4 טעויות של רצים ורצות שמעוניינים לרדת במשקל

הטעויות שכדאי להימנע מהן על מנת שתוכלו לרדת במשקל ולהפיק יותר מהריצה שלכם. הנה 4 טעויות נפוצות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רבים נכנסים לעולם הספורטיבי בכלל ולריצה בפרט כדי להשיל משקל, להראות טוב יותר ולהיכנס לכושר. אין ספק שירידה במשקל היא אחד מהגורמים למוטיבציה אצל ספורטאים רבים, השאלה הנשאלת, כיצד אותם ספורטאים גורמים לירידה במשקל להתרחש ומה הם הטעויות הכי גדולות שעושים שיכולות לגרום לפגיעה בריאותית, שחיקה ואף להוביל לחולי והשבתה מריצה.

בזמן אימן הגוף משתמש במאגרי הגליקוגן | צילום: pixabay

1. דילוג על ארוחות
ספורטאים רבים מסיימים ריצה ולא מרגישים רעב או במכוון מדלגים על ארוחה כדי לחתוך בכמות הקלוריות היומית ובעצם לא נותנים לגוף את מה שהוא זקוק לו. בזמן אימן הגוף משתמש במאגרי הגליקוגן, זהו הדלק הזמין שלו. כאשר אתם מסיימים אימון חשוב להחזיר לגוף את אותו גליקוגן על ידי צריכת 2-4 מנות פרי או צריכת מזון עשיר בפחמימות מורכבות כמו שיבול שועל או אורז מלא. כמובן שחשוב להוסיף גם מנת חלבון כדי לעזור לשרירים להתאושש. דילוג על ארוחה עם פחמימות אחרי אימון יכולה לגרור אחרי קושי של הגוף בהתאוששות ולכן חשוב לסיים אימון ולאכול ארוחה מסודרת ולהחזיק לגוף את כל אבות המזון, הויטמינים והמינרלים להם הוא זקוק וכמובן כמות הפחמימות והחלבון הדרושה להתאוששות השרירים.

2. קיצוץ יותר מדי קלוריות
נניח לדוגמה שגופכם צריך כ-2,000 קלוריות בכדי לשמור על משקל גוף תקין, אבל כאשר הריצות שלכם מתארכות, הוא כבר ידרוש לדוגמה 2,500 קלוריות. אם תאכלו פחות מכמות הקלוריות הרצויה ומשקלכם יורד מתחת לנקודה מסוימת, חילוף החומרים שלכם יואט כדי לפצות על המחסור באנרגיה או במילים אחרות, גופכם נכנס למצב של "רעב" וסטרס. כאשר הגוף נכנס למצב זה, הוא ישמור על כל מה שהוא יכול ואתם תרגישו ש"נתקעתם" בירידה במשקל.
במקום לקצץ כמות גדולה של קלוריות מהתפריט שלכם, קצצו כ-250 קלוריות ביום וודאו שאתם לא נמצאים במצב רעב, גם לא במהלך אימון. כדי להגביר את שריפת הקלוריות אתם יכולים להוסיף אימוני כוח בני 20-30 דקות, שלוש פעמים בשבוע או לשלב ספרינטים בתוך אימון. מחקר שנערך באוניברסיטת מערב אונטריו מצא כי רצים שהוסיפו 4-6 ספרינטים של 30 שניות לריצה שלהם, איבו פי שניים יותר שומן גוף מאשר אלו שרצו בקצב איטי ויציב.

אנשים מנסים לרדת במשקל בכל מחיר ונסחפים אחר טרנדים ואופנות דיאטה | צילום: pixabay

3. קורבן של דיאטות אופנתיות
לפעמים אנשים מנסים לרדת במשקל בכל מחיר ונסחפים אחר טרנדים ואופנות דיאטה מתחלפות כמו ממתיקים ללא קלוריות, מזונות נטולי שומן או גלוטן וכדומה. בשורה התחתונה, תזונה ארוכת שנים, מאוזנת ובריאה מתבססת רק על אוכל אמיתי. ככל שתאכלו את המזון בצורתו המקורית, כך טוב יותר. השרירים והגוף שלכם לא יכולים לעשות שימוש ב"סוכרים" מזוייפים דוגמת סוכרלוז לפני ריצה או אחריה. השרירים והגוף זקוקים לפחמימות כדי לבצע פעילות גופנית. במקום להשתמש במקורות ותחליפי סוכר שאינם בריאים לגוף, קצצו בכמות הסוכר שלכם בתזונה ועברו להשתמש במקורות טבעיים כמו דבש ומייפל (זכרו, שגם הם סוכר, אבל מתפרקים בגוף בצורה קלה וטובה יותר). העדיפו מזונות כמו חלב מלא ושמנים בריאים. שומן ישמור אתכם עם תחושת שובע לאורך זמן ויסייע לכם לספוג את הויטמינים, המינרלים ונוגדי חמצון שבתזונה. אופנת מזונות ללא גלוטן עלולה לגרום לכם לסיים עם עודף משקל שכן מוצרים המהווים תחליף לגלוטן (לחם ללא גלוטן, פסטה ללא גלוטן וכדומה) מכילים כמות גבוהה של סוכר וקמח תפוחי אדמה ומוצרים אלו עתירי קלוריות.

4. לאבד את חדוות הריצה
אתם יכולים לחשב את הקלוריות שלכם באמצעות אפליקציה, לנסות לרוץ על קיבה ריקה ולהכריח את עצמכם לאכול פולי קקאו כשמה שבאמת מתחשק לכם עכשיו זה שוקולד אבל אתם עשויים למצוא את עצמכם רעבים, מתוסכלים ובכל זאת אוכלים שוקולד. חשוב לשמור על גיוון בדיאטה שלכם, לשמור על מאכלים שיגרמו לכם לכיף והנאה אך עם זאת, להגביל את הצריכה שלהם. עזבו אתכם מרשימות, ספירת קלוריות וחישובים, מה שבאמת חשוב הוא להקפיד על שינה טובה ומספקת לגוף שלכם ואכילה מאוזנת ובריאה יחד עם פעילות גופנית יעזרו לכם לרדת במשקל בצורה תקינה ובריאה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג