ג'ירו ד'איטליה, קטע 19: דל טורו וקראפאס ראש בראש לפסגה, פרודום עם ניצחון בכורה

בתום אחד הקטעים הקשים ביותר במרוץ, המקסיקני והאקוודורי פתחו פער קטן על יתר המובילים וייאבקו ראש בראש בקטע האחרון אל פסגת הפינסטרה המיתולוגי. פרודום שרד את הבריחה וניצח בקטע, דרק ג'י מישראל פרמייר טק נותר רביעי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דל טורו וקראפאס בסיום הקטע ה-19 | צילום מסך

הקטע ה-19 בג'ירו ד'איטליה. כמה חיכינו לו. הבמה הייתה כולה מוכנה לקרב האיתנים בצמרת, ומי שניצל אותה היה ניקולה פרודום. הצרפתי, שהיה חלק מבריחה מוקדמת, הצליח, לא מעט בזכות המשחקים של המדורגים הבכירים, לזכות בניצחון אדיר באלפים, חודש אחרי שזכה בניצחון ראשון בקריירה בטור של האלפים.

לכתבות נוספות בנושא:
ג'ירו ד'איטליה, קטע 18: דנץ נתן רגע של נחת לבורה, העיינים ליומיים של הכרעה בהרים
"אני יודע שזה הולך להיות ויראלי": איוסו נעקץ בעינו ע"י דבורה ופרש מהג'ירו
בגיל 16 איבדה את היכולת ללכת, וכעת שברה שיא עולם מדהים על האופניים

בדירוג הכללי, איסק דל טורו התקרב עוד יותר לזכיה בג'ירו, כשסיים שני, אולם הפער בינו לבין ריצ'ארד קראפאס, שסיים היום שלישי, הוא פחות מדקה. בהתחשב במה שמחכה לנו מחר, גם סיימון ייטס ודרק ג'י יכולים לחלום על ניצחון, אבל נראה שהמרוץ כרגע הוא ראש בראש בין שני הרוכבים מיבשת אמריקה.

הקטע של היום – 166 קילומטר מביילה לשמפולוק – היה ללא ספק אחד הקשים ביותר של השנה, כלל חמש פסגות מדורגות, וסך הכל 4,950 מטר טיפוס. על ההתחלה הרוכבים טיפסו לקרוצ'ה סרה מקטגוריה 3, ומהר מאוד התחילו ניסיונות הבריחה. לבסוף התגבשה קבוצה של כ-30 רוכבים, שכללה את אנטוניו טיברי, שכבר לא מדאיג את רוכבי ה-GC, את פייו בילבאו וגם את סיימון קלארק של ישראל פרמייק טק.

אולם כבר בעליה הראשונה לא כולם עמדו בקצב. מאחור, UAE שמרו על קצב רגוע, מנסים לשמור כוחות לסיום. לאחר מכן ציפו לרוכבים שלוש עליות קשות מקטגוריה 1, כשהראשונה היא הקול צקור (16 ק"מ, שיפוע ממוצע של 7.7% ושיפוע שיא של 15%), שהתגלה כקשה מדי לכמה מרוכבי הבריחה, בהם טום פידקוק.

הקטע ה-19 בג'ירו | צילום: ספרינט סייקלינג

האתגר הבא היה הטיפוס לקול סאן פנטלאון (16.5 ק"מ, שיפוע ממוצע של 7.2% ושיפוע שיא של 12%). רוכבי הבריחה נשרו אחד אחרי השני, כאשר בדבוקה בורה, ולאחר מכן ויסמה וגם ישראל פרמייר טק החליטו להכתיב קצב מהיר יותר ולהקשות על כמה שיותר רוכבים.

שבעה רוכבים חצו את הפסגה עם יתרון של כשתי דקות על הדבוקה, שבה ויסמה המשיכו להכתיב את הקצב. מהר מאוד חיכה להם הקול דה ז'ו (15.1 ק"מ, 6.9% ממוצע ו-12% שיפוע שיא). שלושה רוכבים התחילו את הטיפוס מקדימה, אולם לבסוף פרודום נותר לבדו וחצה ראשון את הפסגה. UAE, ובעיקר רפא מייקה, הכתיבו קצב שנועד למנוע כל התקפה, ואכן רק כקילומטר לפסגה קראפאס יצא למתקפה קצרת מועד שלא הצליחה.

13 קילומטר לסיום המתין לרוכבים הטיפוס האחרון לאנטגנו (קט' 2, 9.5 ק"מ, 4.5% שיפוע ממוצע ו-11% בשיא). פרודום המשיך לדווש, כשבקבוצת המובילים אף אחד לא תוקף את UAE. כשכבר היה נדמה שכל הזיקוקים יחכו למחר, קראפאס תקף שני קילומטרים לפסגה, ורק דל טורו הצליח להיצמד אליו.

הקטע ה-19 בג'ירו | צילום: ספרינט סייקלינג

פרודום חגג בירידה הקצרה לשמפולוק, כאשר דל טורו וקראפאס לא מצליחים לפתוח פער גדול משאר המתחרים. המקסיקני שוב תקף את האקוודורי לקראת הסיום, הפעם זה הספיק למקום שני. דמיאנו קארוסו הוביל את שאר המדורגים 24 שניות אחרי החולצה הוורודה. ג'וליו פליצארי התרסק בעיקול האחרון, אבל חזר מהר לאופניים ויש לקוות שלא נפגע.

דרק ג'י מישראל פרמייר טק חצה יחד עם אותה קבוצת רוכבים ושמר על המקום הרביעי בפער של 1:06 דקות מהפודיום. עם זאת, הוא כמובן התרחק מעט משני המובילים וכעת מדורג 2:27 דקות אחרי החולצה הוורודה.

כעת נותר בפני דל טורו, ג'י ושאר הרוכבים מכשול אחד עיקרי – הפינסטרה. אחת הפסגות הקשות ביותר בהיסטוריה של הג'ירו ושל הענף. סיימון ייטס התפרק לגמרי במדרונות ההר ב-2018 והפסיד את החולצה הוורודה. האם לדל טורו מחכה גורל דומה, או האם יהפוך מחר באופן מעשי למקסיקני הראשון שזוכה בגרנד טור, ועוד בגיל 21?

דרק ג'י בסיום הקטע ה-19 בג'ירו | צילום: נועה ארנון

מתכוננים לקטע 20:
החצי הראשון של הקטע של מחר, 205 קילומטר מ-ורס לססטרייר, הוא שטוח, אבל החצי השני שובר רגליים. עוד לפני הפינסטרה הרוכבים יצטרכו להתמודד עם הטיפוס לפסגת הקוריה (קט' 4) ולפסגת הקול דה ליס (קט' 2). לאחר מכן מגיע הפינסטרה, טיפוס של 18.5 קילומטר, שמגיע לגובה של 2,178 מטר מעל פני הים, מה שהופך אותו לסימה קופי השנה. השיפוע הממוצע בטיפוס הוא 9.2%, עם שיא של 14% בהתחלה. אין כמעט קטעים לא תלולים. בנוסף, החלק העליון של העלייה לא סלול. בקיצור, קשה.

אחרי פסגת הפינסטרה נותרו פחות מ-30 קילומטר, שכוללים את הטיפוס מקטגוריה 3 לקו הסיום, כך שיש להניח שהמאבק הגדול יתנהל על המדרונות התלולים של הענק האיטלקי. זאת ההזדמנות האחרונה להתקדם בדירוג, ולכן צפויה מלחמת כל בכל על המגליה רוזה.

חמשת הראשונים בקטע 19:
1. ניקולה פרודום (Decathlon AG2R La Mondiale) 4:50:35
2. איסק דל טורו (UAE Team Emirates) + 58 שניות
3. ריצ'ארד קראפאס (EF Education – EasyPost) זמן זהה
4. דמיאנו קארוסו (Bahrain – Victorious) + 1:22 דקות
5. ברנדון מקנולטי (UAE Team Emirates) זמן זהה

הדירוג הכללי לאחר קטע 19:
1. איסק דל טורו (UAE Team Emirates) 73:47:59 שעות
2. ריצ'ארד קראפאס (EF Education – EasyPost) + 43 שניות
3. סיימון ייטס (Visma Lease a Bike) + 1:21 דקות
4. דרק ג'י (Israel Premier-Tech) + 2:27 דקות
5. דמיאנו קארוסו (Bahrain – Victorious) + 3:36 דקות

לובשי החולצות לאחר קטע 19:
חולצה ורודה (מוביל המירוץ) – איסק דל טורו (מקסיקו, UAE Team Emirates)
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – איסק דל טורו (מקסיקו, UAE Team Emirates)
חולצה כחולה (המטפס המוביל בדירוג הרים) – לורנצו פורטונטו (איטליה, XDS Astana)
חולצת הצ'יקלמינו (הספרינטר המוביל בדירוג) – מאדס פדרסן (דנמרק, Lidl-Trek)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: info@shvoong.co.il

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"במהלך המסע הזה למדתי שהכל אפשרי. למדתי שלנפש, לרוח, יש עוצמה שאין לגוף. שלמוח יש את היכולת לסחוב את הגוף למקומות בלתי אפשריים", רועי לבנברג, שהחלים מלוקמיה, אחרי שהשלים את מסלול הטור דה פראנס במלואו




הטוויטר שלנו