מרתון למתחילים | הטור האישי של רן שילון

והפעם בטור השבועי שלו מסכם רן את עונת האימונים שלו לקראת מרתון טבריה וחושף את זמן המטרה הסודי שלו. המעגל של שילון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


והפעם בטור השבועי שלו מסכם רן את עונת האימונים שלו לקראת מרתון טבריה וחושף את זמן המטרה הסודי שלו. המעגל של שילון

מאת:רן שילון


אני נכנס ליישורת האחרונה לפני מרתון טבריה. המשכתי את עומס האימונים הגבוה אחרי מחנה האימונים לאורך שבוע נוסף והגיע זמן הטייפר – תקופת ההתרעננות וההכנה המנטלית. אני כבר מכיר את התחושות שלפני תחרות חשובה, ותהיה לי תחרות טובה, אני יודע זאת.


המכניקה שלי טובה ויעילה יותר והתזונה שלי טובה מאי פעם צילום: אור שילון


האם אעמוד ביעד שהצבתי לעצמי? בשלב הזה בו אני נמצא, הדבר כלל לא משנה ולכן לא מלחיץ אותי. הדבר אינו משנה מכיוון שאין דבר שאני יכול לעשות בשלב הזה יותר מבחינת האימונים. כדי לעמוד במטרה כל מה שנשאר לי לעשות הוא לוודא שבזמן הקצר שנותר, לא אקלקל את מה שהצלחתי לבנות בחודשים האחרונים. אני מסתכל לאחור ואני שמח – אחרי תקופה ארוכה, חזרתי לאימונים מובנים.

"מצאתי איזון חדש"
עברתי תהליך נהדר של מציאת איזון חדש – האימונים למרתון הנוכחי, לא דומים כלל לאימונים שלי במרתון האחרון המהיר שהתאמנתי אליו. הבנתי שעל מנת שאוכל להגיע למטרה ששמתי לעצמי, אהיה חייב להיות מדוייק הרבה יותר מאי פעם, שכן  אני מבוגר ב-7 שנים מהפעם שעברה. אני מתאמן פחות. הרבה פחות. לפחות 30% פחות מהפעם שעברה, ועדיין מרגיש כי זו הדרך הנכונה עבורי עכשיו. אני מדוייק יותר בכל הגורמים המשפיעים על הריצה שלי – אני חזק יותר מפעם שעברה, קל יותר ב-2 ק"ג, המכניקה שלי טובה ויעילה יותר והתזונה שלי טובה מאי פעם ולכן אני שמח.

טורים נוספים בשוונג:

> נשים באקסטרים- הטור האישי של שרי בשי

עברתי חודשים ארוכים של אימונים, עשרות אלפי מכרעים, אלפי קילומטרים של ריצה, מאות שעות אימון ועשרות קילוגרמים של קטניות ועלים ירוקים. אני שמח כי גיליתי שעם הכניסה שלי לעשור השישי של חיי (עוד מעט חוגג יומולדת 50), לא איבדתי כלל מהיכולות שלי. להיפך הוא הנכון – אני מסוגל לעמוד באימונים מפרכים יותר ומתאושש מהר הרבה יותר (התזונה הטבעונית שלי ללא ספק)

לא ממש משנה לי מה תהיה התוצאה – אם אעמוד במטרה או לא, הרווחתי המון מהדרך, וזהו בעצם כל הרעיון. לא? אני גם יודע שאם לא אעמוד במטרה במרתון הקרוב, אין לי כלל ספק שאעמוד בה בהמשך העונה הזו, כי ניצת בי רעב גדול להמשיך להתאמן ולהתחזק ולהיות מהיר יותר.

את המרתון ארוץ ללא שעון! ארוץ אותו לפי הרגשת הגוף בלבד. אני מכיר בדיוק את ההרגשה של קצב המרתון שלי – לא זקוק לעזר חיצוני. אני לא מפחד מרוחות חזקות וממזג אויר הפכפך – הריצה שלי תהיה תוצאה של התנאים החיצוניים. אני יודע מהם התנאים להם אני זקוק על מנת להצליח.

יהיה קר יותר? אהיה איטי יותר. יהיה חם יותר? נהדר לי! אשמח. תהיינה רוחות? אהנה מהן בכיוון אחד ואתמודד איתן בדרך חזרה. גשם? אתלבש טוב יותר. אני מוכן ומזומן לכל תרחיש. הצבתי לעצמי מטרה לא פשוטה כלל – לרוץ מעל גיל חמישים בתוצאה של מתחת ל-2:50 שעות.

אני מוכן ומחכה בקוצר רוח למרתון טבריה ביום שישי 10.1.2014. את המסקנות שלי תקראו בטור הבא.

2.1.2014


  רן שילון
מאמן ראשי, אנדיור




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג