איך לא תפסיקו להתאמן גם בפסח?

השגרה נשברת לרסיסים בפסח בגלל המצות והארוחות התכופות, הנופשים הארוכים והמפגשים החברתיים-משפחתיים, אז איך בכל זאת ניתן לנהל את הימים הללו ועדיין להתאמן באופן ראוי ולשמור על תזונה באופן שפוי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אביב הגיע, פסח בא וכולנו חוגגים. ארוחת ליל הסדר, ארוחת שאריות מליל הסדר, קצת "על האש" כי יש יום יפה, וגם הדודה הזמינה לארוחה סתם בשביל לפנק, וכמובן יש את ארוחות הסופשבוע והנה הגענו לעוד 2-3 ארוחות שסוגרות את החג בחג השני. על זה נוסיף חופש, ילדים, אטרקציות, טיולים, בילויים, ים ו….אימונים? איך בין כל השגרה שנשברת, שפע של ארוחות ובילויים מצליחים להכניס את האימונים ללו"ז שלנו?

התזונה משתנה גם בשל עומס הארוחות

פסח הוא חג ארוך ולכן קשה לשלב אימונים גם בשל ארוחות החג שלעתים גוררות עלייה במשקל וגם בשל שיבושי הלו"ז, מה שמוביל די מהר לירידת במוטיבציה להתאמן. ירידה זו גם גוררת קושי לחזור לאימונים מיד אחרי החג.

אז איך בכל זאת נשלב אימונים בחג ארוך?

1. זה בסדר להפחית

יש שגרה ויש מחוץ לשגרה. זה לא אומר שצריך להפסיק להתאמן אבל אפשר להפחית ועדין לשמור להתאמן אבל קצת פחות.

טיפ: קחו את מספר האימונים השגרתיים וקצצו לחצי. למשל מ-4 אימונים בשבוע ל 2 אימונים בשבוע. במצב זה לא תצאו לגמרי מענייני הכושר אלא רק תצמצמו. גם לא תפגעו בכושר וגם לא תפגעו במוטיבציה.

2. תכנון מראש ביומן

קחו את היומן שלכם וסמנו את כל הפעילויות המתוכננות כמו ארוחות, טיולים ובילויים. לאחר מכן, קבעו ביומן את הימים והשעות בהם כן תוכלו להתאמן ורשמו זאת ביומן בדיוק כמו פגישה או כל מפגש משפחתי.
טיפ: גם תוכלו להתאמן וגם להתפנות לזמן משפחה ושאר פעילויות החג.

לתוספי תזונה בשוונג-שופ לחצו כאן

3. קבעו אימונים עם חברים

אם כבר חופש, למה לא ליהנות מהעניין עד הסוף? זה הזמן לקבוע גם עם חברים שנופשים להצטרף אליכם לאימונים אביביים.
טיפ: גם יהיה מישהו שידרבן אתכם (כי לא נעים להבריז לחבר), גם תרוויחו בילוי חברתי וגם תצליחו להתאמן.

4. שילוב אימוני חופש

יש אימוני שגרה ויש אימוני חופש. גם אם נסעתם ליעד אחר (בית מלון/חו"ל) או נשארתם בבית אבל לא רוצים לפגוע בחופש המשפחתי, שלבו אימוני חופש. מדובר באימונים שאינם בהכרחם מדודים או מדויקים ועל פי תבנית שאתם מכירים אלא אימוני כיף כמו אימוני כח ומשחקי כדור על שפת הים, שחיה בבריכה של המלון, סט תרגילים עם הילדים במרפסת בבית מלון, הליכה/ריצה.
טיפ: גם הליכה נמרצת במסלולים מאתגרים הנמצאים בקרבת מקום החופשה יכולה להוות פתרון.

5. יש זמן לאימון ממושך יותר

דווקא בחג, כן אפשר למצוא יום פנוי או מספר שעות פנויות לבצע אימון ממושך יותר או במקום מרוחק יותר, שאין לכם זמן אליו בשבועות רגילים.
טיפ: טיול אופניים ארוך, ריצה בחיק הטבע במקום מרוחק מהבית ועוד.

וכמובן על כל שבירת שגרת האימונים, צריך לזכור שגם התזונה משתנה גם בשל עומס הארוחות וגם בשל אי אכילת חמץ מה שמוביל לעתים לשיבוש התיאבון הרגיל, נפיחות, עליה במשקל ובעיקר הרגשה רעה. אל תייסרו את עצמכם יתר על המידה, לכל הפחות, נסו לאמץ את הטיפים לשמירה על הכושר כך שעם סיום החג תוכלו לחזור גם למסלול התזונתי האישי שלכם במהרה וגם לכושר.

חג שמח לכולם.



יעל לביא | מאמנת כושר וריצה ""אימונעים"




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג