6 מזונות שיקררו אתכם לאחר האימון

אין כמו לסיים אימון ביום קיץ חם ולהתפנק עם מאכל קר ומרענן ויחזיר לכם את הדופק, הפחמימות והחלבונים ויעזור לכם לצלוח את העונה החמה בכיף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: shutterstock

הקיץ כבר ממש כאן ואיתו כל הפירות והשייקים, הגלידות והסמודיס הכי טעימים שיש. כאשר מסיימים אימון והטמפרטורות בחוץ מתחילות לעלות, הכי חשוב לספק לגוף את המזונות שיעזרו לו להתקרר. אספנו לכם כמה מזונות מרעננים שישדרגו לכם את סוף האימון.

1. אבטיח

אמרתם קיץ, אמרתם אבטיח. המזון האולטימטיבי לסוף ריצה, עשיר בנוזלים וסוכרים, קר ומרענן אם תצמידו לו חתיכות של גבינה בולגרית אז גם יש לכם את תוסת החלבון אותה צריכים. האבטיח מגיע לביקור בעיקר בחודשי הקיץ, הוא מתוק ועסיסי ומתאים למזג האוויר הישראלי. האבטיח מכיל ויטמינים רבים כמו ויטמינים מקבוצה B, בטא קרוטן, הוא מקור נהדר לליקופן (כמו בעגבניות), נוגד חמצון ולכן מומלץ לספורטאים וכמובן עשיר בוויטמין C. ישנם אנשים הצורכים אבטיח לצורך ניקוי של מערכת העיכול וכפרי מעודד מתן שתן.

2. אפרסק

עוד כוכב של קיץ הוא האפרסק. הוא הגיע אלינו מאירופה והכה שורשים עמוקים כאן במזרח התיכון. הוא מתוק ועסיסי ומכיל נוגדי חמצון רבים, ויטמין C, A וגם סיבים מסיסים. אחרי אימון הוא יכול להיות סיום מתוק וקר במיוחד שיחכה לכם באוטו בתוך צידנית עם קרח. אפשר להוסיף אותו ליוגורט ובכך להשלים את מנת החלבון הדרושה בשילוב עם פחמימה.

ענבים הם חטיף האנרגיה האולטימטיבי |צילום: shutterstock

עוד כתבות בנושא
10 המזונות שיעזרו לכם להתאושש מהר מאימונים
ארגז כלים || 8 המזונות שכל ספורטאי מתחיל ומתקדם חייב בבית
שיק שק שוּק: השייקים הירוקים לא עוצרים באדום

3. ענבים

ענבים הם חטיף האנרגיה האולטימטיבי. הם קטנים, עשירים בסוכר, אפשר לאכול אותם גם בצורת צימוקים והם מרעננים את החך. את הענבים תוכלו להקפיא ולהביא אתכם בצידנית לסוף האימון, כך ימתין לכם מעדן קפוא וטבעי שיעזור לכם להתקרר מהר ולהחזיר את האנרגיה. את הענבים אפשר לשלב גם בסלט עם גבינה או חתיכות חזה עוף קרירות. בענבים תמצאו שפע של ויטמינים כמו ויטמין C, ויטמין K, ויטמין B, אשלגן, נחושת ומנגן.

4. מי קוקוס

בניגוד למשקה הקוקוס הלבן והסמיך, מי הקוקס הם עכורים ובעלי טעם עדין של קוקוס. מי הקוקוס יכולים להיות דרך נהדרת ומרווה לסיים אימון ביום חם. חשוב לוודא שהנוזל יהיה קר כדי להעצים את התענוג. מי הקוקוס עשירים באלקטרוליטים, דבר חשוב מאוד בעיקר בקיץ הישראלי כאשר אנו מאבדים כמויות גבוהות של מלחים בזיעה. אם אתם סובלים מבעיות במערכת העיכול, מי הקוקוס יכולים לסייע לכם להרגיע את אי הנוחות.

5. פירות יער

נכון שבישראל יהיה לכם קשה מאוד למצוא פירות יער טריים, אך האלטרנטיבה הקפואה היא לא פחות מוצלחת. כיום חברות רבות מייבאות פירות באיכות גבוהה אשר נראים וטועמים מצוין. את פירות היער תוכלו לשלב בצורה מושלמת בסוף האימון עם היוגורט שלכם, מי שרוצה יוכל להמתיק עם מעט מייפל ולהוסיף גרנולה. פירות היער עשירים מאוד בנוגדי חמצון ולכן מומלצים לספורטאים, בעיקר כאלו הסובלים מדלקות חוזרות במפרקים. פירות יער גם עוזרים לשמירה על מערכת החיסון, מערכת רגישה וחלשה אצל ספורטאים.

6. מלון

המלון הוא עוד פרי שמתקשר באופן ישר עם הקיץ. 90% ממנו הוא מים ו-8% סוכר. המלון עשיר בויטמין A וויטמין C ויכול להמתיק כל סוף אימון בצורה מושלמת. המלון יכול להשתלב מצויין בסלט פירות עונה או בחתיכות קטנות בתוך סלט ירקות עשיר. בדומה לאבטיח, גם שילוב של מלון עם גבינה מלוחה או גבינה צרפתית יכול לעבוד נהדר ולהוות השלמה לחלבון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג