דיוק מקסימלי עם נוחות מיטבית: על רצועת הדופק המיוחדת לנשים של GARMIN

הכירו את ה-HRM FIT, רצועה שמתחברת ישירות לחזיית הספורט ומונעת חיכוך עם העור, תוך שמירה על יעילותה. אביב שוסטר ניסתה אותה, חזרה עם תובנות וגם מסבירה למה בכלל אנחנו צריכים רצועה בנוסף לשעון (בשיתוף רונלייט)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אביב שוסטר עם ה-HRM-Fit של גרמין | צילום: פרטי

בואו נתחיל מהסוף – לא באמת צריך רצועת דופק או שעון ריצה בשביל לרוץ. הרי אפשר לנעול נעליים, להתלבש בבגדים נוחים ופשוט לצאת לרוץ. ליהנות, להתאמץ, להוציא מהאימון את המקסימום, לפי תחושה. וזהו. בשביל זה אנחנו רצים, לא? אבל… האם זה מספיק טוב לנו? בשבילי לפחות… זה לא מספיק, ולכן אני משתדלת להתעדכן בחידושים הטכנולוגיים בתחום, האחרון שבהם הוא רצועת הדופק HRM-FIT של GARMIN, המיועדת במיוחד לנשים.

נתחיל מהתחלה, השעון כשלב ראשוני ורצועת הדופק כשלב "מתקדם יותר", מראים לנו את הקצבים המדויקים, הדופק, השיפוע, הניתור, קצב הצעדים (CADENCE), ועוד המון פרמטרים שלכאורה, לא אמורים לעניין את הרץ החובב שכל מטרתו היא לרוץ בשביל לשמור על כושר גופני וסבולת לב ריאה תקינים, כלומר – בשביל בריאות נטו.

אביב שוסטר | צילום: עופר גדנקן

האמנם? על אף שאנחנו רצים חובבים, רובנו רוצים לנצל את חלון הזמן האימוני שלנו כדי להשתפר ככל הניתן.
אנחנו משלבים את הריצה בחיים אינטנסיביים – ילדים, עבודה, חברים, ורוצים לדעת שבזמן שאנחנו מתאמנים אנחנו משיגים את האימפקט האימוני המיטבי.

חלקנו הגדול קצת תחרותיים, או הישגיים (כל אחד ומה שמאפיין אותו), ורובנו מחכים בקוצר רוח לסוף האימון כדי לשמור את הנתונים ולראות "איך היינו" – באיזה דופק, קצב שיפוע ועוד מדדים שמעניינים אותנו. וכמובן לראות מה אפשר לעשות כדי לשפר את זה.

אנחנו (=רצי הריצות הארוכות) גם קצת חזירים של קילומטרים ואנחנו רוצים לדעת שמה שאנחנו עושים הוא נכון ומדויק. לדעת שאנחנו "מעמיסים בטוב טעם". אבל מספיק. וכמובן להיעלב כשהגרמין אומר לנו שאנחנו לא יעילים (אין סטטוס מעליב יותר מ-UNPRODUCTIVE בשעון) למרות שעבדנו ממש יפה באימון, או שהוא מחליט לתת לנו ציון נמוך באימון למרות שממש השקענו והצטיינו.

רצועת הדופק HRM-Fit |צילום: גרמין

לאחרונה רצתי עם רצועת הדופק החדשה של GARMIN לנשים HRM FIT – והתלהבתי במיוחד מעצם העובדה שהיא פשוט מתלבשת לי על חזיית הריצה בצורה מושלמת. לא שהרצועה הקודמת לא הייתה מצוינת, אבל כאחת בעלת עור רגיש, שמאוד סובלת ממגע בעור, מינימום פריטים על העור – מיטיבים איתי. ועם העור שלי. ולאחרונה גיליתי שאני לא במיעוט. הרצועה החדשה נותנת לי מענה מושלם ואני מסיימת ריצות איתה ללא פגע.

למה אנחנו רוצים לעבוד עם רצועת דופק? כי חשוב לנו לדייק. וזה ממש בסדר להיות רצים חובבים ולקחת את התחביב הזה צעד אחד קדימה. השילוב בין הרצועה לשעון נותן לנו מדדים של דופק, קצב צעדים, אורך צעד, שיפוע (עלייה וירידה במסלול) וככל שהציוד מתקדם יותר – ישנם עוד נתונים והם מדויקים יותר. הנה דוגמה מתוך אימון 16 ק"מ בקצב משתנה שעשיתי השבוע:

רצועת הדופק נותנת לנו מדדים מתקדמים יותר מכל מכשיר אחר, וגם מדידת הדופק הכל כך חשובה מדויקת יותר, אפילו משעון הריצה הטוב ביותר. הנה דוגמה של כמה נתונים מתקדמים מאותו אימון בדיוק, בו רצתי עם רצועת הדופק HRM FIT:

רצועת דופק חשובה כשאנחנו רוצים לשפר ולהשתפר עוד, כי בעזרתה אני יכולה לדעת בדיוק כמה נתונים, בהם:
• הדופק שלי, ולעבוד עם תכנית מתאימה שתשפר לי את מדדי הדופק
• קצב הצעדים – שנשאף שיהיה בין 170 ל-190 בדרך כלל
• הרגל החזקה בריצה – ובהתאם לעבוד על הרגל החלשה ולשפר אותה.
• הניתור מעל הקרקע – ולעבוד על צעדים וניתורי איילה על מנת לשעוט יותר קדימה ופחות למעלה.

לכן, אני מבצעת את כל אימוני האיכות שלי איתה. חשוב מאוד להדגיש שאם רוצים לרוץ עם רצועת הדופק החדשה HRM FIT – יש להקפיד לרוץ עם טופ או חזיית ריצה צמודים על מנת שהרצועה תמדוד במדויק. הדרך בה הרצועה מתלבשת על הטופ בהתאמה מושלמת תהפוך את הריצות שלכן למהנות ונוחות יותר, והנתונים שתקבלו יהיו המדויקים ביותר שאפשר.

שיהיו ריצות מועילות והכי חשוב – מהנות!

אביב שוסטר בחצי המרתון בצ'אלנג' ישראמן | צילום: פרטי

מפרט טכני:
– רצועה גמישה ונוחה עם קליפסים לחיבור מהיר לחזיית ספורט
– חיבור לכל התקן או שעון GARMIN
– חיבור לאפליקציית TACX
– משקל יחידה: 53 גרם
– מידות: 33.5 x 3.3 x 1.7 ס"מ
– אורך חיי סוללה: עד 12 חודשים (שעה 1 ביום)
– טווח: 3 מטרים
– עמידות מים: 3 ATM
– חיבורים: BLUETOOTH ו-ANT
מחיר: 699 ש"ח

לפרטים נוספים ולרכישת הרצועה לחצו כאן

רצועת הדופק HRM-Fit | צילום: GARMIN


הכתבה בשיתוף רונלייט



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג