אימון מוזר, אך יעיל, למגידי בצרפת

אלוף ושיאן ישראל בריצת 3000 מכשולים סיים שלישי בתחרות בצרפת בה המדידה הייתה ידנית בזמן של 8:43.0 דקות בתנאים קשים של גשם ורוח חזקה. מגידי: "זה היה אימון טוב בתנאים לא אידיאליים"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אלוף ושיאן ישראל בריצת 3000 מכשולים סיים שלישי בתחרות בצרפת בה המדידה הייתה ידנית בזמן של 8:43.0 דקות בתנאים קשים של גשם ורוח חזקה. מגידי: "זה היה אימון טוב בתנאים לא אידיאליים"

מאת:מערכת שוונג


פעמים רבות נשמעות תלונות במהלך תחרויות בארץ על נושאים שונים ומשונים. איתי מגידי ממכבי בני הנגב ב"ש, אלוף ושיאן ישראל ב-3000 מכשולים חווה אתמול (ראשון) על בשרו תחרות אומללה, ועוד במעצמת אתלטיקה כמו צרפת. האתלט חיפש לאחרונה תחרויות ראויות להשתתף בהן, אולם אחרי שקיבל סירובים ממארגני תחרויות בהואלבה שבספרד, ליל בצרפת ואיסטנבול שבטורקיה, החליט מגידי 'להמר' על תחרות קטנה וגילה שהימר לא טוב. מגידי הרחיק עד לארג'נטן, "עיירה צפונית שכוחת אל בצרפת", לדבריו של מגידי.

שילוב של חוסר בעומק איכותי במקצה שלו, יחד עם מזג אוויר בעייתי שכלל גשם ורוח חזקה יצרו תנאים לא אידיאליים לריצה מהירה. אם לא די בכך, תוסיפו לתחרות, אותה הגדיר מגידי (בתמונה) "אחת הגרועות בהן השתתפתי בשנים האחרונות", את אי הימצאותו של שעון רץ באצטדיון כולו ותקשורת לא ברורה עם המארגנים דוברי הצרפתית בלבד שניסו להקריא בדרך קצבים, אולם עבור רוב הרצים הדבר לא ממש היה ברור. לסיכום התברר כי ריצת ה- 3000 מכשולים לא כללה אפילו מדידה אלקטרונית. מגידי סיים במקום השלישי עם זמן ידני של 8:43.0 דקות אתו חצה את קו הגמר שהיה בכלל באזור בו מזנקים רצי 200 מטרים.

הרץ המנוסה שקבע רק לפני פחות מחודש את הקריטריון להלסינקי סיכם, "היה אימון טוב. הזדמנות טובה לעבוד על מעברי המים, ולדעת להתחרות גם בתנאים לא אידיאליים".

מגידי יחזור ארצה ביום שלישי, וביום רביעי ייקח חלק בריצת ה-1500 מטרים באליפות ישראל. תוצאתו בריצה זו ותחושתו אחריה יקבעו אם ישתתף ביום חמישי בריצת ה-5000 מטרים. כשבוע לאחר האליפות ישתתף האתלט בן ה-31 בתחרות קטנה בבלגיה כמבחן סופי לפני אליפות אירופה, אחריה ימשיך לתחרות נוספת בריימס שבצרפת, אשר במהדורתה לפני 6 שנים סיים מגידי שני אחרי מקיסי הצרפתי כשקבע 8:28.38 דקות ושבר אז את השיא ישראלי, אולם השתתפותו בתחרות השנה טרם אושרה, ומגידי מקווה שהמארגנים יזכרו לו חסד מן העבר. "זה מאוד לא פשוט להיכנס לתחרויות ללא סוכן ושהתוצאה הטובה שלך מ-2008 כבר מתיישנת".

גם שטיין שהשתתף בחצי מרתון זוולה בהולנד, נתקל בקשיים מוזרים ורץ 21.5 ק"מ.
מגידי לא היה הישראלי היחיד שסבל אתמול מתנאים בעייתיים בתחרות בחו"ל. ניתאי שטיין ממועדון איילות השתתף אף הוא אתמול בתחרות בחו"ל – חצי מרתון זוולה בהולנד. הצד הארגוני והמקצועי של המרוץ היה אמנם טוב, אבל האירוע שזכה לקהל מעודדים גדול מאוד, נערך במסלול מעגלי וריבוי הג'וגרים בו עיכבו את הרצים המהירים יותר, שנאלצו לזגזג במסלול בין הנתיב הפנימי הקצר וחיצוני והארוך יותר.

שטיין סיים בתוצאה 1:10:33 שעה, הישג המהווה שיא אישי עבורו. שטיין סיכם "השעון שלי הראה בסוף הריצה 21.5 ק"מ. אם אני לוקח בחשבון שאכן רצתי 400 מטרים מיותרים, התוצאה שלי שוות ערך לסביבות 1:09:15 שעה. בנוסף, היו קטעים רבים מדי עבורי שנאלצתי להאט מאוד את הקצב בגלל דבוקות רבות משתתפים שרצו בקצב איטי ולא אפשרו תמיד לעקוף אותן בקלות, כך שאני יוצא מאוכזב מחד, אבל מעודד מאוד מנגד מהתוצאה תחת התנאים המגבילים שהיו לי שם".

שטיין הבונה עצמו כרץ ריצות ארוכות בכיוון המרתון, בנה בתכניתו השנתית את חצי מרתון פורטוגל באפריל, אולם וירוס שתקף אותו מנע ממנו את ההשתתפות בתחרות האיברית, ואילו בתקופה הנוכחית, אותה קבע לעצמו כיעד סופי להשתתפות בתחרות חצי מרתון, נותרו לו שתי ברירות: אחת בצ'כיה והשנייה.

11.6.2012



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג