גברסילאסי מנצח בחצי מרתון ליסבון

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יריב זרביב



היילה גברסילאסי שלט לכל אורכו של חצי המרתון בליסבון וסיים את המרוץ בזמן של 59:15 דקות. במקצה הנשים, המרוץ סיפק התרגשות לקראת קו הסיום כאשר הרצה סלינה קוסג'י (Kenyan Salina Kosgei) מנצחת זו הפעם השלישית בליסבון






מבט על על חצי המרתון בליסבון

לקראת הקילומטר החמישי של הריצה, בזמן של 14 דקות, היילה והרצים צ'רלס קמטי ורוברט צ'ריוט, לקחו את ההובלה בתוך קבוצה קטנה של רצים, אבל מהקילומטר העשירי בזמן של 27:59 דקות, הרץ האתיופי רץ לבדו, וללא מלווים, ובגלל זה הזמן היה מתחת לשיא העולם. בקילומטר ה-15 בזמן של 42:03 דקות , גברסילאסי נלחם לסיום המרוץ שהבטיח גם פרס כספי של 50,000 יורו. "ניסיתי לדחוף את עצמי לביצוע טוב יותר אך לא יכולתי לעשות יותר ממה שהצלחתי. היה מעט חם, אני מרגיש נהדר, אך לא הצלחתי לכבוש את המטרה שהצבתי, אין זה תרוץ, אך אני קצת מודאג במצבו של אבי. אני נמצא בכושר טוב אך לא ידוע להסביר מדוע לא רצתי טוב יותר", מסר היילה בסיום המרוץ.

הקרב על המקום השני היה קשוח לקראת הסיום, כאשר הרץ צ'ריוט (שש פעמים על הפודיום בליסבון ללא ניצחון במקום הראשון), נחלש מטרים ספורים לפני הסוף והרץ קמטי שהיה אחריו עקף אותו וזכה במקום השני.

מקום רביעי מפתיע לרץ סמואל קראנז'ה (1:01:52 שעות), שסיים לפני הרץ הפורטוגלי, אדוארדו הנרי (1:02:08 שעות), שיעבור את גיל 40 בשבוע הבא, ומכין את עצמו לקראת המרוץ הבא באדינבורו שיערך כמה שבועות לפני מרוץ פורטוגל. בין עשרת הרצים הבולטים, פורטוגל הכינה קבוצה חזקה של ארבע רצים, ג'והאד ג'אריב היודע (מקום 10), ניקסון קיפורונו (9) ואחרים.

ניצחון שלישי לקוסגי

אם במקצה גברים גברסילאסי הוביל למשך כל המרוץ ושלט לכל אורכו, בנשים היה זה משחק שמשתנה מדקה לדקה. כל הרצות הפייבוריטיות רצו יחד, נותנות כבוד אחת לשנייה לאורך המסלול, אך במטרים האחרונים, סלינה קוסגי נלחמה עד קו הסיום וניצחה בפעם השלשית, מאז הניצחונות ב-2005 וב- 2006.

בספרינט האחרון, קוסגי הרוויחה שתי שניות חשובות מיריבתה פאמלה צ'פצומבה, זוכת מדליית הערד באליפות העולם ב- 2007, והאצנית האלג'ירית סועד אל סאלאם כאשר שתהין מסיימות באתו זמן של 1:09:59 שעות.

מחוץ לפודיום, אך קרוב מאוד, היו הרץ האתיופי, ברהן אדר וטיגיסט טופה אשר הרשימו בשיא אישי, ורץ נוסף, אצדה הבטאמו אשר סיים במקום השישי מתחת לזמן של 1:11 שעות. הרץ ג'ו פווי שסיים שביעי בזמן של 1:10:39 שעות שיפר את שיאו האישי. מתוך הרצים הפורטוגלים, בלט הרץ, יינס מונטיירו שסיים במקום ה-11 בזמן של 1:12:33 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג