8 סיבות מצוינות להגיע השנה לצליחת zoggs בכנרת

לא חייבים לשחות את המרחק ברציפות, אף אחד לא מתחרה בשני ואפילו מכינים לנו שינוי קטן ומרענן בגרסה ה-65 של אירוע השחייה הגדול בארץ. כנסו ותבינו למה אתם רוצים להיות שם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

להרשמה לחצו כאן

צליחת zoggs בכנרת תתקיים השנה בפעם ה-65 ביום שבת ה-15 בספטמבר. במציאות של היום יהיו כאלה שיתייחסו אליה כעוד אירוע ספורט מיני רבים, אבל צריך לזכור שלא סתם הצליחה מושכת אליה אלפי אנשים מדי שנה. יש לזה כמה סיבות מצוינות ולא מדובר רק בוותק של האירוע. אז אם אתם מתלבטים, או אולי לא מכירים מספיק – הנה 7 סיבות מצוינות להגיע השנה ולהשתתף בצליחת zoggs בכנרת.

1. יודעים לשחות? פשוט תגיעו

נעשה קצת סדר. בצליחת zoggs  בכנרת יש שני מקצים, הארוך ל-3.8 ק"מ (מחוף האון לחוף ירדן) והקצר ל-1.8 ק"מ (מחוף מעגן לחוף ירדן). במשחי מים פתוחים תחרותיים ורגילים, ממליצים בדרך כלל למי שרוצה לצלוח מרחק מסוים, להגיע עם ניסיון של שחייה רצופה בבריכה למרחק גדול יותר.

במקרה של הצליחה בכנרת זה שונה לגמרי. העובדה שכל אחד עושה את זה בקצב שלו, ושבכל 250 מטר ניצבות במים רפסודות שאפשר לעלות עליהן ולנוח, מאפשרת גם למי שלא יכול לשחות את המרחק הזה באופן רציף להשתתף. כמובן שהמקצה הארוך מיועד לשחיינים המנוסים שיכולים לשחות הרבה, אבל במקרה של המקצה הקצר – גם מי שברמת שחייה של קילומטר אחד בבריכה, יכול להיכנס למים, לשחות, ולעלות לנוח על רפסודה מתי שבא לו. תוסיפו לזה את העובדה שגם בכניסה וגם ביציאה יש המון מים רדודים, ושתמיד יש הרבה מאוד אנשים מסביב. כך תקבלו אירוע שחייה עממי שהוא גם בטוח עבור מי שקצת חושש מהשחייה בלב ים, כי בסופו של דבר לא ממש מרגישים ששוחים בלב ים.

2. בילוי נטו – הכי רחוק מתחרות

העובדה שצליחת הכנרת היא לא תחרותית ואין שום מדידת זמנים, מאפשרת גם לשחיינים מנוסים ומהירים להגיע כדי לבלות. במקרים רבים רואים שחיינים כאלה מגיעים עם אנשים אחרים שמעולם לא היתה להם הזדמנות לבלות אתם תוך כדי שחייה. כולם שוחים באותו קצב, ומי שרוצה יכול להשתמש בעזרים שאי אפשר להתחרות אתם במשחי מים פתוחים כמו סנפירים או מצוף.

כל הזמן רואים אנשים מסביב, תמיד יש תמיכה של הקהל הרחב, אפשר לעצור ולדבר, ליהנות מהנופים, ובסופו של דבר תמצאו את עצמכם כל כך מהר בחוף ירדן, שלא תבינו מתי בכלל שחיתם.

3. זה הזמן להיות בכנרת

צליחת zoggs בכנרת מתקיימת השנה בסוף השבוע שבין החגים, אחרי ראש השנה ולפני יום כיפור. הרבה מאוד אנשים הופכים את הצליחה לסוף שבוע שלם שבו הם מגיעים לכנרת ביום שישי בבוקר, לנים במקום מפנק, ומתייצבים בשבת בבוקר לשחייה אחרי שינה טובה.

אם תבדקו מחירים, בטח לא תופתעו לגלות שמקומות הלינה באזור הרבה יותר יקרים במהלך החגים, כך שגם מבחינה כלכלית כדאי מאוד להזמין את סוף השבוע בכנרת במהלך הצליחה, וכך תשיגו רווח כפול – גם תהפכו את החופשה ליותר אקטיבית, וגם תלונו בכנרת במחירים יותר נוחים יחסית לסופי השבוע האחרים באותו החודש. ובכלל, אחרי יולי-אוגוסט מזג האוויר אמור להיות קצת פחות חם, לפחות סטטיסטית, כך שבהחלט מדובר בתקופה מצוינת להיות בכנרת.

4. השנה יש שינוי

מי שהשתתף בצליחות האחרונות רגיל לסיים אותן בחוף צמח, אלא שהשנה החוף הזה בשיפוצים, ולכן נקודת הסיום הועברה לחוף ירדן שנמצא בהמשך כביש 90 צפונית לצמח, ליד בית הספר בית ירח. זו גם הסיבה שהמקצים של צליחת הכנרת ארוכים ב-300 מטר השנה. מי ששוחה את המקצה הארוך, ישחה למעשה בקו ישר על המפה.

כל אחד נכנס בשקט שלו למים. צליחת zoggs בכנרת | צילום: שרון ענבי

מבחינת ההפנינג בסיום, בחוף ירדן יקימו תפאורה דומה לזו שהיתה תמיד בחוף צמח, כך שההנאה על החוף מובטחת.

5. לשחות עם הילדים

יש לא מעט אירוע ספורט עממיים שבהם לא כל כך רואים ילדים קטנים, אבל בצליחת zoggs בכנרת ההשתתפות מותרת מגיל 7, בתנאי שהילדים יודעים לשחות. זו צריכה להיות כמובן האחריות של ההורים, אבל עבור מי שיודע לשחות מדובר באירוע כיפי ומהנה בעיקר בגלל אותן נקודות מנוחה, שהילדים כל כך אוהבים לקפוץ מהם בחזרה למים. האמת היא, שגם אם יהיה להם כוח להמשיך, הם יתעקשו לעצור בכל רפסודה ולקפוץ ממנה למים. וכן, גם הפעם המשתתפים מקבלים שוקו ולחמניה עם היציאה מהמים – אז תכינו את הילדים.

6. התנאים במים

מי שנוהג לשחות בחופי הים התיכון יודע שהקיץ הישראלי מקשה מאוד על ההנאה מהשחייה בגלל טמפרטורת מים גבוהה וגם בגלל זרמים חזקים בים, בימים שבהם אין שרב. בכנרת, בדרך כלל, הכל הרבה יותר רגוע. הים השקט מקבל את פני המשתתפים ואתו טמפרטורת מים מפנקת של 23-24 מעלות. התנאים הכי טובים להעביר פרק זמן ארוך במים. וכשמדובר במים מתוקים, אין שום בעיה להעביר את הזמן וליהנות.

7. לרוץ לספר לחבר'ה

אז נכון שמצד אחד זו לא תחרות ואף אחד כאן לא יכול להשוויץ בפודיום. מצד שני, למרות כל התנאים הנוחים – עדיין מדובר באתגר פיזי מכובד מאוד, גם למבוגרים וגם לילדים. לא צריך להיות בעל ניסיון כדי להבין עד כמה צליחה של אתגר מהסוג הזה תורמת לביטחון העצמי שלנו, להנאה, וכן – הילדים לגמרי יכולים להשוויץ בזה. במקרים רבים, הילדים שכל כך מבסוטים מעצמם על ההישג, הם אלה שדואגים להחזיר את המשפחות שלהם מדי שנה לכנרת. אז כן, כל אתגר פיזי שעוברים בהצלחה תורם המון לכל אחד, והקסם במקרה הזה הוא שאף אחד באמת לא מתחרה אחד בשני והסלוגן הידוע שאומר ש"כולם מנצחים" מורגש אפילו יותר באירוע הזה.

8. כל אחד נכנס מתי שבא לו, אין צפיפות 

לא בא לכם להיכנס למים ב-6 בבוקר? אין שום בעיה, אתם יכולים לעשות את זה גם שעתיים לאחר מכן. היופי בצליחת zoggs בכנרת הוא שאין זינוק אחד. היתרונות הם רבים: זה אומר שאין כניסה המונית למים, וכל אחד נכנס ברוגע שלו ולא מרגיש לרגע אחד צפיפות של אנשים אחרים. זה אומר שלא צריך להילחץ. כמובן שלא צריך לחכות לרגע האחרון כי יש התארגנויות לפני, אבל במיוחד אותם אנשי שבוחרים להגיע בבוקר הצליחה יכולים להירגע ולדעת שלא חייבים לצאת באמצע הלילה – כל אחד בהתאם למקום מגוריו כמובן. צריך רק לשים לב להנחיות באתר התחרות, שחייני המקצה הארוך יכולים להתחיל בין השעות 6:00-8:30 ושחייני המקצה הקצר בין 6:00-9:00. מי שבכל זאת רוצה כמה שפחות אנשים סביבו, יכול להיכנס למים ב-6 בבוקר וירגיש שהכנרת היא שלו.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג