מנצח מרוץ האלופים מתאמן בגרירת צמיגים

אם מדברים תכל’ס, אז באדינבורו מתחילה שנת הריצה של הצמרת העולמית. מרוץ השדה היוקרתי בבירה הסקוטית קיבץ בשבת ארבעה אלופים אולימפיים ואלופי עולם. כל הרביעייה השתתפה במקצה הקצר ל-3 ק"מ. קנניסה ביקלה קיבל בראש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אם מדברים תכל'ס, אז באדינבורו מתחילה שנת הריצה של הצמרת העולמית. מרוץ השדה היוקרתי בבירה הסקוטית קיבץ בשבת ארבעה אלופים אולימפיים ואלופי עולם. כל הרביעייה השתתפה במקצה הקצר ל-3 ק"מ. קנניסה ביקלה קיבל בראש

מאת:חגי אשלגי


הנה חידה לתחילת שנת 2012 – ארבעה אלופים נעמדו על קו הזינוק בשבת באדינבורו. קנניסה ביקלה – אלוף עולם לשעבר ואלוף אולימפי מכהן במרחקים של 10,000 מטרים ו-5,000 מטרים. מגדולי הרצים בהיסטוריה. אליוד קיפצ'וגה – אלוף עולם לשעבר ב-5,000 מטרים (ניצח בתחרות באדינבורו אשתקד). ברימין קיפרוטו – אלוף אולימפי מכהן ואלוף עולם לשעבר ב-3,000 מטרים מכשולים ואסבל קיפרופ – אלוף עולם ואלוף אולימפי מכהן ב-1,500 מטרים.

המרחק שבו כולם בחרו להתחרות – 3,000 מטרים במרוץ שדה בן 3 הקפות של קילומטר כל אחת. מי ניצח?

באופן מפתיע, במחצית המרחק, מי שנטל את ההובלה היה דווקא צעיר בריטי בשם רוס מילינגטון. מבולבלים? אסבל קיפרופ לא התבלבל. קיפרופ פתח פער קטן מהדבוקה יחד עם מילינגטון הצעיר, ולקראת תחילת ההקפה השלישית עשה קיפרופ מעשה הודיני, ונמלט. את החלק המוחץ של התשובה לחידה שלנו נתן אסבל קיפרופ בהקפה שלישית קטלנית.


אסבל קיפרופ, קניה – אלוף אולימפי, אלוף עולם ואלוף אדינבורו (צילום: Erik van Leeuwen)



קיפרופ, אלוף העולם והאלוף האולימפי המכהן ב-1,500 מטרים ניצח בפער ניכר עם 9:20 דקות. אחריו נלחמו על הכסף אליוד קיפצ'וגה והיגאורו הספרדי, אבל ג'וני היי הבריטי בסיומת נהדרת, עקף את שניהם וסיים שני עם 9:25 דקות. לקיפצ'וגה נותר המקום השלישי.

אז איפה ביקלה אתם שואלים? ואיפה קיפרוטו? השניים סיימו במקומות 11-12 עם 9:42 דקות, כאשר מקדימים אותם לא פחות משישה רצים בריטיים ועוד שני ספרדים (חוץ משני הקנייתים במקומות 1 ו-3). הדרך של ביקלה לאולימפיאדה, ממשיכה להיראות ארוכה.


ביקלה – בימים יפים יותר. הודח למקום ה-11 (צילום: André Zehetbauer )


הנה שאלה – האם בריטניה חוזרת להוות גורם בריצות הבינוניות? האם אירופה חוזרת להתמודד בבוץ של השטח? היה זה סטיב קראם האגדי (שיאן עולם לשעבר ב-1,500 מטרים ובמייל מאמצע שנות ה-80') שאמר לפני ארבעה חודשים בלבד, בספק נוסטלגיה ספק משאלה: "כבריטים, אנחנו אומה של רצים". האם המשאלה שלו מגשימה את עצמה? מי ייתן.

לא שבהכרח היינו ממליצים על כך, אבל אם אתם שואלים מאיפה כוח הסיומת של קיפרופ לפרק את כולם, אז הבאנו לכם סרטון שצולם לפני כמה חודשים במסלול הריצה המזעזע שמשמש את קיפרופ וחבריו באימוניהם בעיירה (שהפכה בינתיים למפורסמת) איטן, שברמות מערב קניה. שם תראו את קיפרופ מתאמן, בין היתר, גם בגרירת צמיג. אבל באמת! אז בבקשה – כך מתאמן אלוף עולם. כך מגיעים לצמרת הגבוהה (בלי לקטר על "התנאים")


קצת ארוך – לקטע עם הצמיגים הריצו לדקות 2-6.
המלצת העורך: פנו זמן וצפו בכל הסרט מעורר ההשראה


חגי אשלגיחגי אשלגי
שואף לתנועה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג