מבחן מוצר – קסדת אופניים Lazer Genesis Team Road

אני אוהב ציוד אופניים ולכן הזדמנות לשנות ולחדש את ארסנל הצעצועים שלי, מתקבל תמיד בברכה. לכל מוצר יש חיי מדף וכשהם נגמרים, מומלץ להחליפו בחדש. אך עם קסדת ה"ג’נסיס", הסיפור הוא שונה. לפניכם סקירה על מבחן מוצר שערכתי לקסדת הג’נסיס.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אני אוהב ציוד אופניים ולכן הזדמנות לשנות ולחדש את ארסנל הצעצועים שלי, מתקבל תמיד בברכה. לכל מוצר יש חיי מדף וכשהם נגמרים, מומלץ להחליפו בחדש. אך עם קסדת ה"ג'נסיס", הסיפור הוא שונה. לפניכם סקירה על מבחן מוצר שערכתי לקסדת הג'נסיס.

מאת:רועי קפאח


לפני כמה חודשים, בתחרות אופני כביש בחיפה, מפגש לא מתוכנן בין סלע לבין ראשי, קטע את המשך רכיבתי. ראשי פגע ברצפה בעוצמה, ולמזלי הקסדה עשתה את שלה והתפוצצה במקום הראש שלי. לאחר טיפולה המסור של אישתי היקרה וצוות בית החולים, חזרתי לעצמי. לאחר מספר ימים, התלבשתי בבגדי רכיבה בכוונה לסובב רגליים בפארק, אך משהו הרגיש לי חסר..קסדה. כן, היא סיימה את חייה בסופ"ש הקודם. הנה הגיע התירוץ, שכל חובב ציוד שכמותי אוהב, להחליף לקסדה חדשה מחברה אחרת ולשנות את ה"סטייל". עשיתי סיבוב ברחוב החשמונאים רבתי, מדדתי, מיששתי ועברתי על עשרות קסדות, אך אף קסדה לא הרגישה לי נוח כמו קסדת ה"ג'נסיס" האהובה שלי.. וכך קרה שקניתי, בשנית, את אותה הקסדה, רק בצביעה שונה.


אז קצת על הקסדה:
 
הדבר בולט ביותר ב"ג'נסיס"
היא הצורה שהיא יושבת על הראש – היא לא מרגישה כמו "כובעון" מינימליסטי (כמו קסדת LIMAR), ולא כמו קסדת אופנוע שעוטפת ומכבידה על הראש – היא פשוט יושבת בול! (להבדיל מקסדת ה-GIRO ATMOS איתה רכבתי בעבר, שהרגישה כמו בגד הגדול עליך בכמה מידות). מנגנון ההתאמה לראש הוא גם אחד הנוחים – בקודקוד האחורי של הקסדה ישנה גלגלת המחוברת לכבל המקיף את הקסדה בחלק הפנימי. כאשר מסובבים את הגלגלת לפתיחה או לסגירה, רתמת הראש מתהדקת או מתרחבת לפי גודל ראש הרוכב. הכיוונון עם מנגנון זה הוא אופטימאלי, והאחיזה על הראש מרשימה כי היא פשוט לא זזה לצדדים או "נוזלת" כלפי מטה במהלך הרכיבה. תפעול המנגנון כל כך קל שגם במהלך רכיבה אפשר לתפעל אותו ביד אחת בקלות.


קסדת הלייזר ג'נסיס
צילום: gearbuyer



איוורור:
 
19 חורים אחראים לזרימת האוויר בקסדה. אין הרבה מה להוסיף בנושא מלבד זה שהקסדה מאווררת היטב. שתי בעיות קטנות יש לי בנושא האוורור – האחת היא השיזוף המוזר שהפתחים הקדמיים יוצרים; אחרי רכיבה קיצית אחת, מופיעים שני פסים גדולים על המצח וזה נראה מצחיק. הבעיה השנייה היא מחסור ברשת הגנה מפני מעופפים. כשהייתי ילד אמרו לי שאני מתוק, כל כך מתוק שכל דבורה מעופפת מסיימת בהתאבדות בסגנון "צוקהרה" הישר במצח שלי. כמה שהם צדקו, עד עצם היום הזה…רשת דקה יכולה למנוע גם את נושא השיזוף המוזר וגם את ההגנה בפני המעופפים למיניהם.


משקפי הרכיבה נאחזים בקסדה בצורה מושלמת
צילום : דנה אלמקיאס



משקל:

שוקלת 285 גר' בלבד והיא קלילה ביותר, דבר שגורם לי לשכוח שהיא בכלל על הראש. ספוגי הזיעה בחלקה הפנימי עושים עבודתם נאמנה ולא מצאתי את עצמי מנגב זיעה מטפטפת מהמצח. סט ספוגים נוסף מגיעה במארז של כל קסדה חדש.

לסיכום:

רכבתי עם אין ספור קסדות בחיי (מהבולטות היו: MET סטרדיבריוס, LAAS סקואלו, GIRO אטמוס), והגעתי למסקנה שאין קסדות אחרות המתחרות בנוחות והקלילות של ה"ג'נסיס" על הראש.
 
יתרונות: מנגנון הידוק, משקל, אוורור, מראה.

חסרונות: השיזוף המוזר שמופיע במצח, אין הגנה נגד מעופפים, הגנה באזור האוזניים קצת גבוהה לטעמי.


ציון: 4.5 מתוך 5
מחיר: 1059 שקלים
היבואן: דאא שיווק ספורט בע"מ. 09-8656960




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג