שלום אורח התחבר

שיחזור סיסמה

חזרה

הרשם

אברום בורג אדם בתוך עצמו הוא רץ

ככה לא עושים מרוץ

אברהם בורג קורא לא להשתתף במרוץ השליחים תנ"ך-תש"ח, מרוץ אשר מדיר בחוסר רגישות אוכלוסיות שלמות


אברהם בורג קורא לא להשתתף במרוץ השליחים תנ"ך-תש"ח, מרוץ אשר מדיר בחוסר רגישות אוכלוסיות שלמות

 

מאת:אברהם בורג

אלוהים עדי שקיימת אצלי חומת הפרדה גבוהה בין הפוליטיקה לריצה. שהרי הריצה היתה אחד מאמצעי הגמילה היעילים ביותר שלי מחיי הקודמים. יש בריצה טוהר ושוויון שאין כמעט באף עיסוק אחר בחיינו. כל אחד רץ פעם בילדותו ולכל אחת שמורה הזכות לחזור אל רגעי התום ההם של העבר כדי לשוב ולהתחדש משם. מעט פעמים, אם בכלל, התרגזתי במרוץ או בתחרות. בשביל זה יש ערוצים אחרים יעילים הרבה יותר. הריצה נועדה לשלוות הנפש לא לשם פריקת הכעסים.

ולכן אני כמעט ולא מאמין שאני מקליד עכשיו מאמר שכל כולו ריצה וכעס. קשה לי לומר זאת בגלוי אבל אני מבקש להשמיע את קולי, הבודד והחלש, ולקרוא לא להשתתף במרוץ השליחים 'תנ"ך תש"ח'. אני יודע שהקול לא יישמע. ואם ישמע לא יוקשב, ואם יוקשב לא יוחשב ובכל זאת אני לא יכול שלא להשמיע אותו.

ומעשה שהיה כך היה:
פרק א'

לפני כמה חודשים נפגשתי, על פי בקשתו, עם אחד היזמים של המרוץ. עברנו על המצגת, המסלולים, הנראטיב וכל השאר. 'זה נפלא' אמרתי לו. 'יש מקום לעוד מרוץ שליחים חוץ מהר לעמק וים לים. המסלולים שבחרתם מאתגרים ומתגמלים. וגם הארגון נראה לי מצוין. יש רק חסרון אחד. זהו מרוץ פוליטי, אפילו פוליטי מאד, ואין מקום לשום שילוב בין פוליטיקה לריצה'.

'למה אתה מתכוון?' הוא נעץ בי את עיניו.

'תראה כל המסלולים הנפלאים האלה שאני רץ בהם כמעט פעם בשבוע. עוברים באדמות שהיו פעם – לפני תש"ח – של ערבים. אני בכלל לא רוצה לפתוח את סוגיית הנכבה. זה גדול על שנינו. אבל הריצה שתכננתם עוברת בתוך ישובים ערבים קיימים, והיא אמורה להתרחש בתוך מועצה נפלאה – מטה יהודה – שיש בה שכנות טובה ושלום של ממש בין כל סוגי האוכלוסיות. דתיים וחילונים, קיבוצים, מושבים וקהילתיים, יהודים וערבים, בלי שום חיכוך ומריבה כלל. והנה אתה גורר את המועצה להדרה מוחלטת של האוכלוסייה הערבית. גם במיתוג, גם בתכנים וגם בהתעלמות מוחלטת מהקהילות הערביות של אבו גוש, בית נקובה, ועין ראפא'.

צילום אילוסטרציה: Thinkstock

 

 


''אוי לא חשבתי על זה. אף אחד לא העיר את תשומת ליבנו לזה'. אמר לי בכנות 'אז מה עושים?'
עוד לא קרה כלום', השבתי. 'עוד אפשר לשנות את זה. תגיד לי אם אתה רוצה ואני מוכן לדבר עם ראש המועצה. אני מכיר ומוקיר אותו. הוא  ראש מועצה מצוין ואדם אנושי שעושה ימים ולילות למען רווחת התושבים ולתפארתה של המועצה הטובה הזו. אם הוא ישמע על הבעיה מבעוד מועד הוא ימצא דרך לתקן'.

 
אחרי כמה ימים הוא חזר אלי ואמר: 'לא. החלטנו לא לשנות'. לתומי חשבתי שמדובר במרוץ פרטי ולא ציבורי הבעתי בפניו את צערי על החלטתם ועל כך שלא אשתתף במרוץ ושכחתי מהכל. 

פרק ב' 
בקטע השני של 'מהר לעמק', בסוף העלייה הכותשת מאתר ספיר לכלא צלמון בחום שורף של 35 מעלות פגשתי את משה סוויסה מהמועצה 'שלנו' – מטה יהודה. אברום' הוא אמר לי כשרוחי עוד לא לגמרי בקרבי או בריאותי 'בפעם הבאה אצלנו בבית'. 'אני לא אבוא' אמרתי לו בכעס. יותר מאוחר, אחרי ששתיתי, החלפתי בגדים, הצטננתי ונרגעתי ניגשתי אליו. בקשתי סליחה גדולה על ההתפרצות שלי והסברתי לו את עמדתי. 'לא ידעתי' הוא ענה לי כמו ההוא. 'אף אחד לא אמר לנו כלום'. בא ניפגש.

פרק ג'
נפגשנו. ישבנו שעה ארוכה. היתה לי הרגשה שדברי נופלים על אוזניים קשובות. שיש מקום להפעיל שיקול דעת נוסף, מחשבה שניה, כדי למצוא חלופות. יצאתי מהחדר בהרגשה טובה. יש עם מי לדבר.

פרק ד
ההרשמה בעיצומה. שום דבר לא השתנה. האתר מדבר בעד עצמו: "המסלול עובר לאורך אירועים היסטוריים שבהם נחקקה המורשת היהודית בדם ובאש, מימי התנ"ך – עמק איילון ועמק האלה ועד ימי תש"ח – דרך בורמה, מבצע ההר, לטרון, שלוחת משלטים וקרב הל"ה.

כמו כן תחנות המרוץ יעברו ביישובי המועצה והתושבים יהיו חלק בלתי נפרד מהמרוץ, ושולבו באיוש התחנות, בארגון המרוץ ולא פחות חשוב בעידוד הרצים ויצירת אווירה”.

נכון, כאן נחקקו פרקים בדם ובאש. אבל לא רק. היו כאן גם פרקים של שלום, רווחה ושלווה, פריחה רוחנית, רב תרבותיות ושלום בין שונים. ואני מתקשה להבין למי הכוונה באמירה: "התושבים יהיו חלק בלתי נפרד מהמרוץ"? לכל התושבים? לחלקם היהודי בלבד? לחסרי המודעות? חבל! המרוץ הלא מתחשב, הלא רגיש, הלא מכיל, הלא שוויוני, יוצא לדרך. זאת לא שאלה של ימין או שמאל, זאת סוגיה בסיסית של אנושיות, התחשבות, רגישות שבפעם הראשונה בתולדות הריצה העממית בישראל יירָמסו ברגל ספורטיבית לא מתחשבת.

למרוץ הזה במתכונתו ובמיתוגו אני לא בא.

13.6.2013


הבלוג של בורג בשוונג– אדם בתוך עצמו הוא רץאברום בורג – רץ חושב רץ חושב

 

 

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

  • 1.מאמר טרחני, מאוס ועלוב
    תפסיק לכתוב כבר את השטויות האלה. מביש.

    גילי (12/06/2013)

  • 2.
    אברום שלום
    גם אני הייתי בהר לעמק באותם לפני חודש וחצי קטעים ממש "בוערים מחום"
    ולנושא יותר בוער . כנראה שאנשים פה התבלבלו מדובר במירוץ המדגיש את המורשת היהודית ניתן להזמין רצים מכל הדתות לא בוצע פה מרוץ לזכר מלחמת ששת הימים וכיבוש השטחים או לחילופין מרוץ לזכר הנכבה.
    בסך הכל מורשת שחשובה לא פחת מספורט וניתן לשלב ביחד
    אתה לדעתי שוגה כי אתה מכניס פה פוליטיק ביגטיים
    תודה

    אלכס (12/06/2013)

  • 3.בואו בהמוניכם
    כמה צביעות והתחסדות.
    מי שמכניס פוליטיקה למקום שמלכתחילה לא הייתה שם זה אתה מר ח"כ לשעבר בורג. 
    אם לא מתאים לך פשוט אל תרוץ אבל אל תגלגל עיניים בתמימות מעושה ובטח אל תכניס פוליטיקה בכוח.
    אני בבאופן אישי לא עושה הבחנות ומשתתף במרוצים המתקיימים בהתנחלויות בצד מרוצים המתקיימים בקיבוצי השוה"צ.
    אין שום פסול, ההפך מכך, להיות גאה במורשת הלאומית שלנו.

    רץ ותיק (12/06/2013)

  • 4.
    פעילות ספורטיבית חלא חייבת להיות חלק מאינדוקטרינציה. למירוצים אין מטענים עודפים. למרתון טבריה קוראים על שם המקום. מהר לעמק זה מסלול ומין לים זה כיוון. תארי לך שלטבריה היו קוראים מירוץ קברי קדושים (כי הרמבם קבור שם). או שמהר לעמק היה נקרא "יהוד הגליל". ומים לים היה נקרא ארץ ישראל השלימה". היית באה?למרוץ הזה צריך לקרוא "לב הארץ". "בדרך אל ההר" או "בין עמק לגבעה" "בין הר להר". שמות מהסוג הנייטרלי שכולם יכולים להיות חלק.

    באופן עקרוני אני מאד בעד זיכרון, מסורת ומורשת. אבל בחכמה וברגישות. מישהו היה בא "למירוץ הנכבה"? לא, נכון?! לכן יש מספיק דרכים להיזכר בתנך ולהנציח את תש"ח. אבל לא כך ולא אגב פעילות ספורטיבית. לא כל החיים זה עמולה.

    אברום (12/06/2013)

  • 5.האמת והנרטיב
    האם אין לנו היסטוריה שלנו? האם בתש"ח לא נלחמנו נגד הערבים? כמה עוד נמוך אברום רוצה שנרד? מותר לנו גם להדגיש את ההיסטוריה והייחוד שלנו בלי לחשוב על אחרים. נראה לי עיוות מוחלט של המציאות וגרוע מכך איבוד כל חוט שדרה של המייחד אותנו כקבוצה. והאבסורד הגדול הערבים בכלל לא חשבו על זה.

    אריאל (13/06/2013)

  • 6.בורג – איבדת כל קרבה למציאות
    המירוץ הוא לשם מירוץ, לאף אחד לא אכפת מפרופגנדה השמאלנית שלך, אנחנו כאן וזו עובדה, ירצו או לא ירצו אותנו הערבים.

    קרן (13/06/2013)

  • 7.צביעות מושלמת
    אולי גם נפסיק לחגוג את יום העצמאות של המדינה היהודית באתרים הסמוכים לישובים ערביים או – שומו שמיים – בפרק קנדה שהוא על חורבות יישובים. ואולי אף נבטל שמות כמו:"גבעת עליה" או "בית השיטה" ונחזור לשמות הקודמים: "ג'בליה" ו"שאטה". מזל שקודמיך בתנועת העבודה היו חדורי שליחות ציונית.

    אפי (13/06/2013)

  • 8.מישהו הבין על מה הוא מדבר?
    נשמע כאילו גם סוויסה והיזם לא הבינו מה התמהוני הזה רוצה.
    כנראה לא היה נעים להם לנפנף אותו.

    אבריימלה (13/06/2013)

  • 9.לדעתי הסיבה היא אחרת
    שונה מהותית מכל האמור במאמר .הסיבה למאמר היא אחת לדעתי – בזילות הבלתי נסבלת במירוצים במדינת ישראל הקטנה .יותר מידי מירוצים , פחות מידי מקום , פחות מידי ארגון , פחות מידי תשומת לב לפרטים הקטנים .

    לדעתי , 3 מרתונים , 1 איש ברזל , 2 חצי איש ברזל ועוד 5-6 מירוצים ברמה גבוהה ומתוקתקים , היו חוסכים כל מיני רעיונות הזויים והמצאות מסלולים עם שמות כאלה ואחרים .

    200-500 איש במירוץ … זה לא הישג – מצטער .

    מישהו שרץ (13/06/2013)

  • 10.לא רץ
    הניתוק בין פוליטיקה לספורט חייב להישמר.

    לירון (13/06/2013)

  • 11.אתה פשוט לא רלוונטי וטוב שכך.
    מזל שמדינת ישראל היא עדיין דמוקרטית ואנשים כמוך לא יכולים להיות בשלטון.

    עודד (13/06/2013)

  • 12.ממתי ציונות ומורשת הפכה לפוליטיקה? רפי (13/06/2013)
  • 13.זו ארצנו, ארץ התנך, ומדינתנו מתש"ח. תנוח
    (לפחות הוא מודע לנחיתות השפעתו…)

    צבי צב (13/06/2013)

  • 14.מפאת כבוד החברים לא מתייחס כמו שרוצה. הפרדת ספורט מפוליטקאים!! (לת)חילוני מרכזלאימני (13/06/2013)
  • 15.האיש הזה היה ראש הסוכנות היהודית?
    לפי השקפתו הפולטית לא היה צריך להיות שם. כנראה השכר, הטיסות במחלקה הראשונה, הרכב 4X4, הכיבודים ויתר הדברים הטובים השכיחו ממנו לתקופת הכהונה את השקפתו.

    היהודית? (13/06/2013)

  • 16.בורג. אתה רציני? הערבים יהיו מוכנים לזרוק עליך אבנים (לת)אם לאלמעלהמזה (13/06/2013)
  • 17.היה קשקשן עוד מינקותו אייל (13/06/2013)
  • 18.אויש…  אורן (13/06/2013)
  • 19.צודק. תודה על טקסט חשוב.
    כי את הארץ הזה חולקים עמים, אמונות ומסורות שונות, ויש מקום לכולם, על בסיס כבוד הדדי ושיתוף פעולה. התעלמות מהאחר היא פתרון של טיפשים.

    אורי יואלי (13/06/2013)

  • 20.והטיפשים-כפי שאתה רואה מהתגובות
    הם הרוב במדינה שלנו.

    עודד (13/06/2013)

  • 21.חפרן, נמאסת (לת)תפוח…..רחוק מהעץ (13/06/2013)
  • 22.לא הבנתי מה הבעיה דובב (14/06/2013)
  • 23.להוציא מחוץ לחוק את טריאטלון הנשים! אברהם חסרליבורג (14/06/2013)
  • 24.אני מאוד מכבד אותך, אבל … ניר (14/06/2013)
  • 25.רגישות במקומה
    תודה לך אברום על הכתבה.
    בעקבותיה שמתי לב עד כמה חשובה הרגישות שלנו לאוכלוסיה הערבית.
    עלינו למצא דרך שבה נחזק את הקשר לארץ , אך מבלי לפגוע באופן מיותר בתושביה הערבים.

    יאיר אנדן (14/06/2013)

  • 26.למה כל פעם שהאיש ההזוי הזה מפליץ (לת)זה אמורלענייןאותי? (14/06/2013)
  • 27.מחר יבור בורג ויטען שיום העצמאות הוא הדרה
    זכותם של הערבים לציין את הנקבה (שגרמו לעצמם במו ידיהם)
    וזכותנו לציין ולחגוג את ההיסטוריה שלנו כעם יהודי אין בכך הדרה יש בזה הרבה חינוך לציונות ולימוד של העבר בדרך יפה ומקורית ומי שעיניים לו בראשו ושההיסטוריה הזאת עשתה עימו הרבה טוב בהמון תחומים (שערו בנפשכם שערביי ישראל היו היום סורים למשל) יכול לבוא ולשמוח ולהשתתף כשווה בין שווים
    כל הכבוד למארגנים ואל תיפול רוחכם מהבורגים למינהם

    קוביש (14/06/2013)

  • 28.לא הבנתי…
    קראתי הרבה "לא", אבל לא הבנתי מה אברום היה רוצה ש"כן" יהיה.
    בסוף הועלה משהו כללי, אבל הייתי מצפה לפירוט, מה לדעתך היה צריך לעשות.
    ולמה לא כתבת כך, כאשר היה מרתון בית לחם, אליו בכלל לא הוזמנו…

    יון (15/06/2013)

  • 29.אברום הקול השפוי אבל…
    הנה אחרי שהערת את תשומת ליבי לא אשתתף במירוץ הזה. 
    יש טעם נפגם לפרסם את זה באתר הזה שהוא של חברה שמפיקה ארועים דומים (ים לים) ויש טעם נפגם, הרי כתבה כזאת על אירוע של החברה לא היה מתפרסם.

    ענר (15/06/2013)

  • 30.לא יאמן גמרץ (15/06/2013)
  • 31.מרוץ תנ"ך עד תש"ך
    כתבה לא ראויה של מר בורג , מוטב לא הייתם מפרסמים אותה , תפסיקו לערב ספורט עממי עם פוליטיקה ולייצר סאב טקסט הקורא להחרמת מרוצים , זו לא הכתבה הראשונה בו אתם מערבים פוליטיקה זולה עם ספורט

    הרש (15/06/2013)

  • 32.אברום -הזהר בזקנתך
    אברום ידידי,כחבר לדרך פוליטית בשנים עברו – באמת שאתה מגזים.להיפך- אני רואה בריצה במרוץ הזה , שעובר גם בישובים ערביים משהו מאחד ומיוחד. אין לערבב פוליטיקה בספורט!

    בחייך אברום – הזהר בזקנתך שלא תאפיל על ימיך היפים

    יששכר כהן

    חבר לדרך (15/06/2013)

  • 33.אברום שלום
    אברום שלום. קראתי את דעתך, ואם אני מנסה להסביר לעצמי את הדברים בפשטות אני מבין אותם כך: מה שבעיקר מפריע לך הוא האתוס שהודבק למרוץ על פיו "המסלול עובר לאורך אירועים היסטוריים שבהם נחקקה המורשת היהודית בדם ובאש, מימי התנ"ך – עמק איילון ועמק האלה ועד ימי תש"ח – דרך בורמה, מבצע ההר, לטרון, שלוחת משלטים וקרב הל"ה.".כאשר עיקר ה"חקיקה בדם ובאש" הוא מול ערבים שלא מעטים מהם מהווים חלק מהמועצה בה עובר המרוץ, הבעיה שאתה מציג היא שהמרוץ הופך לארוע של "מורשת קרב יהודית-עברית" אשר בהגדרה, ערבים יתקשו למצוא בה את מקומם. השאלה בעצם היא האם נכון/מתאים/ראוי/לגיטימי/רצוי שריצה אזרחית בבגדי ספורט תהפוך לארוע הנצחה "צבאי" יהודי.

    לכשעצמי אני סבור שלא חסרה לנו בחיינו הנצחה של קרבות, כמו גם של "דם ואש". החלקים העקובים מדם (או שעלולים להיות עקובים מדם), מבקרים אותנו כמו שאנחנו מבקרים אותם, די פעמים, גם ביחס לעבר וגם ביחס להווה/עתיד (וזה אפילו ללא ההנצחה). די לקרוא עיתון במדינה כדי לקבל כל יום סקירת איומים מפורטת בדבר המכות שיכולות לנחות, ומדוע חלילה אסור לנו לגרוע שקל אחד מתקציבי הבטחון שרוששו כבר מזמן את החברה הישראלית.

    אז לשאלה אם אני אישית הייתי בוחר לאפיין ולמתג אירוע ספורט אזרחי כאירוע של ריצה באתרי קרבות עתיקים יותר ופחות? לא. זו יותר מקרוב לוודאי לא היתה בחירה שלי. בייחוד כאשר ישנה מספיק תרבות, חקלאות ומורשת אזרחית (ואפילו רב-דתית) במועצה האזורית מטה יהודה כדי למלא 30 מרוצים שנעים דווקא באתרי תוכן אזרחיים-תרבותיים.

    אני גם יכול להבין את הסלידה שלך (כפי שאני מבין אותה) מרוויון המיליטריזם שבתוכו אנו חיים בוקר וערב (עד שרבים כבר לא שמים לב לעוצמתו). גם לי זה כבר יוצא מכל חור (ויש הבדל בין ישראליות וגם ציונות, לבין הרווייה מיליטריסטית).

    אבל אני, דווקא לא הייתי קורא לאיש לא להשתתף במרוץ. אינני אוהב קריאות לחרם וגם לא קריאות לגינויים. תחושתי היא שממילא ראוי לחרם או גנאי טבעי ובלתי משתמע לשתי פנים (למשל – כמו מעשי אלימות או דברים ברורים שכאלה), לא נזקק לקריאות לחרמות. מה שלא זועק בצורך בגינוי טבעי כבר חודר כנראה למיתחם של השקפות שעשויות להיות לגיטימיות (גם אם הן לא בהכרח כאלו), ולכן באותם מקרים, הצמצום והזהירות נכונים יותר.

    בהחלט ייתכן שאני לא מחוברת מספיק לציבוריות ולתקשורת הישראלית (אני מניח שאתה עברת כבר סוציאליזציה עמוקה ויסודית בהרבה לעניין עוצמת השיח השגורה באותם מחוזות, במהלך שנותיך הציבוריות), אבל כך אני חי.

    לכן לא אצטרף לקריאתך (להחרים את המרוץ) למרות שהאיפיון שלו כמרוץ בעקבות "דם ואש" אינו לטעמי האישי.

    שבת שלום, חגי אשלגי

    חגי אשלגי (15/06/2013)

  • 34.להבא, תחסוך לנו אותך (בבקשה) (לת)אלעד (15/06/2013)
  • 35.יישר כוח!
    מר בורג,תמיד היית בעיניי סמל ומופת להרבה דברים. כתבת מאמר מדהים, שמבטא את דעתם של רבים מהרצים.
    תודה לך על הבעת דעתך.
    גם אני לא אשתתף במירוץ, בגלל הסיבות שציינת בכתבה. תודה על הארת העיניים.
    ניר אבישי כהן
    מרתוניסט,איש ברזל ומאמן קבוצת הריצה 489

    ניר (16/06/2013)

  • 36.שכנעת אותי – לא משתתף!
    הצלחת לנסח היטב הרגשה לא נעימה שליוותה אותי בקשר למירוץ הזה. 

    שי (16/06/2013)

  • 37.היכן המציאות הנושכת ?
    אני תמהה האם לא הגיע הזמן שמשהו יעשה מאמר "מציאות נושכת" על ניגוד העניינים החריף שבו מצוייה שוונג? מצד אחד מפיקת אירוע מתחרה : מירוץ שליחים מים לים, מצד שני מעלה מאמר נגד מירוץ שליחים מתחרה. מעניין !

    מבולבלת 3 (16/06/2013)

  • 38.עידן
    ההרשמה למירוץ נסגרה תוך פחות משעתיים וההמתנה ארוכה….
    תודה לאברום ולאתר שוונג על הפרסומת למירוץ!!!

    ככה כןעושיםמירוץ (16/06/2013)

  • 39.קשה לי לכבוש את הזעם
    העולה בי למקרא המכתב הזה. לא חשבתי להשתתף במירוץ הזה ועכשיו אעשה הכל כדי שכל מי שאני מכיר יגיע ואני מכיר הרבה…
    1. למשה דדון ולמארגנים: ישר כוח!!!
    2. לאדון בורג: קשה לי לאבחן מאיזה הפרעה נפשית אתה סובל. אבל אין ספק שהיא חמורה ביותר.
    3. לאנשי שוונג: למה אתם נותנים לזה במה? אלא אם העורך מזדהה עם אברום בורג. עכשיו נתחיל לבחון כל ארוע לאור השקפתו הפוליטית של בעל בלוג זה או אחר??

    תושב מטהיהודה (17/06/2013)

  • 40.תגובת מארגני המרוץ?
    שלום,
    אני רשום למרוץ ופתאום שמתי לב למאמר זה. ראשית לא נעים לקרוא על סוג של חרם. שנית, הייתי מצפה מעורכי אתר זה שיפרסמו את תגובת המארגנים (אמנם זה בלוג אבל הוא בהקשר מסוים של ספורט ולא אישי\פוליטי).אני כשלעצמי מה שנקרא מתנחל, ז"א שרגיל לחיות בין בני דודינו הערבים ואשמח אם המרוץ יעבור גם ביישובים ערביים שאינם במצב לוחמה. באופן אבסורדי בינתיים אבו-גוש הותקפה על ידי כנראה יהודים כולל מכוניתו של הכותב – נפלאות דרכי המזה"ת.אם אכן באופן בולט המרוץ עובר רק ביישובים יהודיים ולא משיקולי המסלול – יש לתת לכך הסבר ו\או לשנות.

    בכל מקרה "זה רק ספורט"…

    ראובן (18/06/2013)

  • 41.לא מבינה את שוונג על פרסום זה!
    מדוע אתם נותנים במה לאיש זה??? האם אתם מעודדים פעילות גופנית או מפרסמים נגד אירועי ספורט??? מדוע לערב פוליטיקה לתוך כל זה? אני קוראת חדשה של המאמרים שלכם, ואני חייבת לומר שאני מאוד מאוכזבת ממכם!!!

    שושנה, ירושלים (21/06/2013)

  • 42.חוסר תשומת לב בילדות
    אברום , 
    הרי גם אתה יודע שמדובר בפוסט דמגוגי וטפשי .
    ברור שזה נובע מחוסר תשומת הלב שלה אתה זוכה עכשיו אחרי שנים בקידמת הבמה . 
    פסיכולוגים היו טוענים שזה כנראה נובע ממשהו עמוק יותר ,אולי מחוסר תשומת לב מהילדות ( בכל זאת , אבא בכנסת , בממשלה , בלי הרבה שעות בבית ) 
    מאחל לך בריאות ואריכות ימים ושתמצא שוב את הדרך בחזרה אל השפיות . ישי

    ישי (03/07/2013)


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: info@shvoong.co.il

2020 © ריצה, אופניים, טריאתלון, שחייה | שוונג  כל הזכויות שמורות