6 מזונות-על יומיומיים וזולים שישפיעו על הבריאות שלכם

הנה מזונות עשירים בוויטמינים ומינרלים, נוגדי חמצון שכדאי לכם מאוד להוסיף לתזונה שלכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בשנים האחרונות לכל מזון מוצמד התג "סופר-פוד" למוצרים שקיימים בהם תכונות כאלו או אחרות שלמזונות אחרים יתכן ויש פחות. במקרים רבים זה נכון ובמקרים אחרים מדובר בעבודת שיווק מצוינת. אך עדיין תוכלו למצוא אפילו בסופרמרקט, מזונות עשירים הרבה יותר בוויטמינים ומינרלים, נוגדי חמצון ורכיבים נוספים, שכדאי לכם מאוד להוסיף לתזונה שלכם. נכון שפעילות גופנית משחררת אנדורפינים וגורמת לנו להרגיש שמחים וקלים יותר, אך בשילוב עם מזונות על נוספים, תוכלו לתת למערכת שלכם דחיפה נוספת אל האושר. אספנו עבורכם את המזונות הנחשקים ביותר שיעזרו לכם להיות פשוט יותר בריאים.

מיץ דובדבנים מכיל שפע של נוגדי חמצון | צילום: pixabay

כתבות נוספות בנושא
6 מזונות שיעזרו לכם להתאושש לאחר אימון
האם ל"מזונות על" יש באמת "כוחות על"?
6 מזונות שכדאי לספורטאים להיזהר מהם

1. מיץ דובדבנים

מיץ הדובדבנים הינו הלהיט החדש בעולם הספורט (יחד עם מיץ הסלק כמובן). הוא מכיל שפע של נוגדי חמצון, עשיר ברכיבים נוגדי דלקת ולכן חשוב מאוד כחלק מתזונת ספורט. מחקר נערך בשנת 2010, בדק רצי מרתון ששתו מיץ דובדבנים ומצא כי אלו ששתו את המיץ, נטו פחות לדלקות והתאוששו המר וטוב יותר לאחר המרוץ מאשר קבוצת הביקורת שקיבלה מיץ פלצבו (דמה). ההמלצה הינה לשתות 300 מ"ל של מיץ דובדבנים לא ממותק כמובן, פעמיים ביום במשך חמישה ימים לפני אירוע ספורט גדול וחשוב שעומד להיות לכם, דוגמת מרתון או אולטרה מרתון ולהמשיך ולשתות גם שלושה ואפילו ארבעה ימים לאחר מכן, על מנת לסייע לשרירים להתאושש בצורה טובה יותר.

2. שיבולת שועל וחלבון סויה

שיבולת שועל

בטא-גלוקן שמסייע בירידה ברמות ה-LDL | צילום: thinkstock

כיצד יודעים שמזון הוא בריא ומומלץ? כאשר רואים את השיפור במדדים, דוגמת ירידה ברמות הכולסטרול ורמת הסוכר בדם. שיבולת שועל מסייעת בהפחתת רמות הכולסטרול LDL. בשנת 2016, מגזין התזונה הבריטי ערך סקירה של מחקרים על שיבולת שועל וכולסטרול ומצא תוצאות שחוזרות על עצמן שוב ושוב במחקרים. בשיבולת שועל ישנו סיב הנקרא בטא-גלוקן שמסייע בירידה ברמות ה-LDL. חלבון סויה גם הוא יכול לסייע בשיפור מדדים כמו סוכר ושומן. סקירה של מספר מחקרים שנערכה בשנת 2006 מצאה כי תוספת של חלבון סויה בתזונה, משפיעה על רמות האינסולין בסרום, לחץ דם ורמות כולסטרול LDL.

3. סלק

סלק מעניק שיפור משמעותי בזמן ההתאוששות | צילום: pixabay

בשנים האחרונות הסלק הפך למצרך פופולרי ואהוב בקרב ספורטאים. בסקירת מחקרים שנערכה בשנת 2017, נמצא כי הסלק לא סייע בביצועי ספורטאים בזמן הניסוי עצמו, אולם היה שיפור משמעותי בזמן ההתאוששות. אז אם אתם מחפשים משקה שיעזור לכם להתאושש, סלק יכול להיות פתרון נפלא עבורכם, רק שימו לב במידה והוא צובע את השתן באדום, לא להיבהל זה חלק מהתופעות לוואי שלו.

4. שום

השום מכיל אליצין שניחן בתכונות נוגדות דלקת | צילום: pixabay

אין כמו שום בתוך רוטב או טיפה בסלט. השום מכיל אליצין שניחן בתכונות נוגדות דלקת ומעודדות את המערכת החיסונית. לא סתם ממליצים על צריכת שום בזמן מחלה כמו שפעת או התקררות. אליצין מוכר גם כנוגד סרטן, בעיקר במערכת העיכול.

5. אגוזי ברזיל

עמוס בסלניום | צילום: רנדום

במנה של אגוזי ברזיל תוכלו למצוא 800 אחוזים מהצריכה המומלצת של סלניום. סלניום הינו חשוב מאוד לתפקוד תקין של בלוטת התריס, מטבוליזם של הורמונים ומסייע לגוף ושומר עליו מפני לחץ (סטרס), תוצרים הנוצרים בדרך כלל במהלך אימון. ספורטאי סבולת למרחקים ארוכים עשויים אף להזדקק לסלניום יותר מאחרים. במחקר שנערך בשנת 2018 בספרד, מצאו כי רצים אשר רצו עד לתשישות מוחלטת, סבלו מריכוזים נמוכים של סלניום בשתן, לעומת המדדים שנלקחו מהם בתחילת היום.

6. גרעיני דלעת

גרעיני דלעת ישנם ריכוזים גבוהים של ברזל ומגנזיום | צילום: pixabay

בגרעיני דלעת ישנם ריכוזים גבוהים של ברזל ומגנזיום. המגנזיום חשוב לשמירה על בריאות השרירים, מערכת החיסון ובריאות כללית. הברזל הכרחי לספורטאים לצורך העברת חמצן בגוף בצורה תקינה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג