דניאל קציר ינסה לצלוח את הלאמנש: "זה יהיה האתגר הכי קשה שלי אי פעם"

5 שנים אחרי שיצא מהמים של תעלת למאנש באמצע ניסיון הצליחה בגלל קור, דניאל קציר חוזר לשם והפעם הוא מתכוון לשחות את 37 הק"מ המפרכים בסגנון פרפר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דניאל קציר שוחה בסגנון פרפר

בספטמבר 2014 דניאל קציר החליט לאתגר את עצמו ונרשם לאחד האתגרים הגדולים בשחייה במים פתוחים – חציית תעלת למאנש. באותו פרק זמן היה רק ישראלי אחד שצלח את האתגר, פרופ' איתן פרידמן. ועדיין, המטרה של קציר שכמה שנים לפני כן היה שחיין מים פתוחים מקצוען, היתה לנסות ולצלוח את התעלה בזמן מהיר במיוחד.

כנראה שהוא חשב יותר על הזמן מאשר על הדרך ובסופו של דבר פרש במהלך הדרך אחרי כ-5 שעות ו-45 דקות של שחייה. הקור הכניע אותו, אבל כמו שחיינים אחרים היה לו ברור כבר אז שהוא יחזור לתעלה.

זה יקרה בסוף אוגוסט 2019, וקציר שהוא ספורטאי מאוד תחרותי שמעוניין להטביע את חותמו על הישגים מיוחדים, מתכוון לעשות את זה הפעם בדרך "קצת" שונה. ניסיון הצליחה הבא שלו יהיה בשחייה בסגנון פרפר, הסגנון הקשה ביותר פיזית. 37 קילומטרים במקרה הטוב (אם הזרמים לא מאריכים את הדרך), טמפרטורת מים של 18 מעלות (גם במקרה הטוב), ובעיקר התמודדות עם הים הבלתי צפוי בסגנון הכי לא מתאים לשחייה בים. עד היום רק שלושה אנשים צלחו את הלמאנש בסגנון פרפר, המטרה של קציר היא לא רק להיות הרביעי שעושה את זה, אלא לקבוע את הזמן המהיר מבין כולם.

במילים אחרות, קציר מתכוון לשחות בסגנון פרפר במטרה לצלוח את התעלה בזמן מהיר יותר מ-14 שעות ו-18 דקות שאותו קבעה ג'ולי בראדשו ב-2002. אחרי חורף של אימונים יומיומיים בים התיכון, הוא ממשיך את ההכנות כאן בארץ. הוא לא יוצא לאימוני נפח בים הבריטי כפי שעשו צולחים ישראלים קודמים בשנים האחרונות, אבל מאמין שלמד מספיק מהטעויות של 2014.

בדיוק ככה, אבל בים הקפוא למשך 14 שעות. דניאל קציר | צילום: סמיר אדואן

עוד כתבות בנושא 
אבישג טורק סיימה את משחה הקפת מנהטן
צפו || גם דניאל קציר כיכב במשחה כף כרמל
שוונגקאסט עם השחיין גיא כהן

"הניסיון הקודם ב-2014 היה חמש שנים אחרי שפרשתי משחייה מקצועית", מסביר קציר, "זה משהו שאנשים מתכוננים אליו הרבה מאוד זמן ואני חזרתי לשחות מסודר רק כמה חודשים לפני. היה לי ניסיון של שחייה למרחקים גדולים אבל לא ייחסתי חשיבות לעניין של הקור. מאז אני שוחה יותר מסודר ומקצועי וגם השתתפי באליפות העולם למאסטרס. עכשיו אני צריך להתכונן לפרק זמן ארוך של שחייה, אפילו קרוב לכפול ממה שתכננתי בפעם הקודמת. כל החורף שחיתי בים, אמנם לא במשך 14 שעות אבל התרגלתי לטמפרטורת המים שצפויה בתעלה שהיא 18 מעלות, ואחד הלקחים מהפעם הקודמת היה להגיע בתאריך שבו המים הם בטמפרטורה הזו ולא 16 כמו שהיה לי בפעם הקודמת כי שתי מעלות זה הבדל עצום. זה למשל משהו שבכלל לא הבנתי אז, כשלא עשיתי שיעורי בית".

ההכנה לצליחת התעלה לא מסתכמת רק באיסוף מידע, זה אמנם אחד החלקים הקריטיים אבל במקרה של קציר יש עוד כמה דברים חשובים שצריך לעשות. בראש ובראשונה, להרגיל את הגוף לכל כך הרבה שעות של שחיית פרפר. "אני עושה את אותם האימונים שעשיתי בחתירה ואני יודע שאני יכול לעשות את זה. אני לא יכול לשחות פרפר כל זה עלול לפגוע בגוף, אמנם יש לי גמישות יתר בכתפיים אבל עדיין זה לא הדבר הנכון לעשות. היום אני יודע שאני עושה את הכל בצורה יותר חכמה. ב-2014 ההכנה פשוט לא היתה נכונה, גם התזונה לא היתה נכונה, הג'לים היו כבדים מדי ולא היה מספיק. צריך תזונה קצת יותר רצינית במים הקרים כמו מחית פירות או פירות יבשים שמתעכלים מהר. אז גם לא העליתי מספיק אחוזי שומן, הפעם אני מתכוון להגיע לכ-20 אחוזי שומן וחסרים לי עוד כמה. אני משתדל לאכול יותר פחמימות ופחות חלבונים".

הפעם הוא עושה שיעורי בית. דניאל קציר | צילום: ניר עמוס

עוד פרט קריטי בתכנון הצליחה הוא התכנון המוקדם, על אחת כמה וכמה כששחיין מכוון לעשות את זה בתוצאה ספציפית. מי שעזר לקציר לבנות תרשים של המסלול לפי הקצבים המתוכננים הוא גיא כהן, אחד מצולחי תעלת למאנש הישראלית, שצבר מספיק שעות שחייה בים כדי להפוך למומחה בעניין זרמים, גאות ושפל – דברים שקציר אולי ייחס להם פחות חשיבות אבל אחרי שיחות חשובות עם גיא כהן התחיל לראות את הדברים קצת אחרת.

"מהדברים שהבנתי מגיא בקשר לגאות והשפל והשיחות שהיו לי בעקבות זה עם הסקיפר שילווה אותי, אני יודע היום שהמשמעות של הגאות והשפל היא שאם אני לא אעמוד בזמנים שתכננתי אני אהיה בבעיה גדולה מאוד. גם אם אני אשחה מהר יותר בהתחלה, זה עלול לגרום לי לשחות יותר. וכך גם אם אני אשחה לאט יותר. אני צריך להיות בקצב אחיד של 3.3-3.4 קילומטרים לשעה ואני יודע שאני מסוגל לעשות את זה. האמת היא שאני נמצא ברשימת המתנה לתאריך מוקדם יותר כדי שיהיה סיכוי לתנאים יותר טובים, אבל בתכנון שלי המטרה היא לעמוד בקצבים ולא לשחות יותר, כלומר לשחות 37 ק"מ בדיוק".

השלב הבא בהכנה היה אמור להיות תחקיר על אותם שלושה שחיינים, שתי נשים וגבר, שעמדו עד היום באתגר המטורף הזה. הפעם האחרונה אגב היתה לפני 17 שנים. "אני יודע שמי שעשתה את השיא בסגנון פרפר היא יו"ר של אחת משתי ההתאחדויות של התעלה", אומר קציר: "היתה לה אז את הפריבילגיה לחכות כדי לקבל ים בתנאים טובים. הגבר היחיד שעשה את זה הוא איטלקי שעשה חצי שעה יותר ממנה אבל בים הרבה יותר קשה. אני בטוח שאני יותר טוב ממי ששחה את התעלה בפרפר למרות שלא הצלחתי בפעם הקודמת. מבחינתי עכשיו זה באמת להגיע הכי טוב שיש ולנסות לשבור את השיא. זו המטרה שלי, המטרה היא לא לצלוח את הלמאנש, אבל ברור לי שזה יהיה האתגר הכי קשה שלי אי פעם, אני לא משלה את עצמי".

כדי לעמוד בהוצאות של ניסיון הצליחה, דניאל קציר פתח קמפיין גיוס המונים, שבו הוא מנסה לגייס סכום של 100 אלף שקלים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • Luka הגיב:

    יש לך חלום מסויים, שיגעון מסויים. לך על זה. אבל למה אתה מבקש ממני להשתתף במימון? גם לי יש חלומות מסויימים (נניח וילה ווולבו) אך לא יעלה על דעתי לבקש את כספו של הזולת על מנת להגשים את חלומותי.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג