מרוץ ההכנה האחרון והמיטבי לטור דה פראנס, הקריטריום דו דופינה, הגיע היום (ראשון) לסיומו בצרפת), כאשר טאדיי פוגצ'אר השלים את העבודה ואחרי שמונה קטעים נעל את הזכייה בדירוג הכללי, לראשונה בקריירה. לני מרטינז חגג ניצחון מרשים בקטע עצמו, בעוד הפרידה המרגשת של היום הייתה מרומן בארדה, שתלה את האופניים בתום המרוץ מול הקהל הביתי.
מהלך הקטע
הרוכבים עברו היום קטע קצר יחסית של 133 ק"מ, ובו 3,500 מטר של טיפוס מצטבר, תוואי המתאים במיוחד לקבוצת בריחה. ואכן כך היה – 12 רוכבים חזקים יצאו קדימה וצברו פער שיא של שלוש דקות. מתייה ואן דר פול (Alpecin-Deceuninck) כיוון לזכות בנקודות הספרינט ולגנוב לפחות את חולצת המאיצים מהכתפיים של פוגצ'אר. הוא הצליח להגיע לספרינט הביניים ולקחת את עשר הנקודות המרביות, אך היה צריך שפוגצ'אר יסיים את השלב מחוץ לשלושת הראשונים, דבר שלא קרה.
גם ברונו ארמיריי (Decathlon-AG2R), שהתמודד על חולצת ההרים, היה זקוק לצבירה מקסימלית של נקודות, תוך תקווה שפוגאצ'אר לא ילחץ בטיפוס האחרון. אצלו זה דווקא כן עבד והוא הצליח לזכות בתואר המטפס המצטיין של המרוץ. עם אנריק מאס (Movistar), המדורג עשירי, בתוך קבוצת הבריחה ומהווה איום על הדירוג הכללי, קבוצת Uno-X עבדה קשה כדי לצמצם את הפער. הם הצליחו להוריד את הפער לפחות משתי דקות, כשנותרו 20 ק"מ לטיפוס האחרון.
הטיפוס האחרון
כשהפלוטון סוגר מאחור, גם קבוצת הבריחה התפרקה. מאס תקף, אחריו מרטינז, ולבסוף הצרפתי פרץ בעצמו כשנותרו 2.7 ק"מ לסיום העלייה. מאחור, וינגגור ניסה ליזום מהלך, והוא אמנם הצליח להיפטר מכל שאר יריביו בדירוג הכללי, אך אדם אחד לא ירד ממנו לשנייה: ניחשתם נכון – פוגצ'אר.
הסלובני, שהחל את היום עם יתרון של יותר מדקה כשהוא לובש את החולצה הצהובה, יכול היה להרשות לעצמו לקחת את זה (יחסית) בקלות, לא תקף, אולם לא עזב את הגלגל של וינגגור לרגע. השניים טיפסו יחד לפסגה, בזמן שמרטינז נתן את כל מה שיש לו כדי להחזיק מעמד. אחרי הפסגה, על פלטו מון-סניס, היה נדמה שהוא מאט, אך הצליח לשמור על הפער ולהשיג את הניצחון בקטע, ניצחונו השלישי לעונה בסבב.
Les deux hommes du jour !
The two men of the day!#Dauphiné pic.twitter.com/NGHivClWOb
— Critérium du Dauphiné (@dauphine) June 14, 2025
פוגצ'אר ו-וינגגור סיימו את השלב 34 שניות אחרי מרטינז, כאשר הסלובני לא לחץ בישורת האחרונה ואיפשר ליריבו הדני לחצות לפניו את קו הסיום, לקחת את שניות הבונוס על המקום השני ולהקטין את הפער הסופי לזכייה הכללית ל-59 שניות. פלוריאן ליפוביץ' סיים חזק וזכה במקום השלישי ובחולצה הלבנה לרוכב הצעיר המצטיין.
המאוכזב של המרוץ הוא כנראה רמקו אוונפול, שעל אף נג"ש נהדר, לא נראה בכושר מספק בקטעי ההרים וסיים במקום הרביעי הכללי, 4:21 דקות מהמנצח. כל זאת, כקדימון כמובן לטור דה פראנס בו שלושת הגדולים צפויים להיפגש החל ב-5 ביולי.
נפרדים מבארדה
הקטע היום היה גם האחרון בקריירה המקצוענית של רומן בארדה. הצרפתי בן ה-34 מקבוצת Picnic PostNL זכה למסדר כבוד מכלל הרוכבים בפלוטון, ובתום הקטע תלה את האופניים. הוא אף זכה לרגע של עדנה במרוץ, כאשר בקטע השביעי הוביל במרוץ לאורך לא מעט קילומטרים וזכה להרבה תשואות מהקהל המקומי.
Now and forever, our king
@romainbardet
@dauphine#KeepChallenging #Dauphine pic.twitter.com/JP9Moz15D6
— Team Picnic PostNL (@picnicpostnl) June 15, 2025
הוא סוגר קריירה ארוכה ומעוטרת, בה סיים פעמיים על הפודיום בטור דה פראנס – שני ב-2016 ושלישי ב-2017. הוא זכה בקטגוריית המטפסים בטור ב-2019, והוסיף ניצחונות ב-4 קטעים, כולל אשתקד. הוא היה סגן אלוף העולם במרוץ הכביש ב-2018 וכן ניצח בטור של האלפים, בקטע נוסף בוולטה אספנייה, וסיים פעמיים ל הפודיום בליאז'-בסטון-ליאז'