חדשות מרגשות לרצים חובבי הטכנולוגיה: פלטפורמת המעקב הפופולרית Strava הודיעה השבוע על רכישת אפליקציית האימונים Runna, במהלך שמטרתו להכניס תוכניות אימון חכמות ומובנות – כולל שימוש בבינה מלאכותית – ישירות אל תוך האפליקציה של סטראבה.
הפתרון לחולשה הגדולה של סטראבה
למרות היותה שחקן מוביל בקרב רצים ורוכבים עם מיליוני משתמשים ברחבי העולם, סטראבה תמיד סבלה מחיסרון משמעותי אחד: חוסר בתוכניות אימון ברמה גבוהה. הרכישה של Runna נועדה בדיוק כדי לסגור את הפער הזה.
מאז הושקה ב-2021, Runna הפכה לפלטפורמה מועדפת עבור רצים שמחפשים אימונים מותאמים אישית ל-5 ק"מ, 10 ק"מ ועד למרתון. עם משתמשים מ-180 מדינות וגיוס של 6.3 מיליון דולר, האפליקציה צמחה במהירות והכפילה את צוות העובדים שלה בשנת 2024 בלבד.
שיתוף פעולה שיכול להוביל למהפכה
לפי מנכ"ל סטראבה, מייקל מרטין, מדובר במהלך שמגיע לאחר מחקר שהראה כי גם משתמשים ותיקים וגם חדשים מרגישים חוסר בהכוונה: "כשמדובר בריצה, הדרכה פירושה תוכנית אימונים", הסביר מרטין. הוא הודה כי התוכניות הישנות של הפלטפורמה היו סטטיות וכמעט לא נעשה בהן שימוש.
בינתיים, לא צפויים שינויים מיידיים: "כרגע, הכול נשאר כפי שהוא למשתמשים. המטרה שלנו היא להמשיך להשקיע ב-Runna כאפליקציה נפרדת שמשתלבת בצורה חלקה עם סטראבה", הבהיר המנכ"ל.
גם מנכ"ל Runna ומייסד השותף, דום מאסקל, הדגיש את הפוטנציאל של השילוב: "אפשר לתכנן את האימון ב-Runna, למצוא מסלול בסטראבה, לקבל אימון בזמן אמת ב-Runna – ולתעד הכול עם הטכנולוגיה של סטראבה. אנחנו רוצים להפוך את החוויה הזו להרבה יותר חלקה".
ומה עם המנויים?
כאן התמונה פחות ברורה. נכון לעכשיו, סטראבה מציעה מסלול חינמי וגרסת פרימיום בתשלום שנתי שעומד בישראל על 60 דולר לשנה, בעוד Runna גובה $119.99 לשנה. כדי לקבל גישה מלאה, המשתמשים ייאלצו בינתיים לשלם לשתי הפלטפורמות בנפרד.
ייתכן והמודל יישאר כמו במקרה של האפליקציה Recover Athletics, אותה רכשה סטראבה בעבר והיא נכללת כיום כחלק מחבילת הפרימיום – אך נותרה נפרדת. לחלופין, זה עלול להיגמר כמו הרכישה של FATMAP, שהתמזגה לחלוטין לתוך סטראבה וחדלה מלהתקיים כאפליקציה עצמאית.
התגובות בקהילה: בין התלהבות לחשש
בעוד שהמהלך זוכה לתגובות חיוביות רבות מצד רצים חובבי טכנולוגיה, יש גם לא מעט שאלות שעולות על שילוב המנויים, החשש מאיבוד עצמאות מצד Runna, או פגיעה אפשרית בחוויית המשתמש. סטראבה סבלה בעבר מביקורת על העלאות מחיר ושינויים במודל החינמי שלה.
אבל שני המנכ"לים מאמינים שמדובר בצעד חיוני: "זו תקופה שבה קשה להשקיע בצמיחה," הודה מרטין, "אבל זו הדרך הנכונה. אנחנו לא מקצצים – אנחנו משלבים מאמצים".