"מדוע כלי התקשורת דיווחו על פצועים ופקקים ולא על אנשים מחייכים במרוץ הלילה של ת"א?"

המאמן ואלוף ישראל לשעבר, יאיר קרני, מתרעם וכועס על כך שרוב כלי התקשורת בישראל בחרו להציג את מרוץ הלילה של ת"א מהזווית של הפצועים והפקקים ולא של חגיגת הריצה האמיתית שהיתה שם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הפעם, בחרתי לא להשתתף במרוץ, אלא עסקתי בהכנת ספורטאים אחרים לקראת המרוץ המיוחד הזה. טוב עשתה עירית תל-אביב, שהעבירה את המרוץ לתוך העיר על חשבון הריצה בפארק הירקון. מעשה זה עשה את המרוץ ליותר תל אביבי וממצב את הסיסמה: "תל-אביב, ספורט ללא הפסקה". ראיתי אנשים מאושרים ומחויכים. אלפי אנשים שמחים סיימו "בכיף" את המרוץ. גם שגריר ארה"ב בישראל – דן שפירו – השתתף במרוץ וחייך.

לצפייה בתוצאות האישיות שלכם ממרוץ הלילה – היכנסו

68488.1

האם אנחנו מתקרבים למרוץ שבו אישה תנצח את המרוץ הכללי, גם בקרב הגברים ולא רק בקרב הנשים? | צילום: רונן טופלברג

רצים שהשתתפו במרוץ סיפרו לי על ההנאה הצרופה שחוו בריצה עם עוד אלפי אנשים מסביבם, על השמחה ואווירת החגיגה שאפפה אותם לפני הריצה, במשך כל הריצה, ואחריה. אני זוכר, בשנים בהן התחריתי במרתונים הגדולים ביותר בעולם, בשנת 1979, במרתון ניו יורק סיימתי במקום ה-17 מתוך 23,000 רצים. שם, ובמרתונים האחרים, רצתי בהתחלת הטור הארוך והענק שהשתרך מאחור, ולא חוויתי את הריצה עם עוד עשרות אלפים של רצים מלפני ומאחורי. רק במרוצי תל אביב האחרונים חוויתי את החוויה המיוחדת הזאת שכולם מספרים עליה. חגיגה של ספורט, חגיגה של ריצה.

ברוב כלי התקשורת התלוננו

לעומת זאת, כשפתחתי את עיתוני הבוקר, נוכחתי לדעת שאף אחד שם לא מחייך. אף אחד מהמסקרים את המרוץ לא השתתף בעצמו במרוץ. המדווחים העיתונאיים התמקדו בסגירת הצירים ובפקקים, מלאים בטענות ובטרוניות אל חוסר נוחות ועל ההפרעה לתנועה בעיר.

עוד כתבות על מרוץ הלילה של ת"א
לצפייה בתוצאות האישיות שלכם ממרוץ הלילה – היכנסו
סיכום מרוץ הלילה של ת"א 2015: חגיגת ריצה בצל האירועים
תוצאות המנצחים ותמונות נבחרות של מרוץ הלילה
הפלייליסט של שוונג ואקו 99FM למרוץ הלילה של ת"א

תושבי תל-אביב המפוקקים! בפעם הבאה, בואו לרוץ, השתתפו בחגיגה ותיהנו בעצמכם, וכך תחסך מכם עוגמת הנפש כי את המרוץ הזה אי אפשר להפסיק! בעיתון אחד בחרו להתמקד באותם 35 משתתפים שהזדקקו לטיפול רפואי, אחד מהם במצב בינוני. אז מה?! מדוע זה הדבר החשוב ביותר לדווח עליו ולא החגיגה המדהימה של אלפי אנשים שרצים, ששומרים על אורח חיים בריא ושמחים? בכל מקרה, 35 המטופלים הללו הם הרבה פחות ממה שהיה בעבר, ואף אחד לא מת.

מרוץ הלילה של תל אביב

כשפתחתי את עיתוני הבוקר, נוכחתי לדעת שאף אחד שם לא מחייך | צילום: רונן טופלברג

לצפייה בתוצאות האישיות שלכם ממרוץ הלילה – היכנסו

לתשומת לבכם: 1,500 אנשים בישראל, מאבדים כף רגל כל שנה בגלל מחלת הסוכרת. האנשים האלה לא ירוצו בשנה הבאה במרוץ תל אביב. כל יום כורתים כף רגל בישראל לארבעה אנשים בגלל המחלה האיומה והמקוללת הזאת. זה הרבה יותר מכל מפגעי החום בעקבות הריצה הזאת. מישהו כתב על זה? חזרו לפרופורציות, והתחילו לכתוב על אנשים מחייכים במקום לקטר על החום ועל מעט פקקים.

לשמחתי, מזה שנתיים, יש שיפור בנושא פגיעות ממכות חום וזאת משום שהרצים כיום מודעים יותר לנושא היגיינת הריצה שלהם בחום. "רק" 35 רצים נזקקו לטיפול כשלהו, וזה טבעי וצפוי שיקרה במרוץ בו משתתפים 15,000 רצים.

הכוח הנשי בריצה עולה

שמתי לב לעוד שתי עובדות מעניינות:
1. 37.4% מהמסיימים הן נשים. הכוח הנשי בריצה עולה בהדרגה וכדאי לשים לב לתופעה המעניינת הזאת.
2. זמנה של המנצחת בנשים, לורנה צ'מטאי היה 35:02 דקות. 12 שניות בלבד מהמנצח מושיקו ישרים שסיים בזמן של 34:50 דקות. ואני שואל האם אנחנו מתקרבים למרוץ שבו אישה תנצח את המרוץ הכללי, גם בקרב הגברים ולא רק בקרב הנשים? – אני חושב שכן.

ראיתי הרבה מחזירי אור ומנצנצים. זה יפה, זה מצטלם טוב בלילה. פחות יפה היא הנוכחות של רוכבי האופניים ושל הכלבים על המסלול. הם לא שייכים למרוץ. יש לדאוג שגם אלה וגם אלה לא יהיו על המסלול בזמן הריצה ולא יכשילו רצים ולא יסכנו אותם.

הערה למארגנים: חברת קוקה קולה תומכת כספית בהרבה אירועי ספורט ברחבי העולם, וטוב שכך. אבל, הפרסום העיקרי היה על קולה זירו שהוא איננו משקה לספורטאים. לחברת קוקה קולה יש משקה איזוטוני לספורטאים שנקרא "אקווריוס". מדוע המשקה הזה לא כאן? מדוע חברה כה גדולה לא יכולה להכניס משקה מתאים לספורטאים לישראל החמה? וטובה שעה אחת קודם.

מספר מלים טובות לכוחות הביטחון ולמשטרה: בתקופה הרגישה הזאת, אין זה מובן מאליו שניתן לאבטח אירוע בצורה כל כך מקיפה ובסדר גודל שכזה. כל הכבוד!

חשוב לציין לטובה גם את תפקוד מד"א, שיישמו לקחים מהעבר ושיפרו את תפקוד מערך הפינוי והטיפול, שהתנהל באופן נמרץ ביותר, ובצורה יעילה, ועל כך – יישר כוח.

ולסיום, הערה למארגני המרוץ: יותר מדי הלכים התמקמו במקצים המהירים בקדמת המסלול, והאטו את הרצים. יש לדאוג שההלכים יתמקמו בסוף המקצה הרביעי וכך כל אחד ימצא את מקומו ואת מיקום תוצאתו במרוץ ולא תהיה הפרעה לרצים.

לצפייה בתוצאות האישיות שלכם ממרוץ הלילה – היכנסו

צילום עמוד הבית: רונן טופלברג




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • צביקה הגיב:

    יאיר,
    לגבי הכח הנשי העולה. מאוד יפה שאחוז הנשים מכלל הרצים כה גבוה.
    לגבי מנצחת בתחרות – נצחון של אשה במירוץ מעורב נשים/גברים היא תעודת עניות
    למארגני המרוץ שלא טרחו לעניין רצים ברמה גבוהה יותר להתחרות, שהרי ברור שיש פער ב 10 ק"מ
    של כ- 4-5 דקות בקירוב בין הרצים הבכירים לרצות הבכירות.

  • ליאורה הגיב:

    כתבה יפה, עם תובנות מעניינות. ל-1 – קודם כל ברור שלא מדובר במירוץ אתגרי אלא באירוע ספורטיבי עממי יותר, שנית איכות של מירוץ נבחנת בהרבה פרמטרים, לא רק במבחן התוצאה הסופית. שלישית – התוצאה שלה – (במירוץ שהתנאים לפתח בו מהירות גבוהה לא אידיאליים) מדהימה בכל קנה מידה.

  • אחת שרצה הגיב:

    כל מילה בסלע – הייתה ממש תחושה כאילו עיתונים מסויימים יוצאים כנגד המירוץ, ופועלים לבטלו. לגבי הארגון – ממש לא ארגון מופתי…החל ממחסור בקפה, שתיה ומזון (בתחילה ובסיום המרוץ…לא יתכן שרצים שלא יוכלו לרכוש שום שתיה למעט בירה וקוקה וקולה), וכלה בהפרעות רציניות של רוכבי אופניים, וסתם קהל שהתפרצו למסלול, במיוחד לקראת קו הסיום…לצערי ההתייבשויות בהחלט היו קשורות לעובדה שלא הייתה שתיה מספקת למי שלא דאג מראש להביא מהבית.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג