נלחמים בקורונה: מדוע חשוב להמשיך להתאמן דווקא עכשיו?

המצב מדכא אתכם? המאמנת יעל לביא טוענת שדווקא בתקופות כאלו של לחץ ואי ודאות, חשוב להשתחרר ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר ריצה, רכיבה או שחייה לניקוי הראש, הרגשה טובה ואופטימית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

נלחמים בקורונה: איך תחזקו את המערכת החיסונית | התרומה של הפעילות הגופנית למערכת החיסונית | 6 דרכים להתמודדות עם הקורונה | מהו וירוס הקורונה | כיצד מתמודדים הרצים הסיניים עם הקורונה |


זה נשמע כמו סרט בדיוני, מחלה מסתורית משתלטת על העולם ומאיימת על האנושות כולה. אף אחד לא ציפה שדבר כזה יקרה ובכל זאת לפעמים המציאות עולה על כל דמיון ובשבועות האחרונים, הגיע בהפתעה אל חיינו השגרתיים וירוס הקורונה.

בזמן אימון מופרשים "הורמוני אושר" בגוף | צילום: Photo by Nathan Cowley from Pexels

בהתחלה זה היה נראה רחוק, אי שם בסין, אולי קצת במזרח אך השבועות עברו, המחלה מדבקת מאוד, הרבה יותר מכל שפעת או וירוס שגרתי ועלולה לגרום במקרים מסוימים למוות (גם אם באחוזים בודדים). בין אם יש פה היסטריה, פניקה או הצדקה לצעדים הננקטים, אנו כבר עדים ל"תופעות לוואי" של המחלה שמשפיעים עלינו כמתאמנים ובעיקר על הרצים.

אמצע עונת הריצה, רוב הרצים בשיא האימונים ולפתע כל המרוצים בחודש מארס (כולל מרתון ירושלים) מתבטלים. נוסיף על כך שטיסות שקורקעו וזאת בשילוב התפשטות הנגיף בחו"ל גרם למאות ישראלים להעדר ממרתונים בחו"ל שגם כן התבטלו לאחר שהתאמנו אליהם חודשים רבים.

היעדים שהיו כל כך ברורים פתאום נראים מטושטשים. בלבול, אי ודאות ובעיקר בדיקה יומית – מה עושים עכשיו?! איך מתאמנים? איך לא נשברים? מה המוטיבציה להמשיך בכל הכוח שהכל תלוי באוויר?

וירוס הקורונה השתלט על חיינו, אבל ננצח בסוף | צילום: pixabay

דווקא בנקודה זו, חשוב להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהתמיד יותר מתמיד:

1. מינימום סכנת הדבקות.
ריצה בחוץ, מעבר לכיף שבה, הסכנה להדבקות כמעט ואינה קיימת (מינימלית ביותר).
באוויר הפתוח, ללא מגע פיזי, תוכלו ליהנות מפעילות שאין בה סכנה לבריאותכם, בניגוד לאימונים בחלל סגור בו אין תחלופת אוויר ויש מגע במשטחים לא סטריליים שעלולים להוות קרקע פוריה להדבקות במחלות שונות.

2. שיפור מצב הרוח והפחתת לחץ (סטרס).
בזמן אימון אירובי כמו ריצה ורכיבה, מופרשים "הורמוני אושר" הלא הם האנדורפינים.
הורמונים אלו תורמים לתחושת "High", גורמים למצב רוח מרומם וכתוצאה מכך אנו מאושרים יותר, לחוצים פחות ורגועים הרבה יותר.

בתקופות כאלו של לחץ, אי ודאות, חדשות עמוסות ומנבאות רעות, כדאי להשתחרר קצת ואין דרך מושלמת מאשר ריצה לניקוי הראש והרגשה טובה ואופטימית.

3. חיזוק המערכת החיסונית.
אנו יודעים כי פעילות גופנית וריצה בפרט, תורמת לחיזוק המערכת החיסונית לכן, בתקופה של וירוסים ומחלות, נרצה עוד יותר לשמור על מערכת חיסונית חזקה ואיתנה שתוכל לעמוד בפני אתגרי תחלואה ולכל הפחות, אם נחלה נעבור זאת בקלות יתרה.

4/ שמירת שגרה למען השפיות.
כולנו בימים אלו נלחמים על שגרת חיינו – עבודה, חברים, טיפול בילדים וכן ביניהם גם אימונים.
למרות השינויים שעוברים עלינו בימים אלו, חשוב לנסות לייצר שגרת חיים שתשדר לנו שפיות כלשהי גם אם זה באופן מלאכותי. אם ריצה היא חלק משגרת הפעילות השבועית שלכם, כך חשוב שנשאיר אותה במקומה. היא תעניק לנו קרקע יציבה לנפש ותזכורת שהחיים מורכבים ולא תמיד מתוכננים אך יש להשאיר את הדברים הקבועים החשובים לשמירת שגרה חדשה.

5. גם זה יעבור.
נכון, קשה כרגע לראות את האור בקצה המנהרה עם התחזיות הקודרות להתפשטות המחלה ובכל זאת, יעברו הימים והשבועות וגם זה יעבור ונצטרך לחזור לחיים הרגילים. איך תרגישו אם תאבדו את כל הכושר רק כי נכנעתם לשינוי שנכפה עלינו? איך תתמודדו עם החזרה לשגרה ב"יום שאחרי"? שמרו על אופטימיות ותזכרו שבסוף תרצו לשמור על כושר ליום שבו נחזור לחיים הרגילים, למרוצים ולאתגרים הבאים. נכון, קשה להתאמן כשהיעדים לא ברורים. נכון, לא פשוט לאתגר את עצמנו כשהחיים משתנים לנגד עיננו בהפתעה. ברור, שהיינו מעדיפים שעונת הריצה תסתיים בצורה אחרת ובכל זאת, שמירה על כושר הריצה, התמדה וראייה לטווח זמן רחוק תשמור על בריאותנו, על הנפש שלנו ובעיקר על האהבה לריצה.


יעל לביא | מאמנת כושר וריצה "אימונעים"




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ערן רוטר הגיב:

    תודה יעל . מאמר מעודד, מקצועי ונכון. בדיוק בזמן. אני משתף את המתאמנים שלי.

    1. יעל לביא הגיב:

      תודה ערן. נשמור על אופטימיות שנעבור את זה במהרה ובבריאות שלמה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג