מה זה בדיוק ניווט ספורטיבי?

למעט כמה אלפים המשוגעים לדבר, קהל הרצים לא ממש מכיר את ענף הספורט הזה שתפס את תומר גמינדר, וכעת הוא מספר עליו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תומר גמינדר בניווט ספורטיבי
תומר גמינדר בניווט ספורטיבי

בשבועות הקרובים אנסה לחשוף מעט מענף הספורט האהוב עלי, שלצערי כמעט ואינו מוכר בארץ וחבל. בניגוד לריצה "רגילה" שמטרתה לעבור מרחק נתון בזמן הקצר ביותר, המטרה בניווט ספורטיבי לעבור דרך אוסף של נקודות ציון המפוזרות בשטח בזמן הקצר ביותר, תוך הסתמכות על מפה ומצפן בכדי למצוא את הדרך מנקודה לנקודה.

בדרך כלל מנווטים באזורים מיוערים והרריים. תומר גמינדר | צילום: גידי זורע

עוד כתבות בנושא 
טעות בניווט בלבלה את הרצים במרתון ונציה
מהם ההבדלים המהותיים בין ריצת כביש לשטח?
הטיול המושלם לרץ האולטרה

כדי שהחיים יהיו קצת יותר מסובכים וכיאות לספורט שהמולדת שלו היא סקנדינביה, הניווטים מתבצעים בדרך כלל באזורים מיוערים ולעתים קרובות הרריים, ונקודות הציון פזורות באמצע היער, בדרך כלל רחוק מן הדרכים והשבילים.

הניווט עצמו מתבצע ברוב המקרים באופן אישי, כאשר כל נווט מוזנק לחוד וצריך למצוא את דרכו לבד בין נקודות הציון. עם זאת, מדי פעם יש אירועים כמו "הרוגיין" (מרתון הרים) שהם אירועי ניווט קבוצתיים על פני מרחקים וזמנים ארוכים יותר.

בכדי להתאים את רמת הקושי לכל המשתתפים, יש מגוון רחב של קטגוריות ניווט לפי אורך וקושי המסלול, מין וגיל. אורכי המסלולים בארץ כיום הם: (המספרים בסוגריים הם אורך המסלול בקו אווירי) ארוך (7-9 ק"מ), בינוני+ (6-7), בינוני (5-6), קצר+ (3-5), קצר (3-4), זהב (2-3), קצרצר (1.5-2.5) ועממי. בדרך כלל, ככל שהמסלול ארוך יותר כך גודלת דרגת הקושי של הניווט. המסלול הקצרצר מיועד לילדים קטנים וכולל סימון של המסלול עצמו בשטח כדי שלא ילכו לאיבוד, והמסלול העממי עובר על שבילים ומיועד לכלל המשפחה.

המסלולים עצמם אינם ידועים למתחרים מראש, וכאשר מגיע זמן הזינוק מקבלים את המפה עם הנקודות מסומנות עליה ויש לעבור דרך הנקודות המסומנות על המפה לפי הסדר, כאשר המנצחים הם אלו שעוברים דרך כל הנקודות בזמן הקצר ביותר.

בכתבה הבאה אמשיך לדבר על מפת הניווט, שנראית מעט שונה מהמפות הרגילות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג