מבחן דרכים – נעלי ריצה אסיקס ג'ל נימבוס 13

כדי לכתוב ביקורת על נעל, אין מנוס מלחשוב עליה בזמן הריצה. על המגע עם כף הרגל, על מדרך הכביש והשביל, על תחושת הרגליים, הברכיים, הקרסול. לכן לא קל לכתוב ביקורת על האסיקס נימבוס 13. הסיבה הפשוטה היא שלנימבוס 13 יש נטייה לגרום לך לשכוח את קיומה. כתיבה עליה מחייבת מאמץ של ריכוז מיוחד לחזור ולשאול מעת לעת: "הלו! מה קורה שם למטה?"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כדי לכתוב ביקורת על נעל, אין מנוס מלחשוב עליה בזמן הריצה. על המגע עם כף הרגל, על מדרך הכביש והשביל, על תחושת הרגליים, הברכיים, הקרסול. לכן לא קל לכתוב ביקורת על האסיקס נימבוס 13. הסיבה הפשוטה היא שלנימבוס 13 יש נטייה לגרום לך לשכוח את קיומה. כתיבה עליה מחייבת מאמץ של ריכוז מיוחד לחזור ולשאול מעת לעת: "הלו! מה קורה שם למטה?"

מאת:חגי אשלגי


השקט והשלווה שבה הנעל מטפלת במדרך הרגל בכל המשטחים בהם התנסינו יחדיו, הם בהחלט חריגים. מקדמת כף הרגל, דרך הקשת, הקרסול, העקב ועד הברכיים, הנימבוס מטפלת ביד רמה בכל הפרמטרים. לנועל הרץ נותרת רק העבודה השחורה של להזיע. הנימבוס מבטלת דאגות, מכאובים וגם תירוצים בחלק התחתון.

למרות זאת, עשיתי מאמץ בכל זאת ניסיתי להתרכז ולאתר מאפיינים בולטים. מיד נגיע לאלו, אחרי שנבין קצת מיהי הנעל ומיהי משפחתה.

מיהי אסיקס ומה זה נימבוס?

השם אסיקס הוא ראשי תיבות של הביטוי הלטיני – נפש בריאה בגוף בריא. ובלטינית – Anima Sana In Corpore Sano – ASICS. למעשה, אסיקס היא השם המאוחר של המותג אוניטסוקה טייגר – חברת נעלי ספורט יפנית שנוסדה בשנת 1949 בעיר הנמל קובה, ביפן.

טייגר היפנית היא לא רק האבא של אסיקס, היא במובנים רבים גם האמא של נייקי. למעשה, נייקי החלה את פעילותה כמשווקת של נעלי טייגר היפניות בארה"ב, לא פעם מתא המטען של מכוניתו של מייסד נייקי פיל נייט.

לימים שונה שם החברה לא פעם, עד שנותר השם אסיקס בלבד, ובסיס הפיתוח נותר בעיר קובה, יפן, עם התמקדות על תחומי ביגוד והנעלה ספורטיביים רבים, הרחק מעבר לריצה בלבד.

עכשיו נותר להבין מהו "נימבוס". למילה נימבוס מספר משמעויות. אחת מהן היא הילה או "ענן" המקיף דמות אלוהית או אנושית. משמעות אחרת היא ענן גשם.

אם כך, השם נועד לייצר הילה והמשפחה נועדה לתחזק נפש בריאה בגוף בריא. נותר רק לצאת לשטח ולהתחיל לרוץ.

בדרכים


הנימבוס, הם נעלי הריצה הראשונות של אסיקס שבהם אני מתנסה, ובתחושה ראשונה, הנעל מרגישה קצת חלשה בהיבט של יציבות הקרסול. התמיכה סביב הקרסול נמוכה (מבחינת גובהה) והתחושה היא שלקרסול יש חופש עודף ופחות מדי תמיכה. בנוסף, למרות שמאז הגרסה הקודמת השילה הנימבוס משקל, מתחת לכף הרגל, מרגישה הנעל מאסיבית.

אלא שבמהלך הריצה, התחושות משתנות.
במקום שבו הקרסול הרגיש בלתי יציב, מכפרת על כך ישיבה מיוצבת ומשכנעת של העקב עמוק בתוך הנעל, באופן שמפצה על כל תחושת חופש מיותר – בלי בקיאות יתר בטכנולוגיה, ייתכן שטכנולוגיית הג'ל שאסיקס מתגאה בה, מסייעת לכך. בהיבט הזה, השילוב בין העיגון המוצלח של העקב והתמיכה המעט חלשה של הקרסול, מספקת מכלול שעושה את העבודה.

מבחינת גלגול אופקי וקריסה,
עבור רץ בעל קריסה כמעט ניטראלית כמוני הנימבוס 13 מספקת את כל התמיכה הנדרשת.

אבל מעבר לכך, כל ההתמקדות של אסיקס בגלגול כף הרגל קדימה, מספקת תוצאות של ממש. כף הרגל נעה בגלגול טבעי קדימה והתחושה היא שהסוליה בנויה באופן שנועד לסייע לכך. היתרון בקלות התנועה הקדמית של כף הרגל, מורגש בעיקר אחרי מספר קילומטרים – שוב, יותר בגלל מה שלא מרגישים – העייפות בכף הרגל כמעט שאיננה, והשרירים שתומכים ביציבות כף הרגל, פחות עייפים. מבחינת יציבת כף הרגל, הנימבוס מאפשרת לרוץ זמן רב ללא מאמץ מיוחד של השרירים התומכים.

אחרי ריצות ספורות, הנעל מתחילה להרגיש ככזו שהתאימה את עצמה אליך, וגם תחושת ה"מאסיביות" הראשונית של הסוליה האמצעית לא מייצרת כבדות. הנעל מספיק קלה כדי להימנע מכך. לא שהייתי ממליץ על הנימבוס לתחרויות מוטות מהירות, אבל לאימונים היא בהחלט מרגישה נכונה, עמידה וככזו שתשמור על השלדה והשרירים במשך מאות רבות של קילומטרים, מבלי לגבות מחיר של כובד מיותר.

את הנימבוס ניסיתי על כביש ובשטח.
למרות שהנעל לא מוגדרת בהכרח כדו-שימושית, את שבילי הכורכר עם האבנים הקטנות והחצץ שבהם אני רץ, הנימבוס בולעת כמעט באדישות. כאן, המאסיביות היחסית של הסוליה הופכת ליתרון משמעותי, שמשמר דריסת כף רגל נטולת דקירות ודאגות גם על שבילי עפר זרועי חצץ. גם כאן – לא הייתי ממליץ על הנימבוס כנעל ייעודית לריצות שטח, אבל על משטחי הכביש-שביל (שאופייניים לעמק חפר בו אני רץ), הנעל היא דו-שימושית מוצלחת מאד.

לבסוף – גשם ובוץ. כשיורד גשם כולם נרטבים, אבל הנימבוס צלחה משטחים בוציים ושמרה על יציבות ואחיזת דרך באופן שמתחזק את הביטחון העצמי בריצה. חשש מהחלקה מיותרת וגלישה חסרת שליטה בבוץ נחסכו.

כנעל המפגש הראשון שלי עם אסיקס, הנימבוס הפכה אותי למאמין. במהלך הריצה איתה נדרשתי למעט מאד מחשבה או טרדה סביב אזור כף הרגל. אני את ריצות האימון הארוכות של החורף הקרוב אבלה בדרכים איתה ללא שמץ היסוס, ובביטחון שגם הגדלת טווחים תמשיך לשמר נוחות גלישה בתנועה.

סיכום


האסיקס ג'ל נימבוס 13 היא נעל אימונים מצוינת מבית טוב,
עם התנהגות כביש-שטח מרגיעה ומשחררת ושימור מרשים מאד של נוחות ויעילות בחלק התחתון. חבל רק שמחירה הגבוה לצרכן הישראלי מוציא אותה מחוץ לטווח עבור חלק מהרצים.


מחיר: 899 שקלים

ציון: 4.5 (מתוך 5)


חגי אשלגיחגי אשלגי
שואף לתנועה






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג