מבחן מוצר: מעיל גשם ורוח של נורת' פייס

קיבלתי מעיל של נורת’ פייס. אמרו לי שהוא נגד גשם ובאמת לא ירד גשם הרבה זמן אחרי שקיבלתי אותו אבל אני חושב שהכוונה הייתה למשהו אחר, אז יצאתי איתו לריצה בגשם זלעפות. חוק מרפי יכול להופיע בצורתו החייכנית או האכזרית. במקרה של המעיל apex lite jacet  toaab נדמה היה לי כי הוא ציני במיוחד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קיבלתי מעיל של נורת' פייס. אמרו לי שהוא נגד גשם ובאמת לא ירד גשם הרבה זמן אחרי שקיבלתי אותו אבל אני חושב שהכוונה הייתה למשהו אחר, אז יצאתי איתו לריצה בגשם זלעפות. חוק מרפי יכול להופיע בצורתו החייכנית או האכזרית. במקרה של המעיל apex lite jacet  toaab נדמה היה לי כי הוא ציני במיוחד

מאת:יאיר בן עמי

המעיל הגיע אליי ביום גשום מאוד אבל בדיוק יומיים לפני שהסיכוי שאצא לבדוק אותו היה קטן מהסיכוי שהגשם של מרכז הארץ (שם שהיתי באותו סוף שבוע) יהפוך לשלג. לאחר מכן "זכינו" לימי שמש שהזכירו למה הציגו לנו במשך תקופה כה ארוכה פנים מתקלפות של דוגמנית כדי שנחסוך במים.

כבר הייתי בטוח שבמושג "מעיל נגד גשם" הכוונה הייתה לעובדה כי בכל פעם שלבשתי אותו זרחה השמש והשמים השוויצו בתכלת צלול עד כדי כאבי אישונים שאינם מזוינים במסנני קרינה, אך ההמתנה לגשם, הייתה שווה את התסכול. 

סערת החורף שהגיעה שבועיים לאחר מכן הייתה זו ששיתקה את ארץ זבת, הוציאה אין ספור מטיילים לאזורי השלג ובגזרתי הקפיאה את חדרי בקיבוץ באופן ששכנע אותי להשקיע כמה מאות שקלים בחימום, בנוסף על המזגן הקבוע, שמרוב שעות עבודה הודיע לי כי הוא נתקל במקבילת המזגנים של הקיר במרתון.

ביום גשום, עם טמפרטורה נמוכה כדשא לאחר עבודה נאמנה של מכסחת טובה, קיטרתי שוב על הצדדים הפחות אהובים עליי בעבודתי ויצאתי אל גשם הזלעפות שהבטיח להישאר עוד כמה שעות בסביבתי וכמה דקות לאחר מכן נזכרתי בימי הטירונות שלי שהיו בחודש פברואר, והשנה ממש לא חשובה כי זה היה כל כך מזמן שרק לחשוב על השנים שחלפו אוכל לספר יותר בדיחות משתרצו לקרוא.

בצאתי לסערה קפאו כפות רגליי בתוך דקות, לאחר שזרמי המים עטפו את נעלי הריצה שלי והפכו אותן למשהו היכול לשמש כבריכת שחייה לראשנים או צפרדעים קטנות. השוקיים השמיעו יללות כאב מהקור העז ובצליל כה גבוה שהזכיר לי את קולו האלמותי של ג'ון אנדרסון. הברכיים התקררו במהירות וזיכו אותי בדקירות של אלפי מחטים ולא הטובות האלו של דיקור סיני. הסיטואציה בהחלט הזכירה לי את שמירות הלילה בטירונות שלי. אז קפאתי מקור באופן שגרם לי לגופי לצאת במחול רעידות שנרשמו גם במכון ההוא בית דגן.

הפעם זה היה שונה לגמרי. כל פלג הגוף העליון שלי היה רטוב במעט זיעה בלבד, למרות המאמץ הרב שהשקעתי בריצה, ובימים אלו אני אכן זקוק למאמץ רב כדי לרוץ. מעט מים אומנם הצליחו לחדור מבעד לחריץ הדק של הצווארון (בין הצוואר לצווארון המעיל) ובשלבים האחרונים של הריצה גם מעד למרקם האוורור שעל העורף. אך לא הייתה זו זרימה שיצרה רטיבות כלשהיא מעבר ללחות קלה על הצוואר או בעורף ולא נרשמה השפעה כל שהיא על הטמפרטורות בחלקו המרכזי של גופי. 

העובדה כי המעיל נידף את הזיעה באופן כה טוב, מנע מהגשם לחדור ולהרטיב את גופי והיובש היחסי בחלקו הפנימי (של המעיל) מנע גם את הפיכת גופי לגוש קור המתקשה לבצע פעילות עצימה. הטמפרטורה בזמן הריצה (על מד הטמפרטורות) הייתה מעט פחות מ-5 מעלות. הגשם ירד ללא הפסק, במשך 45 דקות (20 דקות ריצה) בהם "ביליתי" בפעילות חוץ וחזרתי הביתה בתחושה יותר קרובה לחום מאשר אותו קור שגרם לשוקי רגליי וברכיי להזכיר לי את קולו של ג'ון אנדרסון.

בחלקו העליון של המעיל, מצד שמאל מול הלב, ממוקם כיס עם רוכסן. מכיוון שברשותי מכשיר טלפון נייד עמיד בפני פגעי מים ורטיבות הנחתי אותו בכיס בעת הפעילות הספורטיבית. כששבתי הביתה היה הטלפון יבש כחלוק נחל אכזב.

משקלו המוצהר של המעיל הוא 170 גרם. איני יודע וממש לא עניין אותי כמה מדויק המשקל המוצהר על ידי חברת נורת פייס. מצידי נושא המשקל של המעיל הסתכם בעובדה שהוא, בעת שלובשים את אותו, כה קל עד כי הוא חסר חשיבות באופן מוחלט. גם לאחר 45 דקות בגשם סוחף הוא לא ספג מים. ההפך – הטיפות נראו עליו כמיצג מרהיב הזהה לזה שנראה על חלון אשר נמשח בווקס.

מכל מעילי הגשם, ריצה ואופניים, שהיו לי בחיים זהו בהחלט המעיל שביצע את עבודתו בצורה הטובה ביותר. הוא לא גרם להזעת יתר, לא איפשר למים לחדור באופן שיקרר את גופי, הוא לא ספג את המים באופן שהעיק במשקלו ובהחלט שיפר את התחושה. חזרתי לחדרי המחומם כשברכיי ושוקיי כבר חמים והקולות של אנדרסון נשמעו רק מסרט שהעליתי במחשבי מיו טיוב.

ציון בוחן המוצר: (מתוך 5 – המחיר מנע ציון מקסימאלי)

דגם apex lite jacet  toaab
מידות: M/L
משקל- 190 גרם
שכבה א- 100% פוליאסטר / שכבה ב'- 100% ניילון- שכבה ג' – 100% פוליאסטר.
דוחה מים ורוח
בד עמיד נגד קריעה
הגנה נקד קרינה – בדרך כלל לא קיים במעילים
טכנולוגיה אוורור ונשימה גבוהה בשילוב רשת לנידוף זיעה
יבוש מהיר
כיס ביטחון
רוכסן ולוגו מחזיר אור
תפרים שטוחים.
• מחיר- 700 ₪
29.1.2013


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי של אתר Shvoong ובעל הטור מציאות נושכת




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג