מבחן שוונג | אופני ביאנקי Infinito CV אולטגרה קומפאקט

בתזמון מושלם למרוצי האביב הגדולים - קיבלנו את אופני Infinito CV אולטגרה קומפאקט למבחן דרכים. יצאתי לרכיבה שהתבררה כחגיגה איטלקית מרנינה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בתזמון מושלם למרוצי האביב הגדולים – קיבלנו את אופני Infinito CV אולטגרה קומפאקט למבחן דרכים. יצאתי לרכיבה שהתבררה כחגיגה איטלקית מרנינה

מאת:יאיר בן עמי


ביאנקי
ביאנקי זה הרבה יותר מאופניים. זו מסורת, זו תהילת עולם, זה תרבות שלמה שבשנה הבאה (2015) תחגוג 130 שנים להיווסדה. זו חברת האופניים (שלדות) הפעילה הוותיקה ביותר בעולם.

אדוארדו ביאנקי החל את המסורת בחנותו במילאנו בשנת 1985. ברבות השנים ייצרה חברת ביאנקי גם אופנועים ומכוניות מוכרות למדי, כמו אוטוביאנקי שנרכש לפני 75 שנים על ידי חברת פיאט.

המצויים כמה שנים בעולם האופניים מכירים היטב את הירוק המיוחד שכל כך מזוהה עם שלדות ביאנקי. התייעצות עם אשה יכולה להטיל ספק בצבע האופניים ויש מקומות באיטליה שהצבע יקרא תכלת, אבל בעצם זה לגמרי טורקיז, צבע הנמצא במקום טוב בין התכלת לירוק ומוכר באופן רשמי רק על ידי נשים המסוגלות לראות גם צהוב לימוני, וורוד פרחוני ואדום שקיעתי. כשנשאלו מספר נשים יחד על השם של הצבע היו התשובות רבות ממספר המשיבות.

השם האיטלקי של הצבע הוא צ'לסטה – Celeste ובתרגום לעברית זה באמת שמים, או ליתר דיוק  – שמיימי, אבל הצבע כה מזוהה עם השלדות של ביאנקי עד כי גם הצבע "ירוק ביאנקי" נשמע לא פעם והוא יהיה נאמן למציאות, לפחות בענף האופניים, כמאה שנים לאחור ועד הלום. צ'לסטה זה גם השם של החברה המביאה את אופני ביאנקי לישראל.

ואלו שמות
פאוסטו קופי, פלצ'ה גימונדי, מרקו פאנטני, יאן אולריך, לורן פניון, מורנו ארגנטין, מריו צ'יפוליני, ג'אני בוניו ואם זה היה מאמר במגזין של פעם ולא ברשת על חוסר סבלנותה, הרשימה הזו הייתה ממשיכה עם עוד רבים וענקים שהיו מהטובים ביותר מעולם.


פאוסטו קופי בדרך לניצחון בפריז – רובא 1950


ואלו הישגי
12 ניצחונות בג'ירו ד'איטליה, 3 ניצחונות בטור דה פראנס, 2 ניצחונות בוואלטה א'אספנייה, 19 ניצחונות במילאנו – סן רמו, 16 ניצחונות בג'ירו די לומברדי, 7 ניצחונות בפריז – רובא, 4 ניצחונות בליאז- בסטון ליאז, 11 אליפויות עלם, 37 אליפויות איטליה ובדיוק כמו בפסקה הקודמת, נאלץ לעצור כאן.


מרקו פאנטני קובע את שיא המהירות על האלפ' דואז' בטור דה פראנס 1997


בתזמון משעשע ומעניין היה בהפסקה של כתיבת שורות אלו, שנעשתה לטובת צפייה בקטע 6 של המרוץ וואלטה סקלייסטה קטלוניה – ניצחון של סטף קלמנט מקבוצת בלקין על אופני ביאנקי.

אופניים
קיבלתי את הביאנקי Infinito CV אולטגרה קומפאקט לבוחן המוצר של שוונג.


רגע לפני החשיפה


מה זה Infinito CV
Infinito  זה אין סופי. CV זה Countervail – החומר ששולב בשכבות הקרבון של השלדה כדי להעניק לה שיכוך משופר, בלי לוותר על העברת הכח (הקשיחות) הצידית.


היצירה במנוחה בחצר המשק לאחר רכיבה מפנקת


האם זה עובד?
בכניסה לישוב בו אני גר יש כביש שלו הייתי מגדיר אותו כמשובש הייתי יכול להגדיר את קייט מוס כמלאה. כשאני בוחר לצאת לכביש ברכיבה על אופניים, כולל אלו עם הצמיגים השמנים של השטח, זה לעולם יהיה לאחר ווידוא של 100% כי רופא השיניים שלי זמין לכל מקרה של סתימה שתצא ממקומה או שן שתישבר מהוויברציות.

הרכיבה על ה אינפינטו סיווי של ביאנקי הייתה החלקה ביותר שלי מעולם על אותו הכביש, לא שהרעידות נעלמו, אבל לרכיבה השנייה על ה- Infinito CV  באותו כביש כבר יצאתי בלי לוודא שעות פתיחה של המרפאה או זמינות של ד"ר וויסמן.

הרכיבה על ה- Infinito CV היא מהנעימות ביותר שחוויתי בחיי, מהמורות הכביש אכן נבלעות באופן קיצוני ביחס לשלדות עליהן רכבתי בעבר.

אני הראשון שיצביע על הצמיגים ולחץ הניפוח כבעלי חשיבות העל לשכוך תחלואי האספלט, אבל על הביאנקי Infinito CV הורכבו צמיגי האצ'נסון (Hutchinson)  מדגם פיישיין (Fusion) שאף על פי 25 המ"מ שלהם לא יכולים להתהדר שכוך ייתר – בדקתי אותם על האופניים האישיים שלי ואלו צמיגים שרכות אינה תכונתם הבולטת. איני יודע מדוע נבחר הצמיג הזה ל- Infinito CV אך זו כנראה אחת משתי הנקודות היחידות בהן הייתי מבצע שינוי כדי להביא את האופניים האלו להגדרה של יצירה מושלמת.

הנקודה השנייה הייתה במוט הכידון. ה- Fsa Team Issue הוא דגם מעולה, קשיחות טובה, הקרבון תורם שכוך בעמדה קריטית, הוא יפה ונוצץ ונראה מעולה, אבל באורך של 11 ס"מ על שלדה במידה 55 זה הרגיש קצר.

האוכף (פיזיק – אליאנטה דלתא) לא התאים לישבני, והעובדה כי לא השבית את התענוג שברכיבה על האופניים רק מעצים את יתרונותיהם.

בכוונה ציינתי את שלוש הנקודות שלא אהבתי בביאנקי Infinito CV בחלק מוקדם של הביקורת ובכדי שהשאר יקבל איזון – משום שזה יהיה שיר הלל ליצירה איטלקית שהותירה בי זיכרון של רכיבה בה המכונה נתנה לרוכב הרבה יותר משיכולתי לבקש.

הדבר הראשון שמורגש ברכיבה על ה- Infinito CV אולטגרה קומפאקט הוא התנועה השלמה, ממש קוסמית, משהו במבנה, בהנדסה ושילוב החלקים לתצורה שלמה, יוצר חווית רכיבה נדירה.

בציון מ- 1 (לא טוב) עד 5 (מושלם) ה- Infinito CV אולטגרה קומפאקט קיבלו כך:

יציבות – 5.
העברת כח – 4 (שימו גלגלי מרוץ קשיחים ויש 5).
נוחות רכיבה – 5.

מה עוד צריך? אה, נראות. כמי שהצבע האדום לא נכנס לרשימת כוסות התה שלו אני חייב להודות כי במקרה זה השילוב העדין שלו לא הפריע למראה הכללי שהוכתיר את הביאנקי Infinito CV אולטגרה קומפאקט כמדהים – כל קלישאה על הטעם האיטלקי ויכולות העיצוב האיטלקיות לא יספיקו כדי להעביר את היופי של האופניים ואם על טעם וריח יכולות להיות דעות שונות הרי שבמקרה זה אלו אופניים שמשכו קריאות התפעלות גם ממי שאופניים עבורו אינם רומנטיקה וחובה של מראה טוב.


קבוצת בלקין על דרכי האבנים המרוצפות עם אופני ביאנקי


המזלג הוא C2C FULL CARBON-CV. על פי ה- CV גם בו שולב אותו Countervail קוסמי המסייע לשכוך רעידות האספלט המשובש – לא מפתיע כי רוכבי קבוצת בלקין בחרו למרוצים של אביב, עם מעברי האבנים המרוצפות (פאבה) בשלדה הזו.

מערכת האולטגרה קומפקט שהורכבה על ה- Infinito CV אולטגרה 11 קומפאקט היא הטובה ביותר שרכבתי עליה מזה שנים. העברת ההילוכים חלקה כמעבר סכין בגוש חמאה שנזרק למחבת רותחת.


מערכת הילוכים אולטגרה קומפאקט – לא פחות ממעולה


גלגלי השיניים הקדמיים של האולטגרה קומפאקט (הקראנק) הוא המשובח ביותר עליו רכבתי מעודי ולא, לא רכבתי על דגמים יקרים יותר מזה כמה שנים.

העברת הילוכים קדמית היא מאותם דברים שכל מי שמלווה את התפתחות הטכנולוגיה של הילוכי האופניים יודע כי נעשתה בו התקדמות אדירה בשנים האחרונות. בהילוכים האלקטרוניים זה הגיע כמעט לשלמות (על דגם אלקטרוני התנסיתי מספיק). בהילוכים הלא חשמליים המעבר מגלגל שיניים קטן לגדול יכול להיות סיוט, או כמו באולטגרה קומפאקט – חלק כמעבר יד על פנים בפרסומת לסכין גילוח.


מעבר מגלגל שיניים קטן לגדול – חלק כמעבר יד על פנים בפרסומת לסכין גילוח


העברת ההילוכים בקסט (גלגלי שיניים אחוריים) כבר מזמן עלה לדרגת חמאה, גם בהילוכים ברמה פחותה משל האולטגרה. החלק שהרשים אותי הפעם היה ה- 11 הילוכים עליהם רכבתי מעט בעבר. 11-28 הוא יחס הילוכים המכסה כל תוואי עבור רוב הרוכבים, תחרותיים כלוחמי סוף השבוע וטיילי כביש.

11 גלגלי השיניים בקסט הזכיר לי את השאלה על ה- למה צריך את זה? שאלה שנשמעה גם במעבר מ- 5 ל- 6 גלגלי שיניים כמו גם במעבר מ- 9 ל- 10 גלגלי שיניים. העובדה היא שזה מייתר את הדילמה והוויתור על הילוך נוסף לירידות או עליות וגם כשתצא מערכת ה- 13 גלגלי שיניים זה רק ישפר את נוחות הביצוע.


11 הילוכים – תענוג


הגלגלים על ה- Infinito CV אולטגרה 11 קומפאקט הם הפולקרום רסיינג 5 (Fulcrum Racing 5). בבוחן שביצעתי לאופני רידלי נואה כתבתי את דעתי עליהם, ברכיבה על ה- Infinito CV עם אותם הגלגלים שוב נוכחתי כי אלו בהחלט גלגלים ראויים לשלל מטרות – אימונים, רכיבות ארוכות, טיולים ורק אם אתה רוכב תחרותי ברמת הקצה גלגלים טובים יותר יעניקו יתרון של העברת כח משמעותית.

בטיפוס בעליות אפשר להרגיש היטב את המשקל הנמוך (7.760 קילו ללא דוושות) ביחס להעברת הכח המעולה של האופניים.

בירידות, כשנכנסים לסיבובים במהירויות גבוהות, בקלות מורגשת היציבות הבלתי מתפשרת של האופניים.

שתי רכיבות ביצעתי על ה- – Infinito CV אולטגרה 11 קומפאקט. שורת הסיום הייתה כשהייתי צריך להחזיר את האופניים ליבואן, זה היה קשה, הרצון לבלות עוד כמה רכיבות על יצירת הפאר הזו גבל במחשבות פליליות.

המחיר של ה- – Infinito CV אולטגרה 11 קומפאקט בישראל הוא 16890 ₪. היבואן מספר כי בארה"ב המחיר 4600 דולר ללא מיסים ובאירופה 3800 יורו ואם כך הרי שבישראל המחיר באמת נמוך ממקומות אחרים ואם זה מחיר השווה לנפשכם אל תהססו – זה לא אופניים, זו יצירה, הקיימת ומיובאת לישראל גם בדגם נשים.

מפרט:
שלדה: C2C INFINITO CV Carbon, Mechanical
מזלג: C2C FULL CARBON-CV
מידה בבוחן: 55 (מתאים לרוכבים בגובה 177 – 185 ולפי התאמה).
מערכות הילוכים: אולטגרה קומפאקט 11 הילוכים.
גלגלי שיניים קדמי: 50-34
גלגלי שיניים אחורי: 11-28
גלגלים: Fulcrum Racing 5
מוט כידון: קרבון Fsa Team Issue
כידון:  אלומיניום    Fsa Wing Compact, alloy
משקל: (לא כולל דוושות) 7.760 קילו


ניתן להשיג:
נליני ישראל בחיפה – טירת הכרמל.
מגדלי זיו ברמת החייל.

2.4.2014


יאיר בן עמי
עורך לשעבר של אתר שוונג
בעל הטור מציאות נושכת




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג