7 מזונות יותר טובים ממזונות "טרנדיים" שמוכרים לכם

כולם מדברים על שמן קוקוס ופירות טרופיים מהפיליפינים, אבל הרבה מאוד דיאטנים טוענים שמה שהיה לנו בידיים כל הזמן הרבה יותר בריא ויעיל מכל מיני מזונות טרנדיים שמשווקים היטב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גבינת קוטג' עם פירות וירקות
גבינת קוטג' עם פירות וירקות | צילום: pixabay

כמעט בכל תחום באקטיב לייף סטייל יש טרנדים, בין אם זה קשור לביגוד, סוגי אימון וגם תזונה. כשזה מגיע לתזונה תמיד יש דיאטות אופנתיות כמו גם סוגי מזונות שכולם שומעים עליהם דברים טובים, גם אם זה לא תמיד מדויק. הנה רשימה של 7 מזונות שנחשבים יותר טובים ממזונות מקבילים להם שהם יותר טרנדיים.

קוטג' עם פירות וירקות

מה רע בקוטג' | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
5 מזונות שחשוב לספורטאים לשלב בתפריט היומי
5 הויטמינים החשובים ביותר שכל ספורטאי צריך
האם ספורטאים צריכים סוכר או יכולים להימנע ממנו לגמרי?

1. קוטג' 

עדיף על: יוגורטים

בכתבה התייחסו ליוגורט אוסטרלי שפחות מוכר במחוזותינו, אבל התכוונו למעדן עם תוספות שונות כמו למשל דבש, שיכול להגיע ל-290 קלוריות לגביע עם כמויות גדולות של שומן וסוכר. לעומת זאת הקוטג' הידוע לא סתם כל כך פופולארי לאורך השנים. מצד אחד הוא עשיר בחלבון, ומצד שני דל בשומן וסוכר. "הקוטג' הוא מקור מצוין לאשלגן ולחלבון והוא זמין בכל מקום ובמחיר נוח", אומרת הדיאטנית ג'ואן סאלג' בלייק מאוניברסיטת בוסטון ומוסיפה: "היוגורט הפך לטרנדי אבל הקוטג' עושה קאמבק והרבה אנשים מבינים שזה מזון מצוין לדרך. ב-100 גרם קוטג' יש 95 קלוריות, 5 גרם שומן ו-8 גרם סוכר.

2. שמן סויה 

עדיף על: שמן קוקוס

הרבה יועצי תזונה טוענים ששמן קוקוס הוא לא כזה בריא כמו שהרבה אנשים חושבים. למעשה, בהתאחדות הלב האמריקאית הגדירו אותו כלא בריא בגלל כמות גבוהה של שומן רווי (יותר משומן חזיר) וזה משהו שמעלה את הכולסטרול הרע. צריך לציין ששמן קוקוס מעלה גם את הכולסטרול הטוב, אבל ההמלצות לפחות בארצות הברית הן להעדיף על פניו את סמן הסויה. אומרים שם שהוא מקור מצוין לשומן בלתי רווי. לצורך העניין, בשמן סויה יש 15 אחוז שומן רווי לעומת 90 אחוז שומן רווי בשמן קוקוס. יחי ההבדל. השמנים הטובים מעלים את הכולסטרול הטוב ומורידים את הכולסטרול הרע. חוץ מזה, שמן הסויה הרבה יותר נוח לבישול.

3. חמאת בוטנים

עדיף על: חמאת קוקוס

בחנויות הטבע מציעים חמאות מכל כך הרבה דברים, כך שיש לא מעט טרנדים בתחום הממרחים. עם זאת, לא מעט דיאטנים אומרים שחמאת בוטנים היא מצוינת לבריאות. "בוטנים הם מקור מצוין לאנטיאוקסידנט ויטמין E שחסר להרבה אנשים", אומרת בלייק ומוסיפה: "הם מכילים גם ניאצין שיחד עם ויטמין E עוזר למנוע נסיגה ביכולת הקוגנטיבית בגילאים מבוגרים".

לבוטנים יש יתרונות רבים |
צילום H. Zell

מה שחשוב בחמאת בוטנים הוא להימנע ממוצרים שהוסיפו להם סוכר או שמנים אחרים שיכולים לייצר שומני טרנס גם אם זה לא מצוין על גבי התווית של המוצר. לעומת זאת בחמאת קוקוס יש יותר קלוריות, יותר שומן ופחות חלבון.

4. דלעת 

עדיף על: ג'קפרוט

ג'קפרוט זה פרי בשרני המיובא מהפיליפינים, ולפעמים מהווה אופציה לטבעוניים או אפילו אנשים בעלי תזונה מחמירה יותר, לארוחה משביעה. לעומת זאת, גם מדלעת אפשר להכין ארוחה מלאה, שתהיה עשירה ביותר ויטמינים ודלה יותר בקלוריות.

בכוס אחת של ג'קפרוט יש 157 קלוריות, 31 גרם סוכר מ-3 אחוז מכמות הצריכה היומית המומלצת של ויטמין A. כמו כן יש בו 37 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין C ו-25 אחוזים מכמות הצריכה היומית של ויטמין B-6. לעומת זאת בכוס דלעת יש רק 30 קלוריות, 3 גרם סוכר ו-197 אחוזים מכמות הצריכה היומית של ויטמין A, שתורם לראייה ולמערכת החיסונית. הדלעת היא גם מקור מצוין לויטמין C ו-E כמו גם לבטא-קרוטן.

מדלעת אפשר להכין מאפינס, המבורגרים ומילוי לרביולי בין השאר.

5. מיץ ענבים 

עדיף על: משקה אלוורה

את האלוורה המופקת מצמחים פרחוניים אנחנו מכירים בעיקר כחומר שמורחים על העור אחרי שנשרפים מהשמש, וזו היתה סיבה מספיק טובה ליצרנים מסוימים להפוך אותה גם לסוג של משקה. הם אומרים שהמשקה נותן אנרגיה ותורם לירידה במשקל, ועם זאת במקרים מסוימים מוסיפים לו כמויות גדולות של סוכר בשביל הטעם. בקבוק אחד של משקה כזה יכול להכיל 30 גרם סוכר שזה כפול מעוגת בראוני.

במקרה של מיץ ענבים, מדענים מצאו שהמיץ המופק מענבים סגולים ואדומים תורם לבריאות כמו יין אדום שזה טוב למערכות הדם וללחץ הדם. בלייק מוסיפה: "מדובר גם על מקור טוב לויטמין C. אם מוסיפיo מעט מיץ ענבים למים מוגזים זה יכול לעזור לנו בספיגת הנוזלים. כמובן שהדגש הוא על כמויות קטנות כדי להמנע מיותר מדי סוכר וקלוריות.

6. חמוציות 

עדיף על: מיץ נוני

מיץ נוני מופק מפרי מהוואי ואומרים שהוא עשיר מאוד באנטיאוקסידנטים. למרות שאין לכך הוכחה מדעית אומרים שהוא טוב למחלות לב, סוכרת, כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה ופסוריאזיס. גם החמוציות עשירות באנטיאוקסידנטים ובמקרה הזה יש גם הרבה מחקרים שהוכיחו את זה. את החמוציות אפשר לאכול כל השנה, הן מכילות פרוציאנידים שהם טובים לדרכי השתן והאנטיאוקסידנטים שבהן יכולים לעזור בטיפול בדלקות. מחקרים גילו שחמוציות יכולות להיות יעילות גם נגד כמה סוגי סרטן כמו ערמונית, דם ולימפומה. הן גם תורמות לבריאות השיניים בכך שהן מונעות מחיידקים להיכנס לתוך השיניים לפי מחקר שנערך באוניברסיטת רוצ'סטר.

חמוציות

מאכל מצוין לכל עונות השנה. חמוציות| צילום: pixabay

7. רסק תפוחים 

עדיף על: נקטר אגבה

אגבה הוא סוג של צמח נוי ויש היום טרנד של נקטר אגבה, העניין הוא שיש כמות ענקית של סוכר עם ערכים גבוהים מאוד של פרוקטוז שעלול להזיק לתפקוד הכבד. ברסק תפוחים, אותו אפשר להוסיף גם לקינוחים שאוכלים, יש כמות יפה של ויטמינים וסיבים. אין בו יותר מדי קלוריות וסוכר והוא מקור טוב לויטמין C ולויטמין B-6. ניתן ומומלץ להוסיף רסק תפוחים גן ליוגורט, ולמעשה אפשר גם להכין רסק תפוחים באופן עצמאי.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שחר הגיב:

    התאחדות הלב האמריקאית בדומה לאיגודים, גילדות ו-וועדים "בריאותיים" אחרים של רופאים בארה"ב (למשל הועד נגד סכרת וכו') הם שדולות בתחפושת של איגודי יצרני המזון הגדולים במדינה (מגדלי הסוכר, התירס, הבקר ועוד ועוד). להסתמך על דעתם ששמן סויה בריא משמן קוקוס זאת בדיחה. בדיקה קצרה יכולה להראות ש'התאחדות הלב האמריקאית' נתמכת וקשורה לאותן איגודי מגדלים, כנראה בין היתר למגדלי סויה, דבר הזועק ניגוד עניינים חמור. חבל שלא בדקתם קודם

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג