מבחן מוצר: SMS המקורי

עשרות שנים טרם זוהו ראשי התיבות SMS עם דרך התקשרות של טלפונים ניידים, הם היו של החברה האיטלקית סנטיני
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עשרות שנים טרם זוהו ראשי התיבות SMS עם דרך התקשרות של טלפונים ניידים, הם היו של החברה האיטלקית סנטיני

מאת:יאיר בן עמי


חברת סנטיני הוקמה בשנת 1965 על ידי פייטרו סנטיני לאחר שהשתלט על מפעל סריגים קטן והפך אותו למפעל ליצור ביגוד ספורט. המהפכה הגדולה ובעקבותיה החדירה לעומק השוק באה בסוף שנות השבעים ותחילת שנות השמונים כשהחברה העניקה חסות לקבוצות כמו פיג'ו ו"לה וויה קלייר".



אדורני, גימונדי, באסו, סרוני,ארגנטין, פונדריסט ומוזר.

כולם היו אלופי עולם וכולם לבשו סנטיני



פיג'ו הייתה שהוקמה בשנת 1904 והפסיקה להתקיים (תחת שם פיג'ו) בשנת 1995. עד היום היא הקבוצה שצברה הכי הרבה נקודות בסבבים העולמיים בזכות רוכבים שניצחו בטור דה פראנס ועוד מרוצים מהגדולים. בשנים בהם הייתה סנטיני ספקית הבגדים של הקבוצה כיכבו בדבוקה רוכבי פיג'ו כמו ברנאר טבנה, הייני קופר, פסקאל סימון, פיל אנדרסון, רוברט מילאר, סטפן רוש, שון יטס, אלן פייפר ועוד. הקבוצה המחזיקה עד היום בשיא הניצחונות בטור דה פראנס ושיא צבירת נקודות של האיגוד העולמי.



מימין לשמאל: ברנאר הינו, מורנו ארגנטין וגיאני בוניו

כולם לבשו סנטיני כשניצחו במרוצי האופניים הגדולים ביותר.



בשנת 1984 לקחה חברת סנטיני חסות על קבוצת העל "לה וויה קלייר" ועד לסיום ההתקשרות הספיקו לרכב עם בגדי סנטיני ברנאר הינו, גרג למונד, סטיב באוור, אנדי המפסטן, ניקי רויטמן ועוד רוכבים אשר נחשבו באותה תקופה לכוכבי העל של ענף האופניים.

רשימת הרוכבים שלבשו סנטיני כוללת גם את מורנו ארגנטין, מרקו פאנטני, קאדל אוונס, מייקל רוג'רס ובעצם כל אלוף עולם מזה שנים (סנטיני מייצרת את חולצת הקשת עימה רוכב אלוף העולם בשנה שלאחר ניצחונו). בעונת 2102 רוכבי קבוצות אוריקא-גרינאדג', וואקאנסוליי- דיאמסי וקאטוישה.

 


מימין פאנטני, במכנס של סנטיני והחולצה הצהובה של הטור דה פראנס בטקס הניצחון (חצי אולריך מציץ מצד שמאל),
משמאל קאדל אוונס במדי אלוף העולם של סנטיני.

בגזרת ההיסטוריה ומהפכי לבוש של רוכבי אופניים חובה לציין את מכנס הרכיבה הראשון מלייקרה אותו יצרה סנטיני בשנת 1976 כשעד אז יוצרו בגדי הרכיבה מצמר. בשנת 1977 יצרה הרכיבה את חולצת הרכיבה ממשי אשר היוותה אז מהפכה ארודינמית של ממש. גם מהפכת הניילון של בדי ה- windproof של החברה נחשב למהפכה כאשר רוכבים עברו ללבוש את המעילונים עוצרי הרוח והקור במקום אותם עיתונים שנדחפו מתחת לחולצות.

על הרוכבים שלבשו את הביגוד של סנטיני או מהפכות שעשתה החברה אפשר לכתוב ספרים אבל התכנסנו כאן היום כדי לבחון מוצרים של החברה. יבואני סנטיני לישראל, המייבאים גם את אופני בוטקיה ודה רוסה, החליטו לפנק אותי בחולצה ומכנס רכיבה המותאמים לקיץ כיאה לתקופה.

אל תחפשו שמות לביגוד אלא קודים. מכנס הרכיבה של החברה מופיעה באתר הרשמי שלה כ- BIBSHORTS – FS1073GITHARU. הוא מורכב מ- 80% פוליאסטר ו – 20% אלסטן. המכנס מאוד מאוורר, משפיע היטב על שמירת טמפרטורת הגוף. המכנס יושב בצורה מושלמת על הגוף גם בזכות רצועות הלבישה (השלייקס) המצטלבות על הגב. הפד של המכנס הוא מהטובים ביותר עימם רכבתי ולמעשה העניק לי את התמיכה המושלמת לטובת שמירה על חלקי גופי האינטימיים. הגימור של קצה המכנס רחב ועוטף את שריר ארבע הראשי בסלחנות אותה אפשר להגדיר הכי טוב בעובדה כי גם לאחר שעות של רכיבה אינה מעיקה.


רצועות רחבות, מרשת, המוצלבות על הגב מעניקות מעטפת מושלמת לגוף הרוכב

חולצת הרכיבה הייתה ההפתעה הגדולה של בוחן המוצר. שזירת הבד במעין רשת מאפשרת אוורור פשוט מדהים המורגש היטב גם כשהרכיבה בשיא החום של הקיץ הישראלי. כמי שנוהג לרכב רק בשעות הצהריים עובדה זו משמעותית מאוד בבחירתי את פרטי הלבוש המשמים אותי ברכיבות והחולצה של סנטיני עשתה את עבודת האוורור בצורה המושלמת.

גימור השרוול הוא בבד העוטף את הזרוע ככפפה בזכות הרוחב והעיצוב. אי אפשר להבין את ההבדל בין שיטה זו, לשיטת הגומי הצר, עד שלובשים אותה. גם בחלקה התחתון של החולצה הגימור מרשים ומעניק נוחות בזכות הסיליקון, אך בגזרה זו הייתי מעדיך פס רחב יותר.


הרוכסן, לכל אורכה של החולצה, בעל שיניים קטנות וצפופות ולמרות העדפתי לרוכסנים בעלי שיניים עבות הוא הרגיש נהדר. אחד הדברים המיוחדים ברוכסן היא הסגירה שלו למעלה כשכיס קטנטן מכיל את ידית הרוכסן ומונע ממנה להתנדנד כסוג הדברים הקטנים והמעצבנים האופייניים לבגדי רכיבה.

סיכום:
שמחתי להוסיף למלתחת ביגוד הרכיבה שלי את הסט של סנטיני אשר הוכיח עצמו כאחד הטובים ששימשו אותי לרכיבות. הנוחות, האוורור, המשקל הקל של הבגדים המורגש היטב, אי צבירת הזיעה ונידופה, העיצוב האיטלקי המשובח, כל אלו עשו את הרכיבה שלי מהנה יותר גם בשיאו של חום היום. התמורה למחיר מעולה וזו עוד נקודה לזכות סנטיני.
על זה תוסיפו את ההנחה של 15% ללקוחות אתר שוונג.







ציון:
5 מתוך 5

מחירים:
מכנס ביב – 619 שקלים
חולצה 349 שקלים

יבואן:
בוטקיה ישראל.

1.7.2012


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג