פולאר: ישן חדש ומתחדש – ראיון עם בכיר שיווק פולאר העולמי

לפני כשבועיים נחת בארץ לביקור ופגישה ראשונה עם אגנטק, בכיר פולאר - אנדרה ווילאמן, האחראי על אזורי התפוצה של מוצרי פולאר באירופה, אפריקה, מזה"ת, אמריקה הלאטינית ורוסיה. לפניכם ראיון איתו על הסיבות לביקורו בארץ, השיתוף פעולה עם הטור דה-פראנס ועל המוצרים החדשים המיועדים להגיע לשוק הישראלי בקרוב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לפני כשבועיים נחת בארץ לביקור ופגישה ראשונה עם אגנטק, בכיר פולאר – אנדרה ווילאמן, האחראי על אזורי התפוצה של מוצרי פולאר באירופה, אפריקה, מזה"ת, אמריקה הלאטינית ורוסיה. לפניכם ראיון איתו על הסיבות לביקורו בארץ, השיתוף פעולה עם הטור דה-פראנס ועל המוצרים החדשים המיועדים להגיע לשוק הישראלי בקרוב

מאת:תמר ברניס


לפני שנתחיל בשאלות הקשורות לביקורך בארץ, אנא ספר לנו קצת על פולאר כחברה, על הייחודיות שלה והאספקטים החדשניים שלה בשוק העולמי של מוצרי מעקב דופק על-חוטיים
פולאר הינה החברה הראשונה לייצר אי פעם שעון העוקב אחר נתוני דופק. פולאר נוסדה בשנת 1976 בפינלנד ובשנת 1979 כבר רשמה פטנט על טכנולוגיית מעקב אחר נתוני דופק על חוטיים ובשנת 1982 השיקה את המוניטור הראשון בעולם. חידוש זה שינה את פני שיטות האימון האירובי לעד. כעת, 30 שנה אחרי הפיתוח הראשוני, פולאר מספקת את המגוון הרחב ביותר של מוצרי מעקב דופק בשוק.

האם זו הפעם הראשונה שנציג פולאר בכיר מבקר בארץ,
מהם הסיבות לביקורך כעת ומטרותיך בפגישה עם אגנטק?
בעבר בהחלט ביקרו כאן בכירי פולאר, אך זו הפעם הראשונה בה אני מגיע לביקור. לפני מספר שבועות, לאחר שקולגה שלי בפולאר, האחראי בין השאר על השיווק בישראל, עזב, הועברה אלי האחריות על הארץ וכמה ארצות נוספות (סה"כ 18 ארצות). חשוב לי לבקר אישית בארצות עליהם אני אחראי על השיווק מכיוון שכל שוק הוא שונה, הן מבחינת הכלכלה, השפה, תרבות הצריכה, האוכל, האופן בו מתאמנים ובכלל ישנם הבדלים תרבותיים מהותיים. לדבר זה יש השפעה ישירה על המכירות מכיוון שבתרבויות שונות בהם אנשים מסוימים אינם פעילים ספורטיבית במיוחד, כגון בארצות ערב השונות, או אנשים עניים יותר, כמו בארצות באמריקה הלאטינית, הגיוני שיהיו להם העדפות שונות לגבי ההוצאות שלהם. במסגרת תפקידי, אני צריך להכיר שווקים אלו כדי לדעת כיצד לבנות מערך שיווקי לארצות השונות ולנהל אותם בשלט רחוק. הגעתי לישראל, המהווה שוק פוטנציאלי אדיר (מהווה כיום נתח השוק העיקרי מבין כל השווקים עימם אני כבר עובד ומתחיל לעבוד כעת), כדי להכיר את השוק המקומי ואת הנפשות הפועלות באגנטק [היבואן הבלעדי של פולאר בארץ]. כרגע עדיין אינני מכיר את שוק הקמעונות המקומי ובכדי להיות בעל יכולת להחליט החלטות בשלט רחוק, אני צריך להכיר ולהבין היטב כיצד הדברים מתנהלים כאן ועלי להכיר היטב את השוק על כל צדדיו. עקב כך אני נפגש עם אגנטק, מתכנן לבקר בחנויות ובתי קמעונות, אך גם סתם לעשות טיול בחוף הים ולראות מה הישראלים עונדים על היד שלהם בזמן פעילות ספורטיבית.   

אני מניחה שחלק גדול מהסיבות לביקורך נעוצים בשיווק של אחד מאחרון המוצרים של פולאר – מחשבון אימון הרכיבה CS500 Tour De France. מה מיוחד במחשבון זה וכיצד הצרכן הממוצע של מוצרי פולאר יכול ליהנות ממוצר זה?
CS500 הינו דגם מחשבון אימון הרכיבה המתקדם ביותר שפיתחנו לאחרונה. ניתן להרכיבו על האופניים והוא אינו משמש כשעון על היד, ועל כן מכונה "מחשבון". בנוסף, הזדמן לנו שיתוף פעולה עם מארגני ה-Tour De France  ולכן החלטנו להשיק דגם זה של מחשבון במהדורה מיוחדת של ה- Tour De France. למחשבון במהדורה זו עיצוב מעט שונה מהרגיל, עם הלוגו הרשמי של הטור, ובצבעי צהוב שחור, דבר שניתן לקבל עליו אישור רק לאחר שיתוף פעולה רשמי. כמובן שמהדורה זו תהיה נגישה לכל החפץ בכך (אינו משווק במהדורה מצומצמת).


אנדרה ווילאמן (מימין) ונחום ניסים מאגנטק
צילום: תמר ברניס

תוכל בבקשה להרחיב קצת על שיתוף הפעולה בין פולאר למארגני הטור דה פראנס?
כיום ישנם שש קבוצות "פרו" המשתמשים רשמית במוצרי פולאר באופן קבוע באימונים ותחרויות. קבוצות אלו הם: Movie Star, Euskatel, Quick Step, Rabobank, Cofidis  וגם FDJ. פולאר קיבלה חסות מלאה ובלעדית על מחשבוני הרכיבה במהלך הטור. הרוכבים בקבוצות הללו ירכיבו את השעונים ומחשבוני הרכיבה במהלך הטור וכך, בעזרת הסיקורים סביב רוכבי העלית והפרסום דרך המארגנים, נוכל להגדיל את החשיפה למוצרים שלנו. לא רק ה-CS500 יככב בטור, אלא גם ה- RS800CX, שעון פולאר חדשני ופופולארי מאוד המודד מגוון פעילויות, אותו רוכבים רבים אוהבים לענוד על ידם.

הבנתי כי פולאר מתכננת להפעיל במהלך הטור דה-פראנס, אתר יעודי הנקרא polarcycling.com. ספר לנו בבקשה מה מטרת הקמת אתר זה?
כבר זמן רב אנו מפעילים אתר בשם polarcycling.com ודרכו פעלנו לקדם שיווקית את המוצרים הייעודיים לרכיבה. במהלך הטור, פולאר מתכננת להעניק לגולשים באתר סיקור חי מהתחרות, תוך כדי מתן מידע "חי" על דופק הרוכבים הנלקח ממחשבוני/שעוני אימון הרכיבה של פולאר. אנו עושים זאת באמצעות שיטה בשם "טלמטרי" (telemetry). זו שיטה ייחודית המאפשרת לנו, למטרות שידור חי בטלביזיה בלבד, להעביר את נתוני הדופק של הרוכבים, בזמן אמת. אולי בעתיד נוכל גם להעביר מידע "חי" נוסף מהרוכבים, אך לעת עתה מדובר רק על נתוני דופק. לצערי, כרגע ידוע לי שרק בארה"ב יוכלו ליהנות ממעקב הדופק על מסכי הטלביזיה. בנוסף, אנו נפרסם באתר מידע עדכני לגבי הטור ויינתן גם במה לרוכבים לספר על החוויות שלהם במהלך הטור. 

CS500 מהדורת טור דה-פראנס
צילום: פולאר


בהזדמנות זו, ספר לנו גם מעט על שעון האימון החדשני של פולאר – RCX5
שעון זה הוא המוצר החדשני ביותר שיוצר במעבדות שלנו. הוא מיועד עבור אלו המתאמנים ומתחרים בטריאתלונים. שוק הטריאתלון כבר זמן רב "צמא" למוצר איכותי שיכול להתמודד עם קריאת נתונים בצורה יעילה ודייקנית בכל שלושת הענפים. הטריאתלטים הם קהל יעד אשר משתמש במוצרינו זה זמן רב, ושעון ה- RS800CX מאוד פופולארי בקרבם כי הוא ייעודי לטריאתלטים ספציפית כי ניתן לענוד אותו על היד אך גם להעביר אותו בקלות לכידון האופניים ולמדוד נתונים מחיישן. בנוסף, הוא יכול למדוד נתונים, אותם הוא קורא תוך כדי ריצה מחיישן שניתן לשים בנעל, וכמו כן, יש לו GPS. למודל ה- RCX5 יהיו אותם פונקציות, אך הוא יגיע בעיצוב מודרני יותר, עם צג גדול יותר. היתרון הבולט ביותר במוצר זה לעומת המודלים הקודמים, ואף לעומת אלו של המתחרים, ששעון זה לראשונה יכול למדוד נתונים גם מתחת למים. טכנולוגיית המדידה של מודל זה מעט שונה מהרגיל, דבר המאפשר קליטת המדדים גם מתחת למים.


שעון RCX5
צילום: פולאר

 
הצרכן הישראלי, אוהד נלהב של המכשור החדשני ביותר בשוק, ישמח כמובן גם לשמוע על החידושים של פולאר המתוכננים להגיע לשוק הגלובאלי בקרוב
מלבד המשך חידוש ושדרוג מוצרים עם "פיטצ'רים" מעניינים, פונקציות חדשות וכמובן עיצובים ייחודיים, אנו גם מתכננים לבנות תוכנת שיתוף חברים. המטרה היא שאת הנתונים, שכיום כבר ניתן להוריד למחשב, יהיה ניתן לשתף עם חברים ולעשות עם המידע דברים רבים ומגוונים כגון, תחרויות בין חברים ותחרויות "און-ליין".

RS800CX
צילום: פולאר


וצרכן זה ישמח כמובן עוד יותר לדעת מתי מוצרים אלו יגיעו לשוק הישראלי
אנו משתדלים מאוד להשיק מוצרים בשוק העולמי בו זמנית באזורים שונים מכיוון שבימים אלו, בעזרת האינטרנט, אנשים חשופים למידע זמין על היכן המוצרים משווקים, וקל מאוד כיום לרכוש דברים באינטרנט. מטרתינו היא לספק את אותו השירות, היעיל והמהיר לכל לקוח, בין אם הוא בגרמניה, אפריקה או ישראל.

 תמר ברניס- רצה, רוכבת ובעיקר רוכבת ורצה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג