6 דרכים לחזק את המערכת החיסונית ולמנוע קורונה

אפשר להיבהל, אבל הכי נכון זה להבין מה צריך לעשות כדי שהגוף ימנע מחיידקים לא רצויים לחדור אליו והנה עוד כמה דרכים מצוינות לעשות את זה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

נלחמים בקורונה: איך תחזקו את המערכת החיסונית | התרומה של הפעילות הגופנית למערכת החיסונית | 6 דרכים להתמודדות עם הקורונה | מהו וירוס הקורונה | כיצד מתמודדים הרצים הסיניים עם הקורונה


נגיף הקורונה כבר הגיע לפחות ל-100 מדינות בעולם ויוצר בהלה וחרדה, אבל כדי להתמודד עם הוירוסים בצורה הטובה ביותר עדיף דווקא לנסות ולהירגע כמה שיותר, ובכלל לעשות את כל מה שאפשר כדי לחזק את המערכת החיסונית כי מערכת חיסונית חזקה תמנע מהווירוס לחדור לגוף.

אפשר להילחם בזה. נגיף הקורונה | צילום: BernbaumJG

עוד כתבות בנושא
האם האימונים מחזקים את המערכת החיסונית או פוגעים בה?
מה עוד אפשר לעשות כדי שתהיה לנו מערכת חיסונית חזקה?
מהו נגיף הקורונה?

היום, יותר מתמיד, חשוב לחזק את כמה שאפשר את המערכת החיסונית ובאתר PSYCHOLOGYTODAY ציינו 6 טיפים שיעזרו לכם להתחזק, גם נפשית ובעיקר פיזית.

1. להפחית לחץ 

כשאנחנו נלחצים הגוף שלנו מייצר הורמוני לחץ שמחלישים את המערכת החיסונית, ולכן אחת הדרכים החשובות לחזק אותה הוא לשחרר לחץ. דוגמאות להפחתת לחץ הן: איזון בין העבודה לחיים הפרטיים, לקחת הפסקות כשצריך (החל מהפסקות קצרות לשתייה ועד לחופשות מהעבודה), שימוש בטכניקות מפחיתות לחץ כמו מיינדפולנס ומי שממש מרגיש את הלחץ ומתקשה להשתחרר יכול לנסות ולהיעזר גם בתוספים טבעיים כמו למשל אשווגנדה (ויתניה משכרת).

2. לישון בכל פעם שעייפים 

רבים מאיתנו מנהלים את חייהם במצב של תשישות מתמדת, אבל בכל פעם שאנחנו נשארים ערים כשגופנו מבקש לישון, אנחנו יוצרים עוד לחץ ופוגעים בחסינות שלנו. כששותים כל הזמן משקאות המכילים קפאין כמו קפה שחור או תה – אנחנו מאבדים את תחושת העייפות. מצד שני חייבים לזכור ששינה סדירה היא חיובית עבור השיקום של המערכת החיסונית ואנחנו צריכים לאפשר לעצמנו לישון כמה שהגוף צריך.

3. לצרוך ויטמינים שמגבירים חסינות 

יש גם מזונות שמחזקים את המערכת החיסונית כמו פרות הדר, שום, ברוקולי ותרד. אם ידוע שהמערכת החיסונית חלשה אפשר להיעזר גם בויטמינים ומינרלים בצורת תוספי מזון כמו ויטמין C, ויטמין B, ויטמין D ואבץ.

4. לצמצם את הדלקות  

סוכר, בשר מעובד, שמנים צמחיים ואלכוהול נוטים להיות מזונות דלקתיים כך שהם "מעסיקים" את המערכת החיסונית שמתקשה להילחם גם בהם וגם בבעיות אחרות בגוף. ולכן, ברגע שאנחנו רוצים לשים דגש על חיזוק מערכת החיסון שלנו, כדאי להימנע מכל המזונות האלו.

נקניקים ונקניקיות

רוצים להתחזק? זה הזמן לוותר על המזון המעובד | צילום: pixabay

5. פעילות גופנית, אבל לא בהגזמה 

ספורט זה אחד הדברים הטובים ביותר שהאדם יכול לעשות כדי לחזק את המערכת החיסונית שלו. מצד שני צריכים להיות זהירים בכל נושא הפעילות הגופנית מכיוון שאימונים חזקים מדי עלולים לייצר לחץ שהוא לא בריא למערכת החיסונית. זה אור שצריך להתאמן בצורה מתונה, ולא להתעייף עד כדי מצב של תשישות.

6. התרחקו מרעלנים 

חשיפה לרעלנים עלולה להיות הרסנית עבור המערכת החיסונית. למשל, מיקוטוקסינים שמקורם יכול להיות מעובש במזון הידועים לשמצה ככאלה שמשמידים את המערכת החיסונית. נסו למזער שתייה של מי כלור, חומרי הדברה, מטהרי אוויר, מתכות כבדות, זיהום אוויר ותוספי מזון. מי שימנע מכל הפעולות האלה יפית את סיכוייו להידבק בקורונה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג