מה עושים כשנגמרים המרוצים הגדולים?

איך תקבעו את יעדי הריצה הבאים שלכם? המאמנת יעל לביא עם סט המטרות שאתם צריכים לאמץ כבר היום על מנת להמשיך להיות בתנועה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

איך יודעים שבא אביב? מסתכלים סביב סביב ואז רואים…מצד אחד עברנו את המרוצים הגדולים, מהצד השני לפנינו עוד פריחה של מרוצים קטנים ובינוניים.

מה עושים עכשיו? | צילום: pixabuy

עוד כתבות בנושא 
מה עושים עם הדיכאון שאחרי המרתון? 
מדוע אימון ריצה מתגברת חשוב בטווח הארוך? 
6 יתרונות חשובים שיש לריצה 

מה עושים עכשיו? האם ממשיכים לרוץ ועפים קדימה? האם מתחפרים אל דיכאון קיץ מתמשך? עולם הרצים בתקופה זו נחלק לשניים – אלו שפורחים וזורחים ואלו שנובלים.

הפורחים יוצאים מהחורים ומשנת החורף, עפים בין מרוץ למרוץ, מחממים מנועים לקראת אימוני קיץ קשוחים ואת כל האנרגיות שחסכו עד כה מנצלים לשיפור משמעותי בכושר.

הנובלים נכנסים לדיכאון מכל מעלה שעולה, מכל קרן שמש מבצבצת, ובאופן כללי חשים ירידה במוטיבציה והדבקות במחלת דלקת קרום החשק. זה בכלל לא משנה איזה טיפוס אתם, כדאי להיות ממוקדים גם בתקופה של "אחרי המרתונים הגדולים":

תמשיכו להתאמן

נשמע כמו משהו כל כך בנאלי, אך מסתבר שמה שאמור להיות ברור מאליו ממש לא ברור לכולם. רצים רבים פשוט מפסיקים אחרי שסימנו וי על מרוץ יעד גדול.

הכינו לעצמכם מבעוד מועד, בין אם בעזרת מאמנים או עצמאית, תכנית לשימור הכושר לחודשי האביב והקיץ. תכנית ריאלית, כזו שתצליחו להחזיק אתה מעמד לאורך כמה חודשים טובים.

לא תתאמנו – תתקשו מאוד לנסות לחזור לשגרה בעונת המרוצים הבאה. שטח, עליות וים יכולים להיות מקומות לאימונים מושלמים לתקופה הנוכחית.

בלי תרוצים – יעדים, מרוצים קטנים, מרוצים בינוניים

שימו לעצמכם יעד להמשיך להתאמן לקראת מרוץ קטן/בינוני כדי להצליח לשמור על כושר טוב לאורך התקופה עד הקיץ.

גישה של "אבל זה מרוץ קטן ואין אווירה"/"בשביל 5 ק"מ אסע עד ל…"/"אבל תמיד חם במרוץ הזה" היא גישה שמראש נועדה לכישלון ויציאה מהירה מכושר.

תבחרו אחת ל-3-4 שבועות מרוץ שיחזיק אתכם "על האש" והנה אתם עוברים גם את התקופה הזו.

זה הזמן להיות חברותיים

ריצות חברתיות בתקופה הזו זה הדבר שימשוך אתכם לא להפסיק. עם חברים ופרטנרים לריצה לא נעים להבריז. כשחברים מארגנים ריצה, יש סיבה לצאת מהבית. ריצות שבנוהל היו יכולות להיות קצת מבאסות יהפכו למדהימות. אז אם הייתם עד היום קצת יותר סוליסטיים, הנה הזמן המושלם להיות טיפוסים קצת יותר חברותיים.

זמן מצוין ליהנות מיתרונות אחרים של הריצה | צילום: thinkstock

סיכום

התמקדמות, בלי תרוצים, תהיו חברותיים ותחייכו אל חודשי האביב הקרובים.

יעל לביא | מאמנת כושר וריצה "אימונעים"




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג