8 המלצות לתזונה נכונה בחופשת הקיץ

בחופשה האתגר הגדול הוא היכולת לשמור על דרך החיים שבחרנו ועל בריאותנו גם הרחק מהבית, מהמטבח ומשגרת היומיום שלנו. קבלו 8 טיפים שייסיעו לכם לעשות את זה בקלות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Work lunch packet צילום: thinkstock

חופשה נעימה, מספקת ומהנה יותר היא זו אשר תעצים את דרך החיים שבחרתם. בעזרת מספר טיפים פשוטים ובעיקר הכוונה אישית, תוכלו לנפוש בנינוחות ולחזור ללא קילוגרמים עודפים. כמו כן, תוכלו לשפר בעיות עיכול, תחושת כבדות ותשישות אשר אופייניים לעתים ועלולים להעיק לכם על החופשה.

נופש חופש חופשה צילום: Angelo Juan Ramos

איך לנפוש בנינוחות ולחזור ללא קילוגרמים עודפים | צילום: Angelo Juan Ramos

1. תכנון מקדים הוא מפתח להצלחה
ממש כפי שאתם מקפידים לתכנן את החופשה: הזמנת טיסות, בחירת מלון ופעילויות נוספות. מארגנים מזוודה אשר כוללת ביגוד, תכשיטים ודברי רחצה. עלינו לתכנן מראש את התפריט היומי המשוער. כאמור, תכנון מקדים הוא המפתח להצלחה. לרוב יש 2 ארוחות מסודרות ביום: בוקר וערב. ועלינו מוטלת האחריות לתכנן ולארגן את ארוחות הביניים בהתאם למרווח הזמנים בין שתיהן. לרוב 2-3 ארוחות קטנות במרווחים של כשלוש שעות מספקות את צורכי הגוף ויסייעו לכם לשמור על שליטה ושיקול הדעת, על שובע ותחושת אנרגטיות ונינוחות.

כתבות נוספות בנושא
מהי התזונה שתסייע לעלייה במסת שריר?
כיצד נבטים יכולים להעצים תזונתית את הפעילות הספורטיבית שלכם?
10 טיפים מהירים לתזונה נכונה ובריאה

אל תתפסו לא מוכנים. רעב מצטבר עלול לפגוע בהנאה שלכם בחופשה ולהוביל להחלטות שגויות ומשמינות, בחירת נשנושים עתירי קלוריות וסוכרים וארוחות גדולות ומכבידות על המשקל ועל ההרגשה. לכן, לארוחות הביניים כדאי להיערך מראש. תוכלו להביא מהארץ פירות יבשים, שקדים ואגוזים לא קלויים, חטיפי חלבון או להצטייד בפירות מקומיים בין הארוחות המסודרות. לצד הצבת יעדים אישיים כקרטיב או גלידה, שייק, משקה או מאכל מקומי 1-2 ליום. בנוסף, אם ארוחות הערב המתוכננות אינן בבית המלון. סקרו את השטח והכירו את המסעדות באזור על מנת לבחור נכון. בין אם בעזרת המלצת חברים, אינטרנט או צוות המלון.

גורמים המשפיעים על תחושת השובע

לצאת מהבית לאחר ארוחה איכותית, משביעה ובריאה ולהצטייד בכריך בריא וארוחות ביניים קטנות | צילום: thinkstock

2. החופשה מתחילה עם היציאה מהבית וכוללת גם את הטיסה או הנסיעה
נבון יהיה להתחיל את החופשה שבעים וערוכים: לצאת מהבית לאחר ארוחה איכותית, משביעה ובריאה ולהצטייד בכריך בריא וארוחות ביניים קטנות, בריאות ואיכותיות. אל תסתמכו על חנויות אשר מציעות בעיקר חטיפים וממתקים או על הארוחות המוצעות במטוס אשר לרוב מאוד בסיסיות ולא בריאות. כמו כן, דאגו תמיד לשתות מספיק ולהצטייד בבקבוק מים. נסיעה ממושכת ברכב ממוזג או האוויר היבש והדחוס במטוס מביאים להתייבשות ותשישות ומשבשים את מנגנון שובע הרעב.

3. ארוחת הבוקר והשפע המוצע
מי שלא רגיל לאכול ארוחת בוקר, החופשה, זו הזדמנות נהדרות עבורו לסגל התנהגות כה בסיסית ומשמעותית לשיפור הבריאות, הרכב הגוף וההרגשה. אולם, גם יותר מידי טוב לא טוב. ארוחה גדולה מדי על הבוקר עלול לגרום לכבדות ובעיות עיכול אשר יעיקו עליכם כל היום. נכון להיום, הוכח שארוחת הבוקר הבריאה והמרזה ביותר מבוססת על ביצים. נצלו את שפע שיטות ואופני ההגשה של הביצים להנאה אישית. תמיד העדיפו להתחיל עם ביצים וירקות ולטבעונים להקפיד על מנת קטניות דוגמת עדשים. וכעת, בידכם הבחירה האם לספק לגוף את מנת הפחמימות מתוספת כלחם או לחמניה, מפירות או קינוח.

4. ארוחות ביניים ונשנושים בריאים
כאמור, מהרגע שיצאנו מארוחת הבוקר, עלינו מוטלת האחריות להצטייד בארוחות ביניים ונשנושים בריאים. על מנת ליצור תחושה נינוחה ולהימנע מרעב גדול אשר פוגע בשיקול הדעת ומוביל לנשנושים עתירי קלוריות ולאכילה מכל הבא ליד.
ארוחת ביניים מומלצת היא חטיפי חלבון. כאשר כמות הקלוריות המומלצת עומדת על כ- 200 קק"ל וכ- 15 גרם חלבון. ישנם חטיפי חלבון טבעיים, בריאים ומומלצים יותר ואפילו טבעוניים. הקפידו לקרוא את רשימת המרכיבים ולא להסתמך רק על שם המוצר. כמו כן, ניתן להצטייד במידה בפירות העונה, פירות יבשים או פירות מקומיים בשילוב שקדים ואגוזים לא קלויים. פירות עדיפים על פני ממתקים וגלידות. אולם, מהווים מקור פחמימתי. ולכן, השתדלו לא להגזים. בחירות נבונות יותר יהיו קטניות קלויות כגרגרי חומוס, אפונת וואסבי וכדומה.

צילום: Matt Weibo

נכון להיום הוכח שארוחת הבוקר הבריאה והמרזה ביותר מבוססת על ביצים | צילום: Matt Weibo

5. ארוחת הערב
התחלה טובה של כל ארוחה תהיה מנת החלבון. בין אם תבחרו בשרים, דגים או קטניות. כאשר שיטות הבישול המומלצות הן אידוי, גריל או תנור ופחות טיגון או בישול ברטבים עשירים סוכרים ושומנים. שוב, הקפידו לשלב ירקות אשר עשירים בסיבים תזונתיים ויעזרו לכם לעיכול תקין ויציאות.

6. מאכל מקומי, מאכל מועדף קינוחים ומתוקים
ובכן, תזונה בריאה ומאוזנת היא אינה הימנעות מוחלטת. ואם חשקתם ובחרתם לשלב בתפריט התזונה בחופשה מאכלים אלו הקפידו להציב יעד בריא. כמנה אחת ליום. ובכל יום לבחור וליהנות. טוב יהיה אם אחת ארוחות הביניים יהיו אחד מאלו. ומראש זכרו שזוהי מנת ביניים למען חוויה קולינרית ואילו בשביל לספק את צורכי הגוף ולשבוע נשאיר מקום לארוחות העיקריות אשר מבוססות על מקור חלבוני.

צילום André Karwath aka

פירות עדיפים על פני ממתקים וגלידות. אולם, מהווים מקור פחמימתי | צילום: André Karwath aka

7. שתייה נבונה ומספקת
כידוע, מנגנון שובע הרעב צמודים במוח ולעתים צמא מתורגם כרעב. כמו כן, התייבשות והתופעות הנלוות עלולות לפגוע בהנאה שלכם מהחופשה. ולכן, הקפידו להצטייד בבקבוק מים. פחית של שתייה ממותקת עשירה בקלוריות ריקות. למי שמתקשה לשתות מים כדאי לנסות סודה או להוסיף לימון או נענע. יש לשים לב ששתיית אלכוהול, בנוסף לקלוריות מביאה לכדי ביטול עכבות והשפעה שלילית על שיקול הדעת גם במערכת היחסים עם האוכל. לכן, תכננו לפני תחילת השתייה מה ברצונכם לאכול.

8. פעילות גופנית או פגרת אימונים
החליטו מראש האם החופשה תהווה הזדמנות לחזק את תוכנית האימונים ולשפר את הכושר. לאור העובדה שכעת יש לכם יותר זמן ופנאי. השתדלו לתכנן פעילויות ספורטיביות, לוודא קרבת חדר כושר או סטודיו, בריכה או ציוד מתאים (דוגמת אופניים). ביצוע פעילות גופנית בהחלט משפיעה לטובה על ההרגשה ומערכת היחסים עם האוכל. אם זהו זמן מנוחה מאימונים השתדלו לשלב פעילויות הרפיה כיוגה ומתיחות, מסאז'ים או טיפולי רפלקסולוגיה להיעזר בתזונה נכונה לשיפור ההתאוששות.


רעות בר-לב | נטורופתית ומומחית לצמחי מרפא



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג