מציאות נושכת – סובב winner תל אביב כדוגמא לתרבות ספורט

בלה בלה בלה בלה בלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בלה בלה בלה בלה בלה

מאת:editor


רמז לצפוי ב"סובב winner תל אביב" אפשר היה לקבל במרוץ "חדרה ע"ש חייל השייטת גל וזנה" לפני פחות מחודש. זהו בדיוק המתכון לקידום ענף האופניים בישראל ודרכו את תרבות הרכיבה על אופניים בישראל. לפני כל מרוץ צריך להתקיים מקצה עממי שיהווה את הסיבה העיקרית לסגירת הכבישים. לאחר כל מסע אופניים כזה אפשר לסגור את הכיכר המרכזית או הרחובות המרכזיים של העיר לטובת מרוץ של שעה עד שעתיים. במרוץ מהסוג הזה לא צריכים להשתתף הרוכבים הרוצים לזנק אליו אלא הרוכבים הטובים ביותר בישראל אשר יזכו להזמנה בזכות היכולות אשר יפגינו במהלך כל העונה. בהתאם לגודלו הנוכחי של הענף זה אומר 50 עד 100 רוכבים יחד עם רוכבות העילית הישראליות (מספר הרוכבים ה יכולים לזנק לתחרויות אופני כביש הוא מוגבל על פי תקנון בינלאומי ובמרוצי קריטריום חייבים להתחשב בתוואי המסלול).

העובדה כי תל אביב עוטה לבוש חג אופניים למשך יום שישי אחד בכל שנה מראה את מה שבענף האופניים אוהבים לכנות "אירופה בישראל". הביטוי הזה משמש לדברים רבים אבל כשהוא נאמר על אופניים הוא בעל משמעות של הפסגה הגבוהה ביותר בעולם.

המתכון של רכיבה עממית ולאחריה תחרות אינה המצאה חדשה בעולם אך בישראל היא כמעט ואינה קיימת. אם יצליח איגוד האופניים הישראלי לייצר מסעות אופניים עממים ולאחריהם תחרויות קריטריום של ליגה הוא יקדם את הענף יותר מכל פעולה אחרת. אלפי רוכבים שיעשו חברות באיגוד ולו רק כדי שיוכלו להשתתף ב- 6 או אפילו 12 מסעות עממים בערים מרכזיות בכל שנה. תוספת של תשלום על חברות עממית באיגוד (40-50 שקלים), רק כדי להשתתף במסעות האלו תהווה תוספת הכנסה לא רעה. בכל מסע כזה יוכל איגוד האופניים לזכות לשיתוף פעולה, של העיר המארחת, כדי לסגור כיכר או רחובות מרכזיים לטובת תחרות של שעה ואפילו יותר. זהו מתכון שחובה לאמץ גם כדי להביא את תרבות רכיבת האופניים בישראל לקונסנזוס ומה טוב יותר מילדים מכל הארץ שירצו להשתתף במסעות העממיים ומשם יגיעו לקבוצות מקומיות כדי להשתתף בדבר האמיתי, מעניק ההזדמנות לתהילה הספורטיבית?

לצד הפחות מוצלח של המרוץ חייבים לציין את ההיענות המוגבלת של רוכבי האופניים התחרותיים. במה מרכזית, במרכז העיר הגדולה בישראל, אמצע היום, אלפי צופים, פרסים כספיים נדירים לענף האופניים ופחות מ- 50 רוכבים התייצבו על קו הזינוק. חלק מהרוכבים שלא התייצבו תירצו זאת בחשש מהתאונות של השנה שעברה ויש בדבריהם אם הם רוכבים מבוגרים אשר תאונה יכולה להשביתם מפרנסת המשפחה. אבל לא מעט רוכבים, אשר לא הגיעו לתחרות, הם כאלו הרואים ברכיבה התחרותית את מרכז חייהם ושאיפת החיים שלהם. אלו הם הרוכבים אשר צרמה נפקדותם מהמרוץ הגדול ביותר הנערך בישראל. אליפות ישראל היא החשובה שבתחרויות השנתיות עבור כל רוכב באופן אישי. אבל מרוץ הנערך במרכז של מרכז המדינה ומול אלפי צופים היה צריך להיות כזה בו רוכב רואה זכות להתחרות ומקווה שמכסת הדבוקה לא תתמלא טרם הוא יקבל את הזכות להיות חלק ממנה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"המטרה הכי גדולה שלי הייתה להיכנס למרוץ הזה מוכן מנטלית, רגוע יותר. ניסיתי פשוט לקחת את זה כהזדמנות לזרוח, ולא ללחוץ על עצמי יותר מדי", פטריק לאנגה משתף בהכנות שלו לאליפות העולם באיש ברזל בה ניצח.




מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג