מסוגלים לרוץ 5 ק"מ ולסיים בכבוד

בריצת המרתון הקרובה בתל-אביב, שתתקיים בעוד כחודש וחצי ישימו דגש מיוחד לטובת רצים בריצות ה- 5 וה- 10 ק"מ. אירועי ריצה חוויתיים ומרגשים תמיד מעוררים בלב הצופים את השאלה האם גם הם יכלו להצטרף לאירוע ולהיות חלק מאלו ש"עושים את זה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בריצת המרתון הקרובה בתל-אביב, שתתקיים בעוד כחודש וחצי ישימו דגש מיוחד לטובת רצים בריצות ה- 5 וה- 10 ק"מ. אירועי ריצה חוויתיים ומרגשים תמיד מעוררים בלב הצופים את השאלה האם גם הם יכלו להצטרף לאירוע ולהיות חלק מאלו ש"עושים את זה"

מאת:שוונג תקשורת


אופיר וגמן, ראש מחלקת הספורט של עיריית תל אביב יפו, מסביר כי "בריצת המרתון הקרובה בת"א שמו דגש מיוחד על האפשרות לרצים של פעם ראשונה ורצים לא מקצועניים לקחת חלק בחוויה במסלולים של 5 ו – 10 ק"מ. האירוע ילווה במוזיקה ואווירה ססגונית כדי שגם מי שעד היום לא לקח חלק באירוע כזה ירגיש נוח ויוכל להצטרף לאלפי הרצים."

דניאל קרן, מייסד מועדון רצי תל אביב גיבש עבורכם, אלו שמתלבטים אם יצליחו לחצות את קו הגמר בכבוד, שורה של מדדים לראות כדי לראות האם אתם מצויים בכושר מתאים שיאפשר לכם להצטרף לריצה.

אז הנה תמונה מי כן יכול לעשות את המאמץ ולרוץ:
 
• אם אתם בני פחות מארבעים, לא בכושר מטורף אבל אין לכם עודף משקל יש לכם סיכוי טוב לסיים ריצה של 5 ק"ם אם תקפידו על ריצה בקצב קל  ואחיד.
• אם אתם רצים בחדר כושר על מכונה 3 ק"מ תוכלו להשלים ריצת 5 ק"מ במסגרת תחרות.
• שחיינים ששוחים ומתאמנים בצורה סדירה – אימוני אינטרוואלים ואימוני נפח בבריכה שלוש פעמים בשבוע יכולים לרוץ 5 ק"מ.
• אם אתם עולים לדירה שלכם בקומה שלישית והולכים לרכבת ומידי פעם רודפים אחרי אוטובוס וכל זה בלי שהדופק שלכם יאיים להקפיץ את הלב מתוך חלל החזה יש לכם סיכוי טוב לסיים 5 ק"מ.
• רוכבי אופניים שרוכבים לפחות פעמיים בשבוע רכיבה אינטנסיבית של שעה או יותר יוכלו לרוץ את המרחק.
• אם אתם בני פחות משלושים ומשחקים כדורגל או כדורסל פעם בשבוע תוכלו לרוץ 5 ק"מ – לא  מהר ולא כשיא אישי אבל תצליחו לסיים.
• אם אתם הולכים שלוש פעמים בשבוע הליכה נמרצת של לפחות שעה תוכלו לרוץ – בקצב שהוא מעט גבוה יותר מקצב ההליכה שלכם.

אז איך רצים לא מקצוענים יכולים לעשות את זה:
 
הסוד בריצה של 5 ק"מ הוא בשליטה על קצב הריצה. הטעות הנפוצה ביותר היא פתיחה בריצה מהירה מידיי. האדרנלין על קו הזינוק דוחף אותנו לרוץ מהר. למי שאינו מנוסה ולא יודע לשלוט על קצב הריצה, פתיחה מתלהבת ומלאת אנרגיה היא מתכון לסיום הירואי של סבל וריצה איטית.

אתם לא רוצים להיות שם. הקילומטר הראשון צריך להיות האיטי ביותר. מעין חימום. תנו לגוף להיכנס לקצב הנכון והימנעו בכל מחיר מהגעה למצב של קוצר נשימה. רק אחרי הקילומטר הראשון הרשו לעצמכם להאיץ מעט. היו עירניים הן לדופק ורמת המאמץ ומידי קילומטר בידקו את קצב הריצה שלכם בהתאם לסימון הקילומטרים שלאורך המסלול. שתו לפני תחילת התחרות וודאו שאתם מתחילים את התחרות כשהגוף שלכם רווי במים. במזג אוויר נעים אין צורך לשתות במהלך הריצה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג