מתחת לפני השטח – פרק 10

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דניאל קרן

ריצת שטח דורשת מיומנות מורכבת וספציפית בגלל תוואי המסלול, הירידות והעליות התלולות, מזג האוויר הקיצוני, משך הריצה, הציוד הייחודי לה ועוד. בסדרת סרטונים זו אעסוק באספקטים הייחודיים לריצת שטח ובמה שכל מי שיורד לשטח חייב לדעת ולתרגל: מקלות ריצה, אימוני גובה, אימוני כוח, תרגילי קואורדינציה, תזונה, ציוד, טכניקת עלייה, שיפור סגנון ועוד.
כדי להקל עליכם בכל פרק בסדרת "יורדים מהכביש", התמקדתי בשניים עד שלושה עקרונות מרכזיים שאותם חשוב לזכור. ריבוי עצות ורעיונות סופו שמאבד את הקורא בבחינת "תפסת מרובה לא תפסת". גם על ריצה בירידה אפשר להכביר מילים ועצות שלא ברור כיצד לישמן: "עבדו עם מרכז הכובד", "שמרו על ריכוז", "תהיו קלים" ועוד מגוון פנינים שאפשר לקרוא אצל כל נותן עצות. אמנע מהם. המילה היחידה שתזכרו מכל הסרטון הזה הוא Cadence כלומר קצב חילוף רגליים (SPM – Steps per Minute).

הרציונל הוא פשוט: כשרוצים להחליק במדרון מגדילים את שטח המגע ומאריכים את משך המגע, למשל על ידי מגלשי סקי. כשלא רוצים להחליק, מקטינים את שטח המגע ומצמצמים את משך המגע. מקל ריצה ננעץ בקרקע ולכן לא יחליק. היות ואין אפשרות להקטין את שטח הסוליה והיות והקטנת שטח הסוליה מעלה סכנות אחרות הקשורות בירידה ביציבות הקרסול הרי שהפיתרון הוא הפחתת זמן המגע עם הקרקע. חישבו על זה כך: אם כף הרגל נוגעת לשבריר שנייה בקרקע, הסיכוי שהיא תחליק קטן באופן משמעותי. איך מאפשרים את זה? על ידי הקטנת אורך הצעד, דריכה מתחת למרכז הכובד של הגוף והעלאת מקצב חילופי הרגליים. הטכניקה הזו תעשה פלאים לבטיחות הריצה שלכם. נכון, ריצה בצעדים ארוכים יכולה להיות מהירה יותר אבל המחיר הוא בפחות שליטה ויותר סכנה. האופטימום הוא איפשהו באמצע ותלוי בקושי הטכני של הירידה (שיפוע, סלעים, רטיבות וכו') , בקואורדינציה, בכוח השרירים.

 

טכניקת הקדנס הגבוה שבה קצב חילוף הרגלים מהיר יותר והאורך הצעד קצר יותר, תשים הרבה פחות עומס על השריר הארבע ראשי שכן אינו צריך לעמוד בזעזועי הבלימה הנלווים לרגל מושטת לפני הגוף (זוכרים את הפרק בנושא אימונים פליאומטריים?), ובמסלול ארוך, יש להפחתת עומס השריר חשיבות קריטית להמשך התחרות. ודבר אחרון: בריצה בירידה הימנעו מלרוץ על כריות כף הרגל – פשיטת כף הרגל כלפי מטה מעלה את הסכנה לנקע. נצלו את מלוא שטח המגע של הסוליה למגע עם הקרקע. דמיינו שבכל שטח סולית הנעל ישנם מסמרים למניעת החלקה (כמו בקרמפונים), שאותם אתם רוצים לנעוץ בקרקע, בבת אחת, עם כל צעד.

בסרטון הבא – נחזור לבסיס. לטכניקות שיאפשרו לנו " קדנס מהיר", קצת חילופי רגליים מהיר, זריזות וקואורדינציה.
בסרטונים האחרים בסדרת "יורדים מהכביש" אעסוק באספקטים השונים של ריצות שטח ובין היתר באימוני גובה, בתרגילי זריזות שיווי משקל וקואורדינציה, בעבודת כוח, בטכניקת ריצה, במקלות ריצה, בציוד, תזונה ועוד. לכל הפרקים גשו לאתר "מועדון רצי תל-אביב": www.marta.co.il

סדרת הסרטונים יורדים מהכביש עם דניאל קרן
בימוי צילום ועריכה: גד אייזן
תסריט: דניאל קרן וגד אייזן
גרפיקה ואפטראפקט: גיא גולדין
תודות: מכון וינגייט, ד"ר אייל שרגל, מונדה קופלב
בשיתוף: הוקה ישראל




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • בני הגיב:

    אני לא מסכים איתך, בנחיתה על כרית כף הרגל אתה מכריח את הרגל להפעיל את שריר התאומים וגיד אכילס מה שמקטין את הסיכוי לנקע. אם תנחת על כל כף הרגל אז שריר התאומים נשאר רפוי ואם נחתת לא טוב לא יהיה מה שימנע ממך לסובב את הקרסול ובום. נקע.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג