מבחן שוונג || נעלי ריצה של On מדגם Cloudace

הבוחן שלנו רץ במצטבר 220 קילומטרים איתן והן זכו ממנו לתואר "היפה והחיה" בעקבות המראה האגרסיבי המשולב במראה אצילי ונקי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 220 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 100 ק"מ)


מבחר מותגי הנעליים מתרחב כל העת בעולם ובארץ ומאז שעלתה על המסלול חברת On (און) השוויצרית בשנת 2010, נראה שהם הצליחו לנוס לא מעט בשוק הנעליים האירופאי וגם פה בארץ. אמנם לא בטוח שתראו רבים שנועלים אותן לאורך מסלול הריצה שלכם, אך מסקר אקראי ולא מדעי שביצעתי, כולם הכירו, שמעו או הכירו חבר שיש לו את אחד מהדגמים של הנעל. קיבלנו את הנעל הפרימיום של החברה מדגם Cloudace למבחן ומיד יצאנו איתה לסדרה ארוכה של ריצות בינוניות וארוכות.

נעלי ריצה של On מדגם Cloudace

לכל נעל יש את הייחוד שלה והבחירה בסוף היא מאוד אישית ומה שיתאים לרץ מסוים, לאו דווקא יתאים לחברו, יחד עם זאת לנעלי און יש את הבידול שלהם שמייחד אותן גם ברמה הסוליה, כמו גם ברמת הנראות העיצובית והתחושה הסופית האינדיבידואלית. אי אפשר שלא לציין שכאשר נחתו האון הראשונות בעולם הן גרמו להרמת גבה בקרב הספורטאים והמתחרים בשוק, שכן סוליית הנעל הורכבה ממה ממספר רב של מה שהם קראו לו "עננים" והטכנולוגיה של אותן יחידות "עננים" היתה לספוג את הזעזועים של הנחיתה בזמן הריצה ולתת תחושה נעימה יותר לכף הרגל. הנעליים נולדו, כך ציינו היצרנים, מתוך חשיבה לסייע לספורטאים בזמן הביצועים. על התכנון אחראים שלושה ספורטאים, אולבייה ברנהרד שהיה שלוש פעמים אלוף עולם בדואתלון וזכה בתחרויות איש ברזל רבות, דוד אלמן וקספר קופיטי. אחרי שפרש מהעולם התחרותי, החליט ברנהרד להקדיש את עצמו למציאת נעלי ריצה שיעניקו לרץ תחושה "מרחפת" ולצורך הגשמת המטרה הוא חבר למהנדס שוויצרי אשר יחדיו יצרו את הרעיון המקורי וטכנולוגיית הנעליים השונה שנמצאת איתנו עד היום בגרסאות שהתפתחו עם השנים.

מבחן שוונג נעלי ריצה של On מדגם Cloudace

כפפה על הרגל, זו ההרגשה הראשונית שחשים כאשר כף הרגל נכנסת לתוך הנעל מדגם Cloudace. פנים הנעל מרופדת על ידי סדרה של כריות מעובות, כך שהתחושה שמקבלים היא שכף הרגל עטופה ברפידות הגורמות לתחושת נוחות יוצאת דופן. גם פנים הנעל משדרת את התחושה הנעימה הזו ובכף הרגל ישנה תחושה מענגת של רכות מקסימלית. ניתן לשים לב כי בהנדסת הנעל בכל מה שקשור לנוחות הרץ מרגע שקיעת כף הרגל בתוך הנעל היתה מחשבה ומציאת פתרונות הולמים בדגם זה.

המעטפת העליונה

גפת הנעל (החלק העליון ללא הסוליה) בחלקה הקדמי הינה מחוררת ובדוגמת רשת על מנת להעניק אוורור לרגל בזמן הריצה וגם לאחריה, בוודאי כשמדובר בחום ובקיץ הישראלי. הרשת נמצאת בחלק העליון כאמור, מעל "קופסת האצבעות" וגם בצידי כף הרגל. יחד עם זאת, מהחלק האמצעי של הגפה ועד לעקב המעטפת והבד אטומים. צריך לזכור שרשתות שכאלו יש בהן אליה וקוץ בה, משום שרשת שכזו מאפשרת בקלות רבה לטיפות הגשם בחורף לחדור לנעל. נקודה זו היא בדרך כלל "עקב" אכילס בעייתי והבחירה של היצרנים היא בדרך כלל לא לאטום את הנעל, אלא לאפשר אוורור על חשבון זליגה אפשרית של טיפות בימי החורף הגשומים.

סוליית הנעל

אם נחזור לתחילת המבחן שם דובר על אותו פטנט הנדסי שזכה לכינוי "עננים", ב-Cloudace יש 14 כאלו בטכנולוגיית CloudTech, כאשר מאזור העקב הם נמצאים בזוגות ולקראת הסוף בסמוך ל"קופסת האצבעות" ישנם שתי רצועות של שלושה עננים בשורה. הוספת עוד עננים לאזור הזה נועד לתת לנחיתה תמיכה נוספת. כל "ענן" שכזה תומך בצורה עצמאית בהחזרת האנרגיה בהתאם למשקל ולגובה הרץ. בזמן נחיתה אותם "עננים" נדרכים תחת המשקל ומייצרים פלטפורמה שסופגת ומחזירה את האנרגיה. לאורך הקילומטרים בהם רצתי עם הנעל, ניסיתי לאבחן את התחושה שיש לי מהנעל, מצד אחד יש הרגשה נוקשה במקצת ומצד שני אותם "עננים" מחוברים לשכבה קשיחה ומוקצפת שיוצרים תמיכה נעימה בכף הרגל. התוצאה שמתקבלת בסופו של דבר היא של טכנולוגיה שמשרתת את הרץ, אך יחד עם זאת הרגשתי שרק לאחר כ-50 ק"מ הנעל באמת "נפתחת" ומעניקה לך את התחושה האנרגטית הזו.

"העננים" המהנדסים לאורך הסוליה

עקב הנעל

היתרון של הנעל מבחינת המבחן נמצא בעקב הנעל, באזור שבו הקרסול עטוף ויושב בעריסה שלו. מעבר לתחושה המפנקת בזכות הכריות עליהן דיברתי בהתחלה, עקב הנעל נמצא גבוה באופן יחסי מנעלי ריצה מתחרות. בשל עובי העננים (של 1 ס"מ) ובתוספת השכבה האמצעית הנעל מתנשאת בעקב לגובה של 38.7 מ"מ מה שמעניק לה דרופ של 15.6 ס"מ. התחושה הכללית שנוצרת היא שמדובר בנעל מאוד עמידה, יציבה ותומכת בכף הרגל ויש בכך יתרונות מועילים וטובים, אך בתמורה אנחנו מקבלים נעל בעלת משקל של כ-300 גרם ומעלה (תלוי במידת הנעל).


נעל: כביש, אימון

פחות: משקל הנעל

יותר: רכות, ספיגת זעזועים

דרופ: 15.5 מ״מ

גובה עקב: 38.7 מ"מ

גובה קדמת הנעל: 23.2 מ"מ

רכות בעקב: גבוהה

משקל: 328 גרם (מידה 43)

מחיר: 760 ש"ח

ציון שוונג: 9 מתוך 10

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יובל תאודור הגיב:

    אני משתמש בנעל זו להליכה, פחות משנה. היא מתבלה במהירות בלתי סבירה!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג