טיפ מנטלי אחרון לקראת מרתון ירושלים

המשבר אורב לכם בקילומטרים האחרונים, מחכה לשעת כושר ולרפיון רגעי של הרוח, אומר המאמן דניאל קרן ומסביר איך תילחמו בו בנחישות וברגישות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

צפוי כמו רעם אחרי ברק, כמו זריחה בסוף לילה, כמו הנגאובר אחרי לילה של שתייה כבדה. המשבר המופיע בקילומטרים האחרונים של המרוץ צפוי עד פתטיות. מחכה לשעת כושר, לרפיון רגעי של הרוח, לרפיון רגעי של תשומת הלב ואז הוא תוקף תקיפה כלל-חזיתית, בלי רחמים, בכל הכלים. מתנפץ באכזריות על חומות כוח הרצון, זורע ייאוש בתקוות, מעלה שאלות של "למה-אני-צריך-את-זה" שכל מטרתן היא דמורליזציה.

"למה-אני-צריך-את-זה" | צילום: פלאש 90

כמו רעם אחרי ברק

לעתים ההתקפות באות בגלים, לעתים זו התקפה אחת ומשנהדפה לא תישנה, לעתים ההתקפה היא כמלחמת גרילה, מתוחכמת, פוגעת במספר יעדים אסטרטגים בו זמנית ולעתים זו מלחמת התשה, אטית כואבת ומעצבנת. עזי הרוח בינינו ולמודי הקרבות מסתכלים לו בעיניים. כבר מרחוק רואים את המשבר מתקרב, מוכנים לקראתו וששים אלי קרב. בנחישות ובהחלטיות מביסים אותו וממשיכים הלאה. את חסרי הניסיון הוא יתקוף מהמארב. יתפוס אותם לא מוכנים ויעשה בהם שמות. הנחישות תשלם את עיקר המחיר, שאלות יעלו, היסוסים יצוצו וחומות ההגנה יקרסו.

אנחנו, אנשי השלום נתבונן, נתכונן ונשתדל להימנע מהעימות. יתקיף מכאן – נחמוק לשם, יכה בנקודת תורפה – נחזקה, יתיש אותנו – נחשוק שיניים ונתגבר. לא יוותר, יעשה אלים ויתאכזר – נילחם בו. נילחם בחירוף נפש. נילחם וננצח. ננצח כי אנחנו יודעים מה שהוא לא יודע. רק עוד קצת, רק עוד קילומטרים ספורים ואנחנו נניף את הידיים לאוויר ובחיוך גדול של ניצחון נחצה את קו הסיום.



דניאל קרן | מייסד מועדון רצי תל-אביב ומחבר "ספר הריצה השלם"




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג