לקראת מרתון לונדון ורוטרדאם | האם שיא העולם במרתון יישבר מחר?

יממה לפני שני המרתונים המדוברים, קבלו סקירה מהירה מי הפייבוריטים ולמה בעצם לצפות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יממה לפני שני המרתונים המדוברים, קבלו סקירה מהירה מי הפייבוריטים ולמה בעצם לצפות

מאת:דני בורשבסקי


לונדון שעת הזינוק 10:00 שעון מקומי, 12:00 שעון ישראל

רוטרדאם שעת הזינוק 10:30 שעון מקומי 11:30 שעון ישראל

רצי המרתון מרגישים את האביב עם הריגושים של המרוצים הגדולים ביותר בעולם, פרט לברלין וניו יורק. אחרי שמרתון פריס מאחורינו, יתקיימו מחר (ראשון) בבוקר שניים מהמרתונים המהירים והיוקרתיים בעולם – לונדון ורוטרדאם.

נדמה שחוץ מקנניסה בקלה שעשה את בכורת המרתון שלו בפריס, נראה בשני המרוצים האלה את כל הרצים בעולם, שיש להם ברגליים את היכולת לרוץ בקצב של שיא עולם וזה אומר לפתוח את המרתון בקצב של 2.54 או 2.55 דק' לקילומטר.

כולם מדברים על מרתון לונדון בגלל היותו אחד מחמשת הגדולים בעולם וגם בגלל סוללת הכוכבים שלו, אבל אם אכן יהיה שיא עולם, אולי הוא יקרה דווקא ברוטרדאם, שם שיא המסלול מהיר יותר, ושם ירוץ גם קנייתי עם פוטנציאל אדיר להפוך לשיאן עולם על חשבונו של וילסון קיפסאנג, שירוץ בלונדון.

מרתון לונדון
מזג האוויר הצפוי בשעת הזינוק (10:00 שעון מקומי, 12:00 שעון ישראל) ינוע בין 9 ל-13 מעלות לפי התחזיות באנגליה. התנאים אמורים להיות אידיאליים כי גם לא צפוי לרדת גשם, אם כי יתכנו רוחות. מו פראח, הגיבור האולימפי הבריטי, יהפוך את האירוע הזה להרבה יותר גדול ומרגש עבור הקהל המקומי, מה שייצור בבירת בריטניה אווירה מחשמלת.

מצד שני, הפרשנים מתקשים לחזות את ניצחונו של פראח, לא עם הכוכבים שיתמודדו נגדו. יהיה שם שיאן העולם ממרתון ברין וילסון קיפסאנג, שיאן מרתון לונדון עמנואל מוטאי, אלוף מרתון ניו יורק ג'פרי מוטאי, והכוכב האתיופי העולה בן ה-18, צגאי מקונן, שרץ בינואר השנה 2:04:32 ש' במרתון דובאי.

בניגוד לכל אלה, מו פראח מעולם לא רץ מרתון ויהיה מעניין מאוד לראות אם הוא יצליח להחזיק מעמד בקצב המטורף שירוצו שם, כשאחד ממכתיביו יהיה לא אחר מאשר היילה גברסילאסי הגדול.

מרתון רוטרדאם
גם ברוטרדאם שבהולנד מזג האוויר בדרך כלל אידיאלי לריצות מרתון מהירות, אבל מאחר ובעבר היתה שם ריצה אחת שהופסקה בגלל שרב תמיד שווה לבדוק. בכל מקרה, התחזית מבשרת טובות עבור הרצים בהולנד ובעיקר עבור אליוד קיפצ'וגה הקנייתי. דיברו הרבה על הבכורה המרשימה של קנניסה בקלה בפריס, על מה שפראח יכול או לא יכול לעשות במרתון – אבל אליוד קיפצ'וגה שדווקא יום לפני נמצא פחות באור הזרקורים כי הוא לא בלונדון, נחשב למי שכן יכול להיאבק על שבירת שיא העולם.

אלוף העולם לשעבר בריצת ה-5,000 מתכונן למרתון השלישי שלו. הראשון היה בהמבורג ובו קבע 2:05:00, השני היה בברלין שם הוא רץ 2:04:05 והפך לרץ המרתון השישי בהיסטוריה. כעת הוא מגיע לרוטרדאם ככוכב הראשי של המרוץ, וסוללת מכתיבי הקצב שלו תנסה להביא אותו עד הקילומטר ה-38 בקצב של שיא עולם. השאלה הגדולה היא האם המכתיבים יבצעו את משימתם, והאם נראה את קיפצ'וגה בכושר שיא כדי לנצל את זה? התשובות – החל מ-11:30 שעון ישראל (הזינוק בהולנד יהיה ב-10:30).

12.4.2014


דני בורשבסקי
עיתונאי שחולה ספורט וכותב על זה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג