איטליה היא אימפריה בענף האופניים בכלל ובטור בפרט. ארץ המגף סיפקה שורה של אלופים גדולים: פאוסטו קופי, ג'ינו ברטאלי, מרקו פנטאני. איטליה גם מדורגת במקום השלישי בניצחונות בקטעים בטור. אבל, האיטלקים סבלו מתקופת היובש הארוכה בהיסטוריה שלהם. מאז 2019 אף רוכב איטלקי לא חצה ראשון את קו הסיום בטור. חמישה טורים שלמים חלפו מאז שווינצ'נזו ניבאלי ניצח בקטע ה-20 של 2019 מבלי ניצחון איטלקי. עד היום (שבת). ג'ונתן מילאן הסיר את הקללה כשניצח בספרינט בקטע 8, זכה בניצחון הראשון שלו בטור וחזר ללבוש את החולצה הירוקה.
לכתבות נוספות בנושא:
אלמיידה סובל משבר בצלע, אך צפוי להמשיך בטור דה פראנס
טור דה פראנס 2025, קטע 7: פוגצ'אר מנצח על הקיר של ברטאן וחוזר ללבוש צהוב
האזינו: הפודקאסט של שוונג מסכם 5 קטעים ראשונים בטור דה פראנס
סופי השבוע בטור הם לרוב ימים של הרים או נג"שים. קטעים שמושכים את הצופים לרחוב או מדביקים אותם למסך. היום קיבלנו את ההפך. קטע 8 – 171.4 ק"מ מסן-מאן-לה-גראנד ללאבל – היה שטוח כולו, למעט טיפוס מקטגוריה 4, 15 קילומטר לסיום.
נדמה שהרוכבים החליטו שאם המארגנים לא רוצים לייצר ענין בקרב הצופים, אז אין סיבה שהם יתאמצו לעשות זאת, וקיבלנו קטע, אין דרך אחרת לומר זאת, משעמם ברובו. ההתרחשות הראשונה היתה לאחר כ-85 קילומטרים, כאשר מילאן ניצח בספרינט הביניים.
כמה קילומטרים לאחר מכן שני רוכבים יצרו מקבוצת TotalEnergies סוף סוף קבוצת בריחה, אבל הדבוקה לא איפשרה לפער לגדול מעבר לדקה. תשעה קילומטרים לסיום הבורחים נתפסו, וקבוצות הספרינטרים החלו להאבק על מיקום.
הסיום היה מעט בעלייה, לכן לא במפתיע וואוט ואן ארט ניסה ללכת הפעם על הניצחון, אבל מילאן היה החזק ביותר ושם סוף לסבל האיטלקי. מתייה ואן דר פול שב לתפקיד הליד אווט, הפעם עבור קיידן גרובס, אבל זה הספיק רק למקום השלישי. פסקל אקרמן הגרמני סיים רביעי, ההישג הטוב ביותר עד כה לישראל פרמייק טק בטור השנה. בדירוג הכללי לא חלו שינויים.
מתכוננים לקטע 9:
הקטע של מחר – 174 ק"מ משינון לשאטרו – הוא מהשטוחים ביותר של השנה, ועדין כולל 1,400 מטר טיפוס. אבל אין אף טיפוס מדורג, וזה אמור להיות שוב יומם של הספרינטרים. נקווה שהפעם יהיה קצת יותר אקשן בדרך. אם לא יהיו טעויות או תאונות, סביר להניח שנראה מאבק בין מילאן לטים מרלייה, שהפעם ויתר על המאבק כ-500 מטר לפני קו הסיום.
חמשת הראשונים בקטע 8:
1. ג'ונתן מילאן (Lidl – Trek) – 3:50:26
2. וואט ואן ארט (Visma – Lease a bike) – זמן זהה
3. קיידן גרובס Alpecin Deceunink)) – זמן זהה
4. פסקל אקרמן (Israel – Premier Tech) – זמן זהה
5. ארנו דה לי (Lotto) – זמן זהה
דירוג כללי לאחר קטע 8:
1. טאדיי פוגצ'אר (uae) – 29:48:30 שעות
2. רמקו אוונפול ( (Soudal Quick-Step – + 0:54
3. קווין וקולן (Arkéa – B&B Hotels) ) – + 1:11 דקות
4. יונאס וינגגור (Visma – Lease a bike) + 1:17 דקות
5. מתייה ואן דר פול Alpecin Deceunink)) + 1:29 דקות
לובשי החולצות לאחר קטע 8:
החולצה הצהובה – טאדיי פוגצ'אר (סלובניה, uae)
החולצה הירוקה (הספרינטר המוביל בדירוג) – ג'ונתן מילאן (איטליה, Lidl – Trek)
החולצה המנוקדת (המטפס המוביל בדירוג הרים) – טים וולנס (בלגיה, UAE)
החולצה הלבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – רמקו אוונפול (בלגיה, Soudal Quick-Step)