מחשב אימונים שקולע בול – POLAR FT7

לפני פחות מחודש יצאה חברת פולאר עם הדגמים החדשים של שעוני האימון מסדרת ה- FT. כתב הצרכנות של שוונג, ניב וניש, יצא לסדרת אימונים עם השעון וסרב להחזיר אותו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לפני פחות מחודש יצאה חברת פולאר עם הדגמים החדשים של שעוני
האימון מסדרת ה- FT. כתב הצרכנות של שוונג, ניב וניש, יצא לסדרת אימונים עם
השעון וסרב להחזיר אותו

מאת:ניב וניש


בשנתיים האחרונות חברת פולאר משווקת שעוני אימון (ודופק) שמנסים לענות לדרישות ההולכות וגוברות של קהל המתאמנים החובבני. כל אילו שיוצאים להליכות, מגיעים למועדוני הכושר פעם פעמיים בשבוע, ורוצים "למקסם" את האימון שלהם לרמה הגבוהה ביותר שמתאפשרת. הבעייתיות של קהל יעד זה, היא הדרישה למשהו פשוט, שעם זאת יספק את האינפורמציה הנדרשת, ואם אפשר גם בלי לשבור את הראש עם ספרי הפעלה ארוכים כאורך הגלות, FT7 – עושה בדיוק את זה.



קיבלתי את שעון האימונים הזה לפני מספר ימים להתנסות, ולא לקח לי יותר מ- 20 דקות של עיון בחוברת ההפעלה המצורפת בעברית (לא מובן מאליו) ומשחק קצר עם השעון וחגורת הדופק המצורפת, כדי לשלוט בכלל האופציות המוצעות כאן. השעון מסווג עבור כל אילו שמעוניינים גם לשרוף שומנים וגם לשפר את "סבולת הלב ריאה" שלהם, בהגדרה: "מתאמני פיטנס" ומכאן שם הדגם: FT= פיטנס.

פונקציות מרכזיות או מה מיוחד דווקא בשעון הזה

ENERGY POINTER: כאמור, השעון מיועד עבור מי שמעוניין לדעת מה מקור האנרגיה העיקרי של האימון שלו, פונקציה זו מספקת בדיוק את האינפורמציה הזו. בכל תחילת אימון מחשב האימון מציג קו מקווקו אנכי שמפריד בין אימון בטווח שיפור הכושר (לב-ריאה) לבין אימון בטווח שריפת שומן.

זו תצוגת ה- POINTER בשורה המרכזית מוצג הדופק, כאשר בשורה שמעליה מוצג אפקט האימון – כלומר הטווח שהמתאמן נמצא בו. שריפת שומן – כמו בתמונה, או שיפור הסבולת. מתחת לדופק מוצג הגבול שבין שני התחומים. (מעל 135: כושר, מתחת שרפת שומן). הקו המקווקו וסימון הלב שמשמאלו הם התצוגה הגרפית של אפקט האימון: לב מימין – כושר, לב משמאל – שריפת שומן.

OWNCAL: זו תכונה שמספק ספירה מדויקת מאוד ותצוגה של הצריכה הקלורית לכל אימון – תוך כדי ואחרי, לכל שבוע, ובכלל מהפעלת השעון או מהאיפוס האחרון של הסיכומים הטוטליים של השעון.

OWNCODE: לדגם זה משדר מקודד לדופק, למניעת "התנגשות" בין שעונים נוספים, בין אם באימון בחדר כושר, שם יש ריבוי גדול של שעונים או ריצה בפארק.

הפעלה ושימוש ראשוני
כמו שכבר ציינתי ההפעלה והשימוש הראשוני בשעון הייתה מאוד פשוטה וידידותית למשתמש, זו נקודה חשובה מאוד עבור קהל היעד של השעון, שמחפש את ה"שגר ושכח".

עם ההפעלה בפעם הראשונה – השעון מוביל שלב אחר שלב בהגדרות השעון, הגדרות המשתמש האישיות שלך (גיל, מין, משקל גובה וכד'), ההובלה הזו בפעם הראשונה הופכת את הפעלת השעון למשהו פשוט ונוח. ציון- 10.

תפעול כללי
אופן השימוש – לשעון 5 כפתורים שמאורגנים ומסודרים בצורה הגיונית ונוחה לשימוש.
לחצן ההפעלה/OK – ממוקם במרכז השעון ובצידו הימיני, לחצן זה אחראי על הפעלת אימון, ואישור בחירות.
לחצני הדפדוף – ממוקמים מעל ומתחת ללחצן ההפעלה, בעזרתם נדפדף בין התצוגות תוך כדי אימון, או בין ההגדרות והיסטורית האימונים אחריו.
לחצן התאורה – יפעיל את תאורת המסך, ובלילה יפעיל "מצב לילה" מצב שבו לחיצה על כל לחצן תוביל להפעלת התאורה. פונקציה שימושית מאוד.
לחצן ה- STOP – בזמן אימון לחיצה אחת תשהה את האימון והלחיצה השנייה תעצור אותו. כמו כן, מחזיר אותנו למצב שעון, בכל אחד מהתפריטים.

אופן השימוש בשעון דומה לכל שאר שעוני הפולאר, לחיצה ראשונה על לחצן ההפעלה תעלה את מסך תחילת אימון, והמחשב יחפש דופק, לחיצה נוספת על "הפעלה" תתחיל את האימון. אם נרצה לעצור לרגע, לחיצה על "עצור" תשהה, וכשנסיים לחיצה כפולה עליו תשמור את האימון ותחזיר אותנו להצגת השעה.
ציון- 9.5 – התפעול של השעון באמת נח וזורם, המעבר בין הפונקציות שמוצעות פשוט ונח. במילה אחת טוב.

בזמן האימון
שני הדברים החשובים ביותר בזמן אימון הוא נוחות בשימוש ותצוגה ברורה. למחשב במצב אימון יש ארבע מסכים:


1.   מצב משך האימון/שעה ביום – במסך זה מוצגים גם הסטופר וגם השעון. בגלל ריבוי הנתונים התצוגה קטנה ולא ברורה כלכך תוך כדי פעילות.


2.   מסך ה- energy pointer – מציג את "אפקט האימון" – גם מספרית וגם גרפית.


3.   OWNCAL – מציג את ספירת הקלוריות בזמן אמת תוך כדי האימון, בתצוגה גדולה וברורה.


4.   תצוגת הדופק – בספרות גדול וברורות על פני כל המסך.

נוחות השימוש
המעבר בין התצוגות הוא בדפדוף למעלה ולמטה, אין כאן חידוש עוצר נשימה אבל זה נוח, בנוסף קיימת פונקצית ה- Heart Touch – ברגע שמקרבים את השעון אל רצועת הדופק בזמן אימון – תוצג בשעה בצורה ברורה ונוחה, ואם השעון "במצב לילה" תופעל גם תאורת הרקע. כך שאפשר להגיד שפונקציה זו מחפה על תצוגת השעה הקטנטנה, אבל עדין נשארנו עם בעיית הסטופר.
ציון- 8.5 – משך האימון הוא אולי הנתון החשוב ביותר בזמן אימון.

סיכום אימון והיסטורית אימונים
בכל אימון שמשכו עולה על 10 דקות השעון מציג מיד עם עצירת האימון סיכום שכולל שלושה מסכים:


1. משך האימון, וההוצאה הקלורית לאימון.


2. דופק ממוצע ומקסימאלי לאימון.


3. משך הזמן שהתאמנו בכל אפקט – שריפת שומן או שיפור הכושר, מתוך אימון מסיום.

לאחר החזרה למצב שעה, האימון נשמר בהיסטורית האימונים, בזיכרון השעון יש מקום ל- 99 אימונים. וברגע שהגענו למכסה זו האימון הכי ישן ימחק. הדפדוף בין האימונים ששמורים בשעון היא על פי התאריך של האימון, ומצוינת גם השעה למקרה של יותר מאימון אחד ביום. כל קו מיצג אימון – ברגע שנדפדף לקו מסיום יוצגו התאריך והשעה של אותו אימון.


ציון- 9.5 – על נושא היסטוריה וסיכום של אימון, בלי יותר מידי סיבוכים מיותרים, בדיוק מה שמעניין.

העברת נתונים ואימונים למחשב
שעון זה תומך בשימוש ב- FLOWLINK (אביזר שאינו כלול עם השעון), מאפשר הורדת אימונים לאתר האינטרנט של פולאר, לחשבון לקוח פרטי שניתן לפתוח באתר. הפונקציה הזו היא נהדרת בגלל שהיא מאפשרת מעקב אחר ההתקדמות של המתאמן מעבר ל- 99 יחידות האימון שזיכרון השעון מאפשר.

ציון- 7.5 – החיסרון הוא, כאמור, בכך שאביזר זה לא כלול, ונדרשת הוצאה נוספת על מנת ליהנות מאופציה נהדרת זו.

בשורה התחתונה
השעון מצוין, עונה על דרישות קהל היעד שלו, ועושה זאת בפשטות, חשוב לציין שבאלגנטיות ויופי. השעון שוקל סך הכול 35 גרם, ונמצא בצבעים שחור כסוף, ושחור מוזהב.
ציון- 8.5 אני נהניתי ממנו ומגדיר אותו כרכישה חכמה.

מחיר- 670 ₪



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"כשמישהו אומר לי שאני לא יכולה לעשות זאת, אני פשוט לא מקשיבה לו", פלורנס גריפית ג'וניור



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג