Hood to Coast מרוץ השליחים הגדול בעולם.

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:קרן גולדבלט





מקובל לחשוב על ריצה כספורט אינדודואלי,
מרוץ Hood to Coast הוכיח לי אחרת.


לאחרונה הוזמנתי על ידי חברת נייקי להשתתף בתחרות שליחים באורגון, ארה"ב שנקראת Hood to Coast. זהו מרוץ השליחים הגדול בעולם ,הנמשך ברציפות יומם ולילה במסלול בן 315 ק"מ, כאשר בכל קבוצה 12 משתתפים ושני נהגים המלווים את התחרות בשני רכבי מיני-ואן. כבכל מרוץ שליחים מועבר "מקל" בין השליחים, הרצים ב-36 מקטעים, כאשר כל חבר בקבוצה משתתף ב-3 מקטעים, כשכל מקטע באורך של כ-10 ק"מ.

מספר נושאים עניינו אותי לפני התחרות: מי הם המשתתפים, הלוגיסטיקה הכרוכה בבניית התחרות וניהולה וכן המאמץ והקושי הפיזי והפסיכולוגי הנדרש לסוג כזה של תחרות.





פרופיל גבהים של המירוץ, יחד עם הקבוצה שלי




משתתפי התחרות



חלק מהקבוצות יצגו מקומות עבודה אך מרבית המשתתפים הורכבו מקבוצות של חברים. ענקיות הספורט "אדידאס" ו"נייקי" (שהינה הספונסרית העיקרית של התחרות), מנהלות מאבק לזכות במקום הראשון. שתי החברות מממנות קבוצות של אתלטי עלית, הנמנים עם צוותי עובדיהם וכל מאמץ מושקע על מנת לזכות בתחרות. בניגוד לאלו, רוב הקבוצות שלקחו חלק בתחרות עשו את הדרך מכל קצוות ארה"ב לאורגון, לא בהכרח על מנת לעמוד על הפודיום, אלא יותר כדי ליהנות מהחוויה.

הלוגיסטיקה



הלוגיסטיקה של התחרות מדהימה. למעלה מ-1300 קבוצות השתתפו, כאשר כל קבוצה כוללת 12 רצים, שני נהגים ושני מיני-וואנים. המסלול עבר בכבישים בהם התנועה זורמת כסדרה, מה שאומר שרכבי הליווי צריכים להוריד ולאסוף רץ, לדלג לסוף המקטע על מנת להוריד ולהכין את הרץ הבא, וכל זה מבלי לעבור על חוקי התנועה. אך למרות המאמצים הרבים, מספר מיני וואנים קיבלו דוחות על מהירות וחציית רמזור באור אדום. על מנת להקל על העומס חולקו מקטעי המסלול, כך שרק ואן אחד של הקבוצה יהיה באותו מקטע בו זמנית.

נקודת הזינוק נקבעה למדרונותיו המושלגים של הר "הוד". הזינוק נמשך לאורך 12 שעות, ובכל 15 דקות מוזנקות כ-20 קבוצות, כאשר דווקא הקבוצות המהירות מוזנקות אחרונות. המיקום בהזנקה הינו פונקציה של המהירות הכוללת של 12 הרצים, ובגלל אורכו של המסלול, מוצאים עצמם הרצים חוברים למשתתפים רבים יותר ככל שמתארכת התחרות על פני 315 הקילומטרים.





קרן גולדבלט: פרו ספורט




אינני מבינה כיצד הצליחו המארגנים לסדר זאת, אך בכל 26 השעות בהם רצנו את המסלול לא נתקלתי במחסור בשירותים ניידים, אשר כולם היו נקיים (ממש מבריקים!) ואף הריחו נהדר. בדרך כלל היו תורים קצרים אך ככל שנמשך המסלול והעומס גבר כך עלו מספר השירותים לנוחיות הרצים. פשוט תכנון מצוין.

בכל נקודת החלפה ובכל שעות היממה, נמצאו מתנדבים אשר פיקחו על תהליך ההחלפה, כיוונו את הוואנים לנקודות החניה וסייעו ככל הניתן.
רק בנקודות ההחלפה ה-6, 12, 18, וה-24 נפגשו שני רכבי הואן של הקבוצה, וזו הייתה ההזדמנות להיפגש ולהחליף רשמים עם יתר חבריך לצוות. מנהלי ומתנדבי התחרות ניהלו את נקודות ההחלפה במקצועיות, ברוגע ובנימוס והשרו אווירה נעימה ומעודדת למשתתפים.

לקבוצות המקצועניות לחץ הזמנים היה קשה ביותר. לעיתים על הרכב היה להגיע לנקודת ההחלפה הבאה בפחות מ- 30 דקות, כאשר זמן זה הוקדש לאיסוף הרץ, אוכל, שירותים וניווט מוצלח לנקודת ההחלפה הבאה.



היבט אישי



בכל הנוגע לחוויה האישית ולעומס הפיזי והפסיכולוגי הרי התחרות היתה עבורי חוויה בלתי נשכחת, אך לאו דווקא בהיבט של ריגוש, אדרנלין והקושי הפיזי אשר מוכר לי ממרוצים ארוכים, אלא להינות ממרוץ באווירה של כייף וצחוק.

רצתי שלושה מקטעים שונים באורכם ובתכליתם, ובכל אחד מהם החוויה הייתה שונה.

את המקטע הראשון רצתי בחשיכה מוחלטת מול האורות המסנוורים של כלי הרכב שבאו מולי. אינני מורגלת בתנאים אלו ולחלוטין איבדתי תחושת זמן ומרחב. למזלי את שני הקילומטרים האחרונים רצתי יחד עם מתחרה נוסף שהיה לפני, ויחד סיימנו את אחד מ-12 הקילומטרים הארוכים בחיי.

המקטע השני שלי התחיל בשש בבוקר. קטע קצר יחסית של 8 ק"מ, לאורך כביש מהיר אשר לווה במעט וואנים ומכוניות שעודדו אותנו כשחלפו על פנינו.

המקטע השלישי והאחרון שלי התחיל ב-12 בצהריים באווירה אחרת לגמרי. המסלול עבר בדרך נוף הררי, ובניגוד למקטע הקודם, קיבלתי עידוד מכל כיוון. לאורך המקטע ליוו את הרצים מכוניות ווואנים שצפרו ועודדו, עברתי רצים, ורצים אחרים עברו אותי וצופים בצד הדרך הציעו מים ואוכל. ממש אוירה של קרנבל.





סיום המירוץ באוקיאנוס השקט




כאשר הנך מתבונן באתר האינטרנט בתוצאות התחרות, אזי על לוח התוצאות מופיעים הקבוצה עם השם הכי מגניב, הואן המקושט ביותר והקבוצה בעלת התחפושת המצחיקה ביותר. רק אחר כך מתפנים לתוצאות של הזמנים המנצחים.

Hood to Coast הינה חגיגה ספורטיבית, כאשר הנך זוכה לחלוק את אהבתך לריצה עם אחרים כמוך.
המרוץ ארוך מספיק בכדי לאתגר רצים חובבנים, אך יותר מהכול מאפשר הנאה וכיף בלתי רגילים. במידה וההזדמנות להשתתף במרוץ נופלת בחיכך, אל תהסס לרגע.

תודתי מקרב לב להנהלת נייקי על שאפשרו לי לחוות חוויה בלתי נשכחת זו.


קרן גולדבלט אתלטית פעילה ומנהלת חנות Pro:Sport





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג