בבריטניה העירום נעשה יותר נוח

בסוף השבוע התקיים בקנטרברי מסע אופניים בעירום, אשר נועד לקדם את המסר "המופשט" - יותר רוכבים, פחות זיהום. אז איך זה שבישראל עדיין אין אירוע דומה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מסע אופניים בעירום

אל מול כל התופעות שאנחנו מכירים מעולם הספורט, ויש הרבה כאלו, הדיווח הבא שמגיע מבריטניה גדולה או יותר מדויק מקנטרברי, הוא אולי המסעיר, הקייצי ו"המופשט" שבהם. אולי לא מדובר במסע נוח כשלעצמו, אך בסוף השבוע התקיים בממלכה שוב אירוע רכיבת האופניים העירומה העולמית, או בלעז "World Naked Bike Ride". קצב הזיהום העולמי אולי לא הופחת מאז 2003 שהתחיל "מסע העירום", אך המודעות בוודאי עלתה ובויקיפידיה ניתן למצוא ערך לאירוע המתגלגל הזה.

יוטיוב | רכיבת האופניים העירומה – הסרט המלא

יותר אופניים, פחות זיהום

מסע האופניים שמתקיים מדי שנה גם בקנטרברי וגם בברייטון (השנה יתקיים בפעם ה-9), נועד בעיקרו כהתרסה נגד השימוש האובדני לדבריהם, בשימוש בדלק למכוניות וכנגד זיהום האוויר. המטרה ברורה מאליה, "יותר אופניים, פחות זיהום" והגימיק איך לא – רכיבה בעירום לאורך הרחובות הראשיים באישור משטרה כמובן ובסיועה.

כמובן שכל אירוע כזה מושך אלפני אנשים ותייירים אל הרחובות אשר מצלמים את האירוע אשר מדווח בכל כלי התקשורת בבריטניה ובעולם. לאור הצלחתו כך אומרים המארגנים, הוא הועתק למדינות רבות בעולם אשר מזדהות עם המסר האנטי-זיהומי ועם הרצון לזעזע ולו לרגע את הקהל ולהחדיר לו את המודעות לנושא. בין הערים שמקדמות את המסע ניתן לראות את אמסטרדם, לונדון, אוקלנד, וושינגטון, טורונטו סן פרנסיסקו ועוד. מתי אצלנו? קשה להגיד. מצד אחד בהעדר תחבורה אלטרנטיבית נוחה אשר תסייע לתושבים להותיר את המכונית בבית ולרכוב על אופניים, קשה לראות את הישראלים עושים זאת בהמוניהם. מצד שני לא היינו רוצים לדמיין את כוחות המשטרה שיאלצו להגן על ה"רוכבים הערומים" מפני שומרי צניעות למיניהם. בינתיים מה שנותר לנו הוא להתריס באמצעים אחרים של מודעות.

עדיין לא חברים של שוונג בפייסבוק? הצטרפו עכשיו וקבלו את כל התכנים הכי מעניינים!

מסע אופניים בעירוםמסע אופניים בעירום מסע אופניים בעירום מסע אופניים בעירום מסע אופניים בעירום

 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג