ספורטאי השבוע של שוונג || גיא כהן

בשישי הבא הוא עומד לשחות במסגרת משחה כף כרמל 60 ק"מ לבדו, משחה המוקדש לזכר ביתו שנפטרה בגיל 6 מדום לב פתאומי ולחקר תופעה של דום לב בצעירים ומבוגרים. הוא היה שחיין בעברו וחזר לאהבה הישנה. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - גיא כהן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

גיא כהן, 51, מנכ"ל חברת מטליקון

גיא כהן ספורטאי השבוע צילום: באדיבות אורי סלע

"נחשפתי לעולם המים הפתוחים, השחייה בים, ונשבתי בקסם הזה" | צילום: באדיבות אורי סלע

להרשמה ופרטים לקראת משחה כף כרמל – היכנסו 

מקום מגורים: קיבוץ שפיים

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"בילדותי הייתי שחיין פעיל עד גיל 16, כולל השתתפות באליפויות הארץ. המקצוע המרכזי שלי היה 200 מ' פרפר, בו הגעתי במקום השלישי לגילי. מאז ועד גיל 45 לא עסקתי בפעילות ספורטיבית עקבית. חזרתי בהתחלה לריצה ביחד עם זוגתי סיגל, בתחילה ריצות קצרות עד 10 ק"מ, לאחר מכן חצי מרתון ומרתון ראשון שאותו עשינו בטבריה 2012. בהמשך השתתפתי בעוד שישה מרתונים נוספים ומשם החלטתי להמשיך לריצות אולטרה מרתון. תמיד מעניין אותי להתעמת עם האתגר הגדול הבא, וכך מצאתי את עצמי מתכונן ומשתתף בתחרות מסדרת 4 מדבריות שנערך במדגסקר 2014. זוהי תחרות ריצה של 250 ק"מ בתנאי שטח וחום קיצוניים. כשחזרתי ממדגסקר חיפשתי כיוון חדש שאותו מצאתי במים. ביחד עם אימוני השחייה של המאסטרס בבריכה של 'עולם המים', בזכות המאמן שלי אורי סלע, בזכות הפרטנרית ל'שחייה ורעיונות משוגעים' אבישג טורק נחשפתי לעולם המים הפתוחים, השחייה בים, ונשבתי בקסם הזה. הבנתי שאני יכול להביא את ההתלהבות וההנאה שלי מריצות האולטרה גם אל עולם המים הפתוחים".

למה בחרת דווקא בספורט זה?
"בגלל הרקע שלי מהילדות, אני מרגיש הכי טוב במים. וכשגרים קרוב לים, חייבים, פשוט חייבים ליהנות ממנו עד תום. וחוץ מזה יש אנשים נפלאים בים. יש קהילה מדהימה של אנשים שעוסקים בספורט הזה וזה תענוג גדול לחלוק את האהבה שלנו לים עם חבורה אדירה שכזאת".

ענף הספורט האהוב עלייך?
"שחייה".

היכן מתאמן?
"בקבוצת המאסטרס של 'עולם המים, בריכת פולג ובנוסף אימונים בים הפתוח בחוף פולג ובחוף הצוק".

גיא כהן ספורטאי השבוע צילום: באדיבות אורי סלע

"אני מתכנן לשחות מרחק של כ-60 ק"מ . זה אתגר שככל הידוע לי טרם בוצע על ידי שחיין בארץ" | צילום: באדיבות אורי סלע

כמה אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?
"כיום בין 16-20 שעות במים, שישה ימים בשבוע. ביום עבודה רגיל כשעתיים בכל בוקר, ובסופי שבוע אימוני נפח בים בין 4-6 שעות כל אחד. כן, גם בחורף. אנחנו נכנסים לים גם בימים קרים במיוחד וללא חליפות, כל החורף, כל השנה. כל עוד הים לא סוער, אני אכנס לשחות".

באילו תחרויות השתתפת?
"כל המרתונים בארץ אבל הכי אוהב את מרוץ 'סובב עמק'. בשחייה אני משתתף בכל המשחים בים. הכי חשוב ומשמעותי מכולם הוא משחה ביכורי-ים למרחק 10 ק"מ בחוף פולג. כמו כן אני משתתף באליפויות המאסטרס בבריכה שם אני זוכה תמיד במדליות לקבוצת הגיל +50".

גיא כהן צילום תומר אבני

"אנחנו נכנסים לים גם בימים קרים במיוחד וללא חליפות, כל החורף, כל השנה" | צילום תת מימי: תומר אבני, משחה אכזיב, 2015

שיא אישי.
"בריצות המרתון חיפשתי כל הזמן את שיפור השיא האישי. זה היה מתיש ולא תמיד מתגמל. כאשר עברתי לריצות אולטרה וגם בשחייה למרחקים ארוכים הבנתי שהתוצאה היא לא העיקר, אלא הדרך. בזה אני מתמקד – למצוא אתגר גדול ומפחיד ולכבוש אותו. זה מבחינתי הישג. כזה היה המרוץ במדגסקר וכזה יהיה גם האתגר הבא שלי בשחייה".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"בשנות נעורי פיזמתי את השיר של פליטווד-מק: "Don’t stop thinking about tomorrow", זה תמיד נשאר חרוט בזיכרוני. האתגר האישי והרצון לכבוש את המטרה הבאה הוא הגורם המדרבן. ומעל הכול העובדה שאני אוהב את מה שאני עושה וזה נראה לי הדבר הכי טבעי לעשות אותו כל בוקר מחדש".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"משתדל, אם כי לא פנטי. לא אוכל מזון מתועש, לא מזון מהיר. משתדל תמיד לאכול אוכל ביתי ולא מטוגן. אוכל הרבה פירות במהלך היום. תמיד יש לי תפוח זמין אם אני קצת רעב".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"אין לי סוד. זה בכלל לא פשוט. צריך לחפש איזונים. למזלי גם שאר בני המשפחה הם ספורטאים פעילים, אז יש הבנה ופרגון הדדי. מבחינת העבודה יש לי צוות נהדר והם תמיד יודעים לתמוך האחד בשני. אבל בכל זאת פרט אחד חשוב שעוזר – ללכת לישון שעה אחת יותר מוקדם".

גיא כהן ספורטאי השבוע צילום באדיבות אורי סלע

"תעשו את מה שאתם עושים עם כל העצמה והנחישות" | צילום: באדיבות אורי סלע

על מה היית מוותר בספורט שלך?
"פציעות, ובים – סירות דייגים שמתקרבות לחוף ומסכנות את הרוחצים והשחיינים ואת הזיהום ממי שפכים".

טיפ לספורטאים אחרים?
"תעשו את מה שאתם עושים עם כל העצמה והנחישות, אך ורק כאשר יש לכם את התשוקה והלהט הפנימי. אם זה לא קיים – אז זה לא כדאי".

מה המטרה הבאה?
"אני נמצא כול כולי בהכנות לקראת אתגר של 24 שעות שחייה רצופה בים במסגרת משחה כף כרמל – "משחה מהלב" ב-27 למאי. אני מתכנן לשחות מרחק של כ-60 ק"מ . זה אתגר שככל הידוע לי טרם בוצע ע"י שחיין בארץ. המשחה מוקדש לחקר תופעה של דום לב בצעירים ומבוגרים ודרך האירוע אני עוזר לגייס כספים לטובת המחקר. איבדתי את בתי נטע כשהיתה בגיל 6. היא נפטרה מדום לב פתאומי בבית-הספר ביום הראשון שלה בכתה א'. המחקר שנעשה בבי"ח רמב"ם הוא פורץ דרך והעובדה שאני יכול לעשות משהו כדי לתרום למאמץ נותן לי תחושה של שליחות. ככה אני משלב בין האתגר האישי שלי למשימה ערכית כל כך חשובה. אם הייתי יכול להציל את נטע הייתי מוכן גם לשחות מסביב לעולם. הלוואי ובזכות המאמץ שלי אוכל לסייע ולמנוע מוות נוסף, אפילו אחד. זה יהיה כדאי".

להרשמה ופרטים לקראת משחה כף כרמל – היכנסו 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג