רוצים להרזות? אל תאכלו בשעות קבועות

ספורטאים חובבים מנסים לייצר לעצמם מסגרת תזונתית עם גבולות ברורים, המאמן דניאל קרן מציע לכם לנסות את "דיאטת הזמן", שהמרכיב העיקרי שלה הוא שמירה על מועדי ארוחות שדווקא אינם קבועים. נשמע אנרכיסטי? ההסבר המלא כאן בכתבה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הגוף הוא מכונה משוכללת מאין כמוה ויחד עם זאת במקרים רבים, מנגנונים מסוימים בו ניתנים להבחנה ולהבנה. כך למשל מנגנון הרעב. כל מי שרגיל לשתיית קפה בשעה מסוימת בבוקר יודע היטב שאם ימנע מעצמו את הקפה אליו הוא רגיל, גופו יגיב באי נוחות שתתבטא בכאב ראש, חוסר שקט, קוצר רוח וכדומה. הרגל זה אינו חייב להיות תולדה של חודשים או שנים, הרגל והתמכרות לקפאין יכול להיות תוצאה גם של פרק זמן קצר אפילו של שבועיים-שלושה.

הגיע הזמן לאכול? לקראת השעה אחת בצהריים איתותי הרעב יתגברו | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא
מהי הדיאטה הטובה ביותר להרזיה?
דיאטה אפקטיבית לספורטאי סבולת
מדוע ספורט יכול להיות מאוד משמין?

גם מנגנון הרעב הוא כזה. מי שהתרגל לארוחת צהריים בשעה אחת בצהריים, הרי שכבר לפני השעה אחת מנגנוני הגוף יתחילו את פעולתם ותופעה זו כבר התגלתה בניסוי שערך המדען והפיזיולוג הרוסי איוון פבלוב על כלבים. לקראת השעה אחת בצהריים איתותי הרעב יתגברו והאכילה תהיה במטרה להשקיט את תחושת הרעב. אם מסיבה כזו או אחרת שעת הארוחה תדחה, הרי שבסופו של דבר מועד הארוחה יגיע, תעוקת הרעב תהיה גדולה כל כך שהנטייה תהיה לאכול בין 10% ל-30% יותר קלוריות מהארוחה בשעתה הרגילה. ניתן להציג תלי תלים של מחקרים בנושאי תזונה אולם אין צורך בכך. דומני שהעובדה שאת שתי התופעות הללו כל אחד מכיר על בשרו מדברת בעד עצמה. כולנו התנסינו באחת מהתופעות וקרוב לוודאי שבשתיהן.

מספר סוגי הדיאטות בעולם הוא רב, אולם יעילותן לאורך זמן מתבררת כחלקית, אם בכלל. נקודת התורפה של חלק ניכר מהדיאטות היא, שעיקר עיסוקם הוא במה אוכלים ולא במתי אוכלים. או במלים אחרות, רוב הדיאטות אינן נוגעות ישירות במנגנון הרעב אלא במשטר הקלורי. דומה הדבר ליועצי נהיגה המסבירים איך אפשר להינצל מתאונה כשיורדים את הירידות מירושלים במאה וחמישים קמ"ש. העצות הן טובות וחשובות ויכולות אפילו להועיל, אולם זו אינה מהות הבעיה. מהות הבעיה היא מהירות הנסיעה. בהקבלה לנושא התזונה, עיקר הבעיה אינה במה מותר או אסור לאכול או במה נכון או לא נכון לאכול. "דיאטת הזמן" מתמודדת בדיוק עם הדבר הזה והיא פשוטה, קלה ליישום, והתוצאות שלה הן כמעט מידיות. דבר נוסף בדיאטת הזמן הוא שאין צורך באמונה עיוורת או בעדויות של אנשים שעשו אותה. אתם ותחושותיכם הם המדד היחיד לאפקטיביות שלה. אמצו אותה למשך תקופה קצרה ותגלו באופן עצמאי, ישיר, את התוצאות.

על פי דיאטת הזמן המרכיב העיקרי עליו יש לשלוט הוא מועד הארוחה והעיקרון המרכזי שבה הוא לשמור על מועדי ארוחות שאינו קבוע. להבדיל מהמלצת חז"ל לקבוע זמן לתורה, הרי שהמלצת הדיאטה היא לא לקבוע זמן לארוחה. בהתאם, נסו לשנות את זמני הארוחות כך שאם התרגלתם לאכול בשעה אחת אז יום אחד אכלו ארוחת צהריים בשעה אחת עשרה, ביום אחר בשעה שתיים עשרה, ביום שלישי אכלו ארוחת בוקר מאוחרת ודחו את ארוחת הצהריים לשעה שתיים וכך הלאה. בהתחלה, הגוף יתמרד וברור שכך, אולם עם הזמן ההרגלים יתפוררו, תבנית הרעב תישבר ובסופו של דבר כמויות האוכל והצריכה הקלורית ירדו בהדרגה.



דניאל קרן | מייסד מועדון רצי תל-אביב ומחבר "ספר הריצה השלם"




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג