התחלתם להתאמן? בעוד 10 שנים יקטן הסיכוי שלכם למות

לפי מחקר חדש, כל מי שמתחיל לבצע פעילות גופנית מרוויח בגדול בכל מה שקשור לסבירות למות או לפתח מחלות קשות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תמיד מרגש להתחיל לעסוק בפעילות גופנית חדשה, או להתחיל תכנית אימונים חדשה. ההרגשה לעשות משהו בריא למען הגוף מתעלה על הרבה מאוד דברים, ולפי מחקר חדש שפורסם באתר BMJ כל התחלה חדשה בתחום הפעילות הגופנית תהפוך אותנו להרבה יותר חזקים או חסינים בעוד עשור.

אפשר בהחלט לשקול בחיוב את הגדלת הפעילות. רצים | צילום: pixabay

במחקר הזה שנערך בבריטניה חקרו במשך 8 שנים את הרגלי הפעילות הגופנית של 14,600 משתתפים בין הגילאים 40 ל-79.המטרה היתה לבדוק כיצד שינויים בהרגלי הפעילות הגופנית השפיעו על בריאותם של המשתתפים. בנוסף, 13 שנים מיום תחילת המחקר, שבו החוקרים לבדוק מה עלה בגורלם של המשתתפים, ש-3,100 מתוכם מתו.

3,334 משתתפים התחילו את המחקר כשהם לא מבצעים פעילות גופנית. כשליש מתוכם הגיעו במהלך התקופה (8 השנים) לרמה המומלצת של פעילות גופנית על ידי ארגוני הבריאות העולמיים שהיא 150 דקות שבועיות. לפי הנתונים של סיום המחקר, הסבירות של אנשים אלה למות פחתה ב-24 אחוזים לעומת האחרים. ולא רק זה, הסבירות שלהם למות ממחלות לב קטן ב-29 אחוזים ב-11 אחוזים ממחלת הסרטן.

עוד כתבות בנושא 
פעילות גופנית ואורח חיים בריא מפחיתים את הסיכון לדמנציה 
למה כל כך הרבה אנשים מתאמנים ולא יורדים במשקל? 
כיצד משפיעה הריצה על מערכת החיסון? 

היו גם משתתפים שבתחילת התקופה דאגו אפילו ליותר מ-150 דקות שבועיות של פעילות גופנית, אבל תוך כדי זה ירד, עד שבסיום התקופה הם כבר עמדו על כמות מינימלית של דקות פעילות גופנית בחודש. ועדיין, גם האנשים האלה נהנו מירידה של 20 אחוזים בסבירות למות.

המרוויחים הגדולים ביותר, לפי המחקר, הם האנשים שהתחילו אותו פעילים ותוך כדי הגדילו את רמת הפעילות שלהם. אנשים שהגדילו את כמות דקות הפעילות הגופנית שלהם לכפולה ואפילו משולשת מזו המומלצת (300 עד 450 דקות בשבוע) נהנו מירידה של 42 אחוזים בסבירות למות.

עוד 5 דקות רכיבה ביום וזו השקעה לטווח ארוך | צילום: pixabay

השאלה הנשאלת היא מדוע פעילות גופנית באמת מצליחה להפחית את הסיכון לסרטן או למחלות לב? לפי עורכת המחקר, פרופ' סורן ברייג' מאוניברסיטת קיימברידג', מדובר ככל הנראה בשילוב בין גורמים רבים שחלקם טרם התגלו והסבירה: "מה שאנחנו מכירים זה ההשפעה שיש על חילוף החומרים של הסוכר והשומנים, כמו גם ההשפעה על משקל הגוף, לחץ הדם והמערכת החיסונית. כל אלה הם גורמי סיכון לסוכרת, מחלות לב וכלי דם וסרטן".

דווקא בניגוד למחקרים קודמים שמצאו השפעות שליליות של פעילות גופנית רבה מדי, מחקר זה דווקא מצא את היתרונות שיש בזה והנתונים דווקא יכולים לעודד אנשים שעוסקים בריצה למרחקים ארוכים למשל, וחושבים האם כדאי להם להגדיל את היקף הפעילות.

"אם נוסיף 10 דקות להליכה היומית או 5 דקות לרכיבה היומית, זה יעשה את העבודה", אומרת פרופ' ברייג' ומוסיפה: "זה אולי לא נשמע כל כך הרבה, אבל לזכור שבמחקר אנשים הגיעו לזה כשהם היו מבוגרים בקרוב ל-8 שנים, כך שזה בכלל לא מובן מאליו".

 

 

 

 

 

 

 

 

 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג