Wii משפר שיווי משקל בחולי טרשת

מחקר חדש ומפתיע שנערך במרכז הרפואי שיבא בתל־השומר, מעלה כי השימוש בקונסולת המשחקים הפופולרית Wii משפר את יכולת שיווי המשקל בחולי טרשת נפוצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מחקר חדש ומפתיע שנערך במרכז הרפואי שיבא בתל־השומר, מעלה כי השימוש בקונסולת המשחקים הפופולרית Wii משפר את יכולת שיווי המשקל בחולי טרשת נפוצה

מאת:אלון קלרון


טרשת נפוצה מובילה להרס של עטיפות (מיאלין) עצבים במוח ובחוט השדרה. הסיבות להופעת המחלה אינן ידועות והיא שכיחה יותר בנשים ומופיעה בגיל צעיר, סביב 25. בישראל מספר החולים המשוער הוא כ־3,000 ומדי שנה מאובחנים כ־100 חולים נוספים.

File:Mang'Azur - 2010 - Stand wii fitness - P1310373.JPG
צילום: Esby

עם התקדמות הטכנולוגיה ובמטרה לשפר את יכולות שיווי המשקל, התחיל אלון קלרון, רכז קורס הידרותרפיה וקורס ספורטתרפיה במרכז וינגייט לבריאות ולרפואה משלימה, יחד עם ליאור פריד לשלב במערך הטיפולי במרכז לטרשת נפוצה בתל־השומר משחקי מחשב וירטואליים חדישים המתאימים למכשיר ה־Wii של חברת נינטנדו. מתברר שיחד עם טיפולי הידרותרפיה וספורטתרפיה, המשחקים תורמים לשיפור בתפקודים קריטיים כגון יציבות סבולת לב-ריאה, התמצאות במרחב, קואורדינציה וקשר עין-יד. היתרון הגדול במשחקי המחשב החדשים מתבטא בריבוי אפשרויות התרגול, בבניית מערכי אימון מאתגרים ובהתאמת רמת הקושי ליכולותיו של המטופל. נוסף על כך ולא פחות חשוב, התרגול מהנה וגורם לעלייה במוטיבציה לטיפול.

במחקר שהתבצע במחלקה לפיזיותרפיה של המרכז הרפואי שיבא בתל־השומר, השתתפו 32 חולים בגיל ממוצע של 44 שנים ברמת מוגבלות בינונית וללא הפרעה קוגניטיבית. החולים התבקשו לשחק עם ה־Wii טניס בעמידה במשך 15 דקות. בתום התרגול נבדקו מדדי שיווי המשקל הקליניים של החולים והתגלה בהם שיפור לעומת הערכים שנמדדו לפניו.

לאחרונה החלו בניסיונות לשלב את המערכת בתהליך השיקום של ספורטאים בתחום התחרותי והעממי. לדברי אלון: "הטכנולוגיה החדישה מאפשרת רמת תרגול ודיוק שלא היו מקובלים בעבר, ובהחלט ניתן לצפות לתוצאות טובות יותר בהיבט השיקומי".

אלון קלרון – M.Sc.PT דוקטורנט אונ' ת"א, מנהל המחקר, רכז קורס הידרותרפיה וספורטתרפיה במרכז וינגייט לבריאות ולרפואה משלימה.

ליאור פריד – מנהל המחקר, ספורטתרפיסט במרכז לטרשת נפוצה בתל־השומר.

צילום שער: Jecowa
————————————————————————————————————————–


אימון נמרץ מעלה את הסיכון להפרעות קצב לב



אימון בתנאי גובה והביצועים הספורטיביים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג