בציוד שנרטב מבקבוק איזוטוני נוזל. האם הייתי קונה? כן, אקנה עוד בקבוקים כאלו והפעם אשתדל שהפייה לא תהיה אדומה.


ציון שוונג: 8.5 מתוך 10 כוכבים

24.12.2013


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך לשעבר של אתר Shvoong,
בעל הטור מציאות נושכת.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג