מרוץ אייל במהדורת נורמליזציה

עד אתמול בערב היו עדיין ריחפו סימני שאלה סביב קיומו, אולם מרוץ אייל התקיים הבוקר ובגדול – עם 5,000 רצים, יותר מאי פעם. סיכום המרוץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עד אתמול בערב היו עדיין ריחפו סימני שאלה סביב קיומו, אולם מרוץ אייל התקיים הבוקר ובגדול – עם 5,000 רצים, יותר מאי פעם. סיכום המרוץ

מאת:מערכת שוונג


אתמול נשמעה אמנם אזעקה ברמת השרון, לראשונה מאז מלחמת המפרץ, אבל זה לא מנע מכ-5000 אלפים רצים -– מספר שיא של משתתפים – לגדוש היום את איצטדיון האתלטיקה המקומי כדי להשתתף במרוץ אייל, על שם אייל שמואלי, אשר נערך בפעם ה-11. כ-3000 רצים השתתפו במרוץ התחרותי המרכזי למרחק 15 ק"מ, בו ניצחו ימר גטהון וקורלימה צ'מטאי לורנה, כ-1000 רצים השתתפו במרוץ התחרותי למרחק 5 ק"מ וכ-500 במקצה הילדים למרחק של 2 ק"מ. בנוסף נערכו מקצים של הליכה למרחק 5 ק"מ וריצה עממית של 2 ק"מ.


משפחת שמואלי בטקס הפתיחה למרוץ אייל


מרוץ אייל נחשב לאחד האירועים המרכזיים בלוח השנה של הרצים בישראל – חלק ממסורת שמתרחשת כבר עשור. עם זאת, עקב המצב הבטחוני, לראשונה מאז קיומו, עמד השנה קיומו של המרוץ בסימן שאלה. רק בערב שישי התקבל האישור המיוחל מפיקוד העורף לקיומו של האירוע. אנחת הרווחה של המארגנים, שעמלו חודשים רבים על ההכנות, נשמעה רק הבוקר. "נרגעתי באמת רק כשראיתי את כולם על קו הזינוק וכשהיה ברור שהמרוץ ממש יצא לדרך", אמרה זהבה שמואלי, אמו של אייל ומי שעומדת בראש האירוע. "המשפחה שלי היתה אמורה להגיע למרוץ מהדרום ושאלתי אותם אם לבטל. הם אמרו לי 'מה פתאום? באנו להירגע, זה מקום של שפיות עבורנו – בשום אופן'. אני שמחה שהמרוץ יכול להוות במובן הזה גם סמל לנורמליזיציה, לעובדה שממשיכים למרות שהמצב לא פשוט", הוסיפה.


ממתינים להזנקה במקצה ל-15 ק"מ

אחרי טקס פתיחה קצר יצאו המרוצים לדרך, מעט אחרי 8 בבוקר, כשהם נהנים ממזג אוויר מצוין. במהלך הריצה אמנם נקלטו מדי פעם שיחות מתנשפות על "המצב" ואפילו על צווי גיוס שהגיעו, אבל ככלל האווירה היתה נינוחה והתרחשויות אתמול נמוגו בתוך ההפנינג הגדול. בסופו של דבר האירוע הדרמטי ביותר שנרשם הבוקר היתה נפילתו של פעלולן קרקס פלורנטין, בעת רכיבה על אופניים על חבל, במסגרת הופעה שנערכה בסיום. "היו צריכים להגיד לו שאם הוא רוצה אופניים שילך למרוץ דואטלון", סינן בשקט אחד המשתתפים לאחר מכן. לפעלולן שלום בכל אופן, כך שאל דאגה.


הפעלולן לפני הנפילה – עדיין לא מוכן לדואתלון


את האירוע חתם טקס סיום בו הוענקו גביעים ופרסים לשלל המנצחים. "היה לי מרוץ טוב מאוד והרגשתי טוב, למרות שהיתה קצת רוח. זה לא הזמן הכי טוב שלי אבל אני בהחלט מרוצה, נהניתי מאוד מהמרוץ", אמרה קורלימה צ'מטאי לורנה , המנצחת במקצה ה-15 ק"מ. "זה מרגש מאוד לזכות במקום הראשון כאן", אמר ימר גטהון, שהמצנח בגברים באותו המקצה, "היה פייט לא קל, אסרט (אסרט ממו, שהגיע למקום השני) פתח מהר ואני הייתי צריך לסגור עליו. בקילומטר האחרון היינו ממש צמודים ורק בפיניש לקחתי. זו פעם ראשונה שאני עושה את המרחק הזה ואני מאוד שמח".

רבקה אלגריסי, מנכ"ל חברת "פעילים ניהול תיקי השקעות", אחת מנותני החסות של האירוע, השתתפה גם היא במרוץ – במקצה ל-5 ק"מ. "היה נהדר לרוץ בשטח, היתה אווירה מצוינת וכל הארגון היה נהדר. שמחתי מאוד לראות שעל אף המצב הבטחוני השתתפו במרוץ אלפי אנשים. אנחנו שולחים לתושבי הדרום הרבה אהבה וחום מפה ומאחלים לכולנו שנעבור את התקופה הזו בשלום", אמרה והוסיפה, "עבור פעילים זה אירוע יוצא מן הכלל – יש בזה מסר של מוטיבציה, התמדה ורוח ספורטיבית ואלה ערכים שחשובים לנו".


רצים במקצה ל-15 ק"מ

בסיומו של האירוע, זהבה, אשר גם היא רצה במקצה ל-5 ק"מ – יחד עם נציגות מכובדת של משפחת שמואלי, נראית רצוצה אך מרוצה. "תמיד טוב להיות אחרי ולראות את כולם נהנים. באופן אישי אני אמנם קצת עייפה אבל מאוד מאוד מאושרת. זה מרגש לראות שבאים כל כך הרבה אנשים לאירוע של הנצחה וגם אם הם לא הכירו את אייל בחיים, הם מכירים אותו דרך המרוץ. אני רוצה להגיד תודה לספונסר הראשי שלנו, נייקי, ולחברת פעילים שהצטרפה השנה שעזרו לנו להרים את האירוע ולא פחות מכך לכל מי שבא".


מנצחים/מנצחות מקצה 15 ק"מ:

דוכן מנצחים:
1. ימר גטהון – 47:30 דקות
2. אסרט ממו – 47:33 דקות
3. אינדלו טקאלה- 48:41 דקות


המנצחים במקצה ל-15 ק"מ


דוכן מנצחות:
1. קורלימה צ'מטאי לורנה – 55:57 דקות
2. ריקי סלם – 57:19 דקות
3. אזאוונט טקה – 57:42 דקות


המנצחות במקצה ל-15 ק"מ


מנצחים/מנצחות – מקצה 5 ק"מ כללי:
דוכן מנצחים:
1. אולוג סולוגוב – 18:15 דקות
2. דוד טואצה – 18:45 דקות
3. שגיא בן נעים – 18:52 דקות

דוכן מנצחות:
1. דנה לוין – 21:46 דקות
2. הלן וולפסון – 22:12 דקות
3. נועם רייך – 22:45 דקות


מקצה הילדים יוצא לדרך


מנצחים/מנצחות – מקצה 2 ק"מ (מקצה ילדים) – כללי:
דוכן מנצחים:
1. אלעד בן משה – 06:47 דקות
2. יונתן מגל – 06:58 דקות
3. אסף הררי – 7:17 דקות

דוכן מנצחות:
1. ליהי הראל – 7:32 דקות
2. נועה גלז – 7:44 דקות
3. מרח יונס – 8:03 דקות

17.11.2012


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג